Öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Alper OKTAYLAR Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ocak 2003 Danışman: Doç. Dr. Esmahan AĞAOĞLU Bu araştırma ile resmi genel liselerde görev yapan öğretmen ve yöneti cilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşlerinin neler olduğunu ve bu görüşlerinde mesleki kıdeme göre fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılı Bahar Döneminde Eskişehir il merkezindeki 13 genel lisede görev yapan 285 öğretmen ve 37 yönetici üzerinde gerçekleştirilmiş; 230 öğretmen ve 37 yöneticiden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen, iki bölüm ve toplam 49 maddeden oluşan `Öğrenen Örgüt Kültürünün Özellikleri Anketi` ile toplanmıştır. t Öğretmen ve yöneticilerin görüşleri yüzdelerle verilmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinde mesleki kıdemlerine göre fark olup olmadığı tek yönlü varyans analizi ile belirlenmiştir. Araştırmada yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi.05 olarak belirlenmiştir.Ill Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürünün genel özellikleri ile öğrenen örgüt kültürünün alt boyutlarından; birey sorumluluğuna, okul vizyonuna, bilgi edinimi, payla şımı ve bilgi teknolojilerinin kullanımına ilişkin özelliklere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin mesleki kıdemlerine göre farklı olmadığı saptanmıştır. IV ABSTRACT THE IDEAS OF THE TEACHERS AND MANAGERS THAT ARE RELATED TO LEARNING ORGANIZATION CULTURE Department of Educational Sciences Anadolu University Educational Sciences Institute, January 2003 ALPER OKT AYLAR Advisor : Esmahan A?AOGLU Associate Prof. It is aimed to determine the government high school teachers' and managers' thoughts about `learning organization culture` and that whether if their opinions differ from each other or not according to their seniorities by means of this research. This research that is patterned in a crosshatching model, has been fulfilled among 285 teachers and 37 managers who are teaching in 13 schools in Eskişehir City, in the spring term of the school year of 2001-2002, and as a result some useful data has been provided from 230 teachers and all the 37 managers. The data base that is directed towards the target of this research that has been improued by the researcher has been gathered by means of `Learning Organization Culture Poll` which is composed of two main sections and 49 items. The opinions of the teachers and managers are given in percentages. One way Anova technique has been used in order to find out whether if the teachers' and managers' thoughts differ from each other or not according to their seniorities. A comprehension level of.05 has been set in the statistical analyzes which have been used in this research.According to diagnosis of this survey, it has been concluded that the teachers and managers both have the general features of learning organization culture and also those characteristics of `personal responsibility, school vision, gaining and sharing information, and using information technologies` which are the subtitles (or subdimensions) of learning organization culture. In conclusion, it is determined that the -teachers and managers' opinions are not different according to their seniorities.
Collections