İlköğretim 2. kademesinde, resim iş dersine ayrılan sürenin, dersin niteliğine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ İLKÖĞRETİMİN EL KADEMESİNDE, RESİM İŞ DERSİNE AYRILAN SÜRENİN, DERSİN NİTELİĞİNE ETKİSİ Fatma ÖZ Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim İş Öğretmenliği Programı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2003 Danışman: Yrd. Doç. Şemsettin EDEER İlköğretimin II. kademesinde, resim iş dersleri, haftalık ders programında bir ders saatidir. Resim iş dersi için, ders dışı faaliyetler kapsamında egzersiz programı uygulanmakta olup bu program haftada üç ders saatidir ve zorunluluğu bulunmamaktadır. Bu araştırmada; Türkiye'deki ilköğretim okullarının A. kademesinde, resim iş dersi için egzersiz programı alan öğrencilerle, egzersiz programı almayan öğrencilerin resimlerinin karşılaştırılması yoluyla, resim iş dersinin süresinin, dersin niteliğine etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında, Eskişehir ili, Vali Ali Fuat Güven İlköğretim Okulu EL kademe, 6., 7., ve 8. sınıf öğrencilerinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri 6. ve 7. sınıftan; 4'er adet egzersiz programı almış ve egzersiz programı almamış öğrenci resmi; 8. sınıflardan; 5'er adet egzersiz programı almış ve egzersiz programı almamış öğrenci resmi olmak üzere toplam 26 adet öğrenci resmi aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, resmin sübjektif özellik taşıması nedeniyle ölçütler saptanmıştır. Bu ölçütlerin saptanmasında, alanyazında yapılmış olan çalışmalar ve sanat eğitimi alanında bilgi ve deneyim sahibi olan kişilerin önerileri gözönünde bulundurulmuş ve resimler bu ölçütlere göre değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda, resim iş dersine ayrılan süreyle çalışmaların niteliği arasında bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Buna göre, ilköğretimin II. kademesinde resim iş dersine ayrılan sürenin artırılmasıyla, dersin niteliğinin de artacağı saptanmıştır. ABSTRACT THE INFLUENCE OF ART AND DESING LESSON'S PERIOD TO THE QUALITY OF LESSON Fatma ÖZ Anadolu University institute Of Educational Sciensces Divisiun Of Fine Arts Educational Sciences Department Of Art Teaching Program August 2003 Adviser: Yrd. Doç. Şemsettin Edeer In secondary schools, art and desing lesson is only one lesson period in weekly lesson program. An exercise program is applied for Art and Design lesson. There are three lesson period of this study in a week and this study is not obligatory for students. The aim of this research is to determine the influence of Art and Design lesson period to the lesson's quality by comparing pictures of the students who take an exercise program for Art and Design lesson with the pictures of the studentswho don't take this program in secondary schools. The research was materialized using the datas taken from the pictures of 6,7 and 8 classes students in Vali Ali Fuat Güven Primary and Secondary School in Eskişehir in 2001-2002 education period. The datas of this research, which is in descriptive method,were taken from 26 pictures of the students.These materials include 4 pictures of the students who take exercise program and 4 pictures of the other students in 6 and 7 classes.Also there are 5 pictures of the students who take an exercise program and 5 pictures of the other students in class 8. Because of the subjective property of picture,some criterias were determined in order to analyze the datas.In determination of these criterias the studies related to the suject were verified and the pictures were evaluated according to these criterias. In the conclusion of the research it is seen that there is a relation between the period of the lesson and the quality.For this reason the quality of the lesson can be increased by increasing the period of the lesson in secondary schools.
Collections