Mekanda grafik izlenimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mekân, insanı çevreleyen duvarların ötesinde bir kavramdır. İnsanı mekânınfizikselliğinin ötesine taşıyan ise, o mekânın atmosferidir. Bu araştırmada grafik tasarımın,mekânda salt bilgilendirme veya yönlendirmenin ötesinde, bu atmosferi sunmadayapabilecekleri ele alınmaktadır. Grafik tasarımın kimlik yaratma ve sunmadakiyadsınamaz rolü, mekân kavramından yola çıkılarak sorgulanmakta ve mekânın görseliletişimde yaratıcı uygulamalara elverişli konumu üzerinde durulmaktadır.Giriş bölümünde problem, amaç ve önem tanımlanırken, ikinci bölümde mekântanımlanmakta, mekânın tarih boyu insan hayatındaki yeri ve önemi araştırılmakta vemekânın kimliğini oluşturan etmenlerden bahsedilmektedir. Bu bölümde kimlik kavramıderinlemesine araştırılmakta, mekândan bağımsız olarak da kimlik konusu detaylıca elealınmaktadır. Sokak kültürü, teknolojik özgürlük ve disiplinlerarası çalışmalarkavramlarının ışığında grafik tasarımda yeni açılımların oluşumu, ve bunların grafiktasarımın ve tasarımcısının üzerindeki etkileri sorgulanmaktadır. Bu açılımlar ile birlikteboyutluluğu ve fizikselliği ön plana çıkaran grafik tasarım anlayışının, popüler kültürünyaygınlaşması ile birlikte tüketilen mekânlar arasında, bir mekânın farklılaşmasındaki rolüortaya konulmaya çalışılmaktadır. Sonuç bölümünde ise araştırmada elde edilen bulgular,ortaya konan veri ve uygulamalar yer almaktadır. Space is beyond something that surrounds human being. What takes human beyondthe physicality of it is the athmosphere of that space. This study focuses on what graphicdesign can offer to environments besides giving information and directions. Graphicdesign?s ability to create visual identity is investigated through environments as well as itsfavorable position to implement creative visual communication solutions.The introduction chapter defines the problem, aim and the significance of the study,while on the second chapter the definiton of space and its value in human life throughouthistory is discussed together with the identity issues related to space. Urban culture,advances in technology and interdisciplinarity are examined in relation to emergence ofnew trends and developments in graphic design field, as well as the reflections of theseopenings on graphic designers. These advances, causing designers to portray more tangibleand concrete approaches, together with the widespread of consumer culture and theconsumption of environments, the distinguishing role of environmental design is presented.The conclusion chapter summarises the diagnosis and introduces the project part of thisstudy.
Collections