NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 3342
-
8. sınıf Türkçe ders kitabındaki tema değerlendirme sorularının PISA düzeylerine ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Türkçe dersinin temelini oluşturan dil becerileri, her dönemde hayat boyu geliştirilmesi gerekilen beceriler olmuştur. Okuryazarlık türlerinin çeşitlendiği günümüzde bu becerilere daha çok ihtiyaç duyulmaktadır. Yalnızca ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde `Kutadgu Bilig`in değerler eğitimi açısından incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlerin Kutadgu Bilig'de geçen beyitlerde yer alma durumunun tespit edilmesi ve sosyal bilgiler dersinde Kutadgu Bilig'in edebi metin ... -
Uluslararası coğrafya olimpiyatı yazılı sınav sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada 2015-2019 yılları arasında yapılan Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı (iGeo) yazılı sınavında sorulan soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine (YBT) göre incelenmesi amaçlanmıştır. İGeo, 1996 yılından beri ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik öz yeterlik algıları ile yer temelli eğitime ilişkin tutumları
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik öz yeterlik algıları ile yer temelli eğitime ilişkin tutumlarını belirlemektir. Ayrıca bu araştırma ile Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ... -
Dil becerileri öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin Türkçe ders kitaplarında kullanımının incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Türkçe öğretiminde dört temel dil becerisi esastır. Bu beceriler okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileridir. Bu becerilerin geliştirilmesi, doğru ve etkin kullanımı Türkçe dersinin ana amaçlarındandır. Bu becerilerin ... -
Özel yetenekli öğrencilerin sosyal becerilerinin dil etkinlikleriyle geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma ile özel yetenekli öğrencilere dil etkinlikleri yoluyla verilen sosyal beceri eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerini nasıl etkilediğini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda `Özel yetenekli ... -
Biçimlendirici (formative) değerlendirmeye yönelik coğrafya öğretmenlerinin tutumlarının algılarının ve uygulamalarının belirlenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Eğitim- öğretim faaliyetleri, günümüzde geleneksel yöntemlerin aksine modern bir paradigma ve felsefeye bürünmüştür. Geleneksel yaklaşımlarda, öğretmen bilginin kaynağı rolündeyken öğrenci ise salt bilgiyi alıcı pozisyonundadır. ... -
Şermin Yaşar'ın çocuk kitaplarının çocuğa görelik ilkesi ve eğitsel iletiler açısından incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Gelişen ve değişen dünyada, çağa ayak uyduran bireylerin yetişmesi eğitim ile gerçekleştirilmektedir. Okul öncesi dönemden itibaren verilen eğitimle çocuğun bilişsel, kişisel, ahlaki ve toplumsal gelişimi desteklenmektedir. ... -
Ortaokul Türkçe dersinde kuantum öğrenme yaklaşımının uygulanması üzerine bir eylem araştırması
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)2018 Türkçe dersi öğretim programında dil öğreniminin doğrusal bir faaliyet olmadığı bu sebeple dört temel dil becerisinin kazandırılmasında tek bir öğrenme öğretme yaklaşımı yerine farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin ... -
Kelile ve Dimme'nin sözvarlığı ve günümüze kadarki süreçte eserdeki kelimelerin geçirmiş olduğu anlam olayları (155a-232b arası)
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Hint edebiyatı ürünü olan Kelile ve Dimne, miladi 300 yılında yazılmasına rağmen etkinliğini ve önemini koruyan nadir kitaplardan biridir. Hükümdarlara öğüt vermek için yazılmış bu eser sadece bir siyasetname kitabı değildir. ... -
Ergenlerin sahip olduğu gelecek beklentisi, umut ve psikolojik iyi oluş düzeyi arasındaki yordayıcı ilişkiler
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma ergenlerin gelecek beklentisi, umut ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında ... -
Öğretmenlerin psikolojik sağlamlıkları, yaşam becerileri ve öz-kontrolleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada öğretmenlerin psikolojik sağlamlıkları, yaşam becerileri ve öz kontrolleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel bir araştırma olan bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Okul öncesi eğitim rehberlik programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İnsan yaşamının temelini oluşturan okul öncesi dönemde, çocuğun sevgi dolu bir ortamda büyümesi, sağlığı ve beslenmesi için uygun koşulların sağlanması ne kadar önemli ise; eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliği de son ... -
Öğretmen değerlendirmelerine göre öğretmenlik mesleği imajı
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Öğretmenlerin meslekleri hakkında yapacakları değerlendirmeleri bilmenin ve bu değerlendirmelerin hayata geçmesinin, eğitim sistemimize yani geleceğimize büyük katkılar sağlayacağını söyleyebiliriz. Bu nedenle asıl işi ... -
Eleştirel düşünme becerisi: Bir meta analiz çalışması
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de gerçekleştirilen çalışmaların, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Bu doğrultuda; Türkiye'de son beş yıl içerisinde gerçekleştirilen Türkçe ve İngilizce ... -
Psikolojik danışma yardımı vermeye yönelik tutum, öz-yeterlik ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma yardımı vermeye yönelik tutumları, psikolojik danışma öz-yeterlik algıları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın ... -
Nijer Cumhuriyeti'nin eğitim programlarının değerlendirilmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Her ülkenin kalkınması sağlayan en önemli değişkenlerden birinin eğitim olduğu söylenebilir. Bir ülkenin eğitim sistemi istenilen ölçütlere uygun değilse ülkenin emek ve sermayesi etkili bir şekilde işe koşulmamıştır. Bu ... -
Ergenlerin okula bağlanmalarında algılanan sosyal destek ve okulda öznel iyi oluşun rolü
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada ergenlerin okula bağlanmalarında algılanan sosyal destek ve okulda öznel iyi oluşun rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu çeşitli ... -
Yabancı dil öğretiminde yaratıcı drama yöntemi kullanımının 4. sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerilerine ve öğrencilerin yabancı dil öğrenme tutumlarına etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıf öğrencileriyle İngilizce dersinde yaratıcı drama yöntemi kullanımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve yabancı dile karşı tutumlarına etkisini ... -
Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ve empati kurma düzeylerine sporun etkisinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Yapılan bu araştırmanın amacı; beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adayları ile diğer bölümlerde (Resim, Müzik, Türkçe, Fen Bilgisi, Coğrafya, İngilizce, İlköğretim Matematik ve Sınıf ...