Yabancı dil öğretiminde yaratıcı drama yöntemi kullanımının 4. sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerilerine ve öğrencilerin yabancı dil öğrenme tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıf öğrencileriyle İngilizce dersinde yaratıcı drama yöntemi kullanımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve yabancı dile karşı tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Yaratıcı drama yöntemiyle İngilizce dersi öğretiminin yabancı dil öğrenmeye yönelik tutuma ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisinin araştırıldığı bu çalışmada kontrol gruplu öntest-sontest modelinin ilkelerine uygun olarak 17 deney grubu ve 17 kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 34 ilkokul öğrencisiyle çalışılmıştır. Deney ve kontrol grubuna araştırma öncesi ve sonrası veri toplama aracı olarak Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ve İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencileri için Yansıtıcı Düşünme Beceri Düzeyi Ölçeği (YDD) uygulanmıştır. Araştırma öncesinde her iki gruba da ölçekler uygulanmıştır. Daha sonra kontrol grubu öğrencileri var olan öğretim programı ile İngilizce öğrenimine devam ederken, deney grubu öğrencileriyle İngilizce dersinde sekiz hafta süresince ilk hafta yüz yüze geri kalan yedi haftada ise pandemi kaynaklı okulların kapalı olmasından dolayı online olarak zoom programı üzerinden yaratıcı drama etkinlikleri yürütülmüştür. Uygulama sonunda deney ve kontrol grubuna ölçekler son test olarak uygulanmış ve her iki grubun ön test son test puanları arasındaki fark değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda İngilizce öğretiminde yaratıcı drama yöntemi kullanılan deney grubu öğrencileri ile yöntemin kullanılmadığı kontrol grubu öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerileri ve yabancı dil öğrenmeye yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma sonunda uygulamaya ve ileriki araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. This research was conducted to examine the effect of using creative drama method in English lesson with primary school 4th grade students in the 2020-2021 academic year on students' reflective thinking skills and their attitudes towards foreign language.In this study, in which the effect of teaching English with the creative drama method on the attitude towards foreign language learning and reflective thinking skills was investigated, a total of 34 primary school students, 17 of which were in the experimental group and 17 in the control group, were studied in accordance with the principles of the pretest-posttest model with the control group. The Attitude Scale Towards Learning Foreign Languages and the Reflective Thinking Skills Level Scale for Primary School 4th and 5th Grade Students were applied to the experimental and control groups as data collection tools before and after the research. Before the research, the scales were applied to both groups .Then, while the control group students continued their English education with the existing curriculum, creative drama activities were carried out with the experimental group students face-to-face in the first week for eight weeks and online in the remaining seven weeks, due to the closure of schools due to the pandemic, through the zoom program. At the end of the progress, the scales were applied to the experimental and control groups as a post-test and the difference between the pre-test and post-test scores of both groups was evaluated.As a result of the research, no significant difference was found between the reflective thinking skills and attitudes towards foreign language learning of the experimental group students who used the creative drama method in English teaching and the control group students who did not use the method. At the end of the research, suggestions were made for practice and future research.
Collections