Uluslararası coğrafya olimpiyatı yazılı sınav sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 2015-2019 yılları arasında yapılan Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı (iGeo) yazılı sınavında sorulan soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine (YBT) göre incelenmesi amaçlanmıştır. İGeo, 1996 yılından beri uluslararası alanda düzenlenen bir coğrafya olimpiyatıdır. Her ülkeden dört öğrenci ve iki takım liderinin katılım gösterdiği olimpiyatta öğrenciler bireysel olarak yarışmaktadır. Belirli konu başlıklarından öğrencilere yazılı sınav, multimedya sınavı ve arazi çalışması aşamalarında sorular yöneltilmektedir.Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmış, belirtilen yıllar arasında sorulan toplam 180 soru YBT'ye göre analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre bilgi birikimi boyutunda soruların %10'u olgusal bilgi, %73'ü kavramsal bilgi, %15'i işlemsel bilgi ve %1'i üst bilişsel bilgi şeklinde dağılım göstermektedir. Bilişsel süreç boyutuna göre ise soruların %4'ü hatırlama basamağı, %63'ü anlama basamağı, %12'si uygulama basamağı, %3'ü çözümleme basamağı, %10'u değerlendirme basamağı ve % 6'sı yaratma basamağında bulunmaktadır. Sorularda bilgi birikimi ve bilişsel süreç boyutunun her basamağından örnek bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Coğrafya Eğitimi, Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi. In this study, it was aimed to examine the questions asked in the International Geography Olympiad (iGeo) written exam held between 2015-2019 according to the Revised Bloom Taxonomy (YBT). iGeo is an international geography olympiad since 1996. Four students from each country and two team leaders compete individually in the Olympics. From certain topics, students are asked questions at the stages of Written Exam, multimedia exam and field study.Content analysis method, one of the qualitative research methods, was used in the study, a total of 180 questions asked between the specified years were analyzed according to YBT. According to the results of the research, 10% of the questions in the dimension of knowledge accumulation show factual knowledge, 73% conceptual knowledge, 15% procedural knowledge and 1% metacognitive knowledge. According to the cognitive process dimension, 4% of the questions are remembering stage, 63% understanding stage, 12% apply stage, 3% analyz stage, 10% evaluate stage and it is in the stage of creating 6%. In the questions, there are examples from every step of the knowledge and cognitive process dimension. Keywords: Geography Education, International Geography Olympiad, Revised Bloom's Taxonomy.
Collections