Browsing TEZLER by Subject "Eğitim ve Öğretim"
Now showing items 1-17 of 17
-
Animasyon destekli kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş bilimsel senaryo etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin üstbiliş, sorgulayıcı öğrenme ve bilimsel okuryazarlık düzeyleri üzerine etkisi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmasının amacı, animasyon destekli kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş bilimsel senaryo etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin üstbiliş, sorgulayıcı öğrenme ve bilimsel okuryazarlık düzeyleri üzerine etkisini ... -
Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Fen Eğitimine Entegrasyonuna Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-07)Daha sonra doldurulacaktır. -
Bilim alanında üstün yeteneklilik gelişimi için önerilen üyükep modelinin yapısal eşitlik modeline göre incelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-30)Üstün yetenekli bireyler toplumun kalkınması, ilerlemesi ve gelişiminde rol üstelenebilecek, kapasite ve seviyeye sahip olan bireylerdir. Bu nedenle üstün yetenekli bireylerin eğitimi, ülkenin gelişimi için çok önemlidir. ... -
Bilimsel senaryo temelli ekolojik ayak izi etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin çevresel vatandaşlık düzeylerine etkisi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)21. yüzyıl, insanoğlunun çevre sorunları ve bunların ciddi sonuçlarıyla en çok yüzleştiği dönem olarak nitelendirilebilir. Günümüzde, çevre sorunları sıralanırken geçmişte olduğu gibi hava, su ve toprak kirliliğinden değil ... -
Bulanık mantık tabanlı gregorc öğrenme stili modeli gerçekleştirimi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-02)Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacıyla bulanık mantık tabanlı Gregorc öğrenme stili modeli geliştirilmiştir. Gregorc öğrenme stili modelinde somut ardışık, soyut ardışık, somut rastgele ve soyut rastgele olmak ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-26)Gelişen ve değişen teknoloji birlikte nitelikli bireylere olan ihtiyaç artmaktadır. Bu ihtiyacın karşılanmasında en önemli görevi ise bireylerde kalıcı izli davranışlar oluşturmayı amaçlayan eğitim üstlenmektedir. Bireylerde ... -
Fen bilimleri dersi öğretim programının 2015 TIMSS ve 2018 LGS sınavları kapsamında incelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-12)Ülkemizde uluslararası alanda yapılan çalışmalar dışında eğitim sistemlerinde ulusal düzeyde yapılan değişiklikler de bulunmaktadır. Ülkemizde 8 yıllık zorunlu eğitimden 12 yıllık zorunlu eğitim sistemine geçilerek lise ... -
Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi: Bir meta analiz çalışması
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-08)Hızla değişen ve gelişen bilim ve teknolojiye ayak uydurabilmek için değişen yaşam koşullarına uyum sağlayabilen bireylere ihtiyaç vardır. Bu özelliklere sahip bireylerin yetiştirilmesinde fen dersleri önemli bir rol ... -
Fen ve teknoloji dersi 7.sınıf ışık ünitesinde alternatif değerlendirme yaklaşımları temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve tutumları üzerine etkisi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde bilim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmelere bağlı olarak eğitim öğretim anlayışında da önemli değişiklikler yaşanmaktadır. Yaşanan bu değişiklikler doğrultusunda öğrencilerin araştıran, sorgulayan, bilgiyi ... -
Harmanlanmış öğrenme ortamında 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin araştırılması (İzmir ili -Karşıyaka ilçesi Eren Şahin Eronat Ortaokulu örneği)
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-09)Son yıllarda bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler, yaşamın pek çok alanında olduğu gibi öğretim alanında da vazgeçilmez hale gelmiştir. Öğretim ortamlarında bilgi ve iletişim teknolojileri, hem uzaktan ... -
Kavram karikatürü destekli probleme dayalı fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) etkinliklerinin beşinci sınıf fen bilimleri öğretimi üzerindeki etkileri
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-11)21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında etkili olduğu belirtilen FeTeMM eğitimi, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de önem kazanmıştır. Ülkemizin bilimsel araştırma ve teknolojik gelişme kapasitesini, sosyal ve ekonomik ... -
Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki fen bilimleri sorularının TIMMS-2019 bilişsel alanlarına göre incelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Uluslararası uygulanan TIMSS, PISA ve PIRLS çalışmaları, uluslararası ölçütler kapsamında değerlendirilerek ülkemiz ve diğer ülkelerin akademik performanslarını belirleyen aynı zamanda uluslararası akademik başarı sıralamamızı ... -
Programlamaya yönelik mobil oyun geliştirilmesi ve bulanık mantık tabanlı android uygulama ile tutumun incelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-20)Bu tez çalışmasının amacı, eğitsel bir mobil oyunun mobil öğrenmeye yönelik tutuma etkisini bulanık mantık yöntemiyle belirlemektir. Bu amaçla, çalışma kapsamında programlama dersine yönelik eğitsel bir android mobil oyun ... -
STEM uygulamalarının okul öncesi öğretmenlerin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-20)Günümüzde teknoloji alanında meydana gelen çok hızlı gelişmeler her yaştan insanın bu değişime ayak uydurmasını gerekli kılmaktadır ve bu yönde eğitimlerin verilmesi gerekli hale gelmektedir. Bu yüzden çocuk yaşta fen, ... -
TEOG ve LGS Fen Bilimleri test sorularının 8. sınıf öğretim programlarındaki ilgili kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, 2013-2017 TEOG ile 2018-2020 LGS Fen ve Teknoloji (FT)/Fen Bilimleri (FB) dersi sınav soruları ile 8. sınıf FT/FB dersi öğretim programındaki ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne (YBT) ... -
Türkiye`de matematik ve fen bilimleri eğitimi alanlarını birlikte ele alan çalışmaların içerik analizi
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-26)Teknolojide meydana gelen değişiklikler günümüzde etkisini hissettirmektedir. Artan bu gelişmeler fen bilimleri alanında da hissedilmektedir. Fen bilimlerinde meydana gelen gelişmelerde matematiğin de katkısı bulunmaktadır. ... -
Üstbilişe dayalı etkinliklerin 6. sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve üstbilişsel becerilerine etkisi (Kars ili Kağızman ilçesi Böcüklü Ortaokulu örneği)
(MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-29)Bu araştırmanın amacı; üstbilişe dayalı etkinliklerle işlenen Fen bilimleri dersinin öğrencilerin akademik başarılarına, tutum ve üstbilişsel becerilerine olan etkisini incelemektir. Bu araştırmada, tek grup öntest-sontest ...