Fen bilgisi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen ve değişen teknoloji birlikte nitelikli bireylere olan ihtiyaç artmaktadır. Bu ihtiyacın karşılanmasında en önemli görevi ise bireylerde kalıcı izli davranışlar oluşturmayı amaçlayan eğitim üstlenmektedir. Bireylerde olumlu davranışların oluşmasında, bireylerin yetiştirilmesinde en önemli görevi üstlenen eğitimin, planlanarak gerekli etkinliklerin gerçekleştirildiği yer ise sınıflardır. Sınıf, eğitim ve öğretimin gerçekleştirildiği alanlardır. Bu alanların etkili ve verimli öğretme-öğrenme sürecine dönüşmesi ancak öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerine sahip olmaları ile mümkün olacaktır. Bu sebeple nitelikli bireylerin yetiştirilmesi sürecinde öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerine sahip olmaları gerekmektedir. Bu araştırma ile fen bilgisi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerinin belirlenmesi ve bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, mezun olunan lise türü) incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma fen bilgisi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemesi amacıyla çalışma grubu için genel bir yargıya ve düşünceye varmak için kullanılan modellerden genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılı içerisinde Manisa İli Şehzadeler ve Yunusemre ilçelerinde bulunan devlet okullarına bağlı ortaokul kurumlarında görev yapmakta olan toplam 165 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma belirtilen evren üzerinde gerçekleştirilmiş olup, örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik değişkenlerin yer aldığı `Kişisel Bilgi Formu`, ikinci bölümde ise 47 maddeden oluşan `Sınıf Yönetimi Yeterlik Ölçeği (SYYÖ)` yer almaktadır. Elde edilen verilerin istatiksel paket programında; normallik testi ile analizi gerçekleştirildikten sonra çeşitli değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amacıyla bağımsız gruplar için t testi ve tek-yönlü ANOVA testi uygulanmıştır.Yapılan analizlerin sonucunda, fen bilgisi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerinin iyi düzeyde oldukları ve sınıf yönetimi yeterliklerinin mezun olunan lise türü değişkenine göre anlamlı farklılığın olmadığı, cinsiyet, yaş ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. With developing and changing technology, the need for qualified individuals is increasing. Education, aiming creating permanent traced behaviors in individuals takes on the most important task in meeting this need. Classes are the places where education, which takes on the most important role in the formation of positive behaviors in individuals, and the necessary activities are planned and realized. Classes are places where education and training are carried out. The transformation of these areas into an effective and efficient teaching-learning process will only be possible if the teachers have the competencies of classroom management. For this reason, teachers need to have classroom management competencies in the process of training qualified individuals. With this research, it is aimed to determine the classroom management competencies of science teachers and to examine them according to some variables (gender, age, professional seniority, type of high school graduated).In research, to determine the classroom management competencies of the science teachers, a general survey model was used to reach a general judgment and thinking for the study group. The study group of this research consists of a total of 165 science teachers working in the secondary schools of public schools in Şehzadeler and Yunusemre districts of Manisa Province in the 2019-2020 academic year. The study was carried out at mentioned schools and no sampling was taken. The data collection tool used in the research consists of two parts. In the first part, there is `Personal Information Form` which includes demographic variables, and in the second part,there is ` Classroom Management Proficiency Scale (CMPS) which includes 47 items. the statistical package program; After gathered data's analysis with normality test carried out in statistical package program, t-test and one-way ANOVA test were performed for independent groups to examine whether there was a significant difference according to various variables. As a result of the analysis, it was found that science teachers' classroom management competencies were good and classroom management competencies were not significantly different according to the type of high school graduated and there were significant differences according to gender, age and professional seniority variables.
Collections