Browsing TEZLER by Author "İlköğretim Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 146
-
20. yüzyılın başında Kayseri`de eğitim
Karadurmuş, Serhat (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)iiYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ20.YÜZYILIN BAŞLARINDA KAYSERİ'DE EĞİTİMSerhat KARADURMUŞİlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüHaziran 2006Danışman: Yard. Doç. Dr. Mustafa Murat ÖNTUĞ20. ... -
2005 Hayat bilgisi dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (nitel bir araştırma)
Yildiz, Süreyya Şevki (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2005 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, ... -
2005 ilköğretim 7`nci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçları hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri
Gülle, Münibe (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 yedinci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçlarını bilme ve uygulama düzeyleri ile bu öğretmenlerin yedinci sınıf öğrencilerinin programda yer alan ... -
2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği)
Erdal, Hüsniye (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yeni ilköğretim matematik programında farklı ölçme ve değerlendirme araçlarındanbahsedilmektedir. Performans ödevleri, proje ödevleri, portfolyo, dereceli puanlamaölçekleri, öz değerlendirme, akran değerlendirme, matematik ... -
2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Nitel bir araştırma
Yilmaz, Mehmet (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2009-2010 ... -
4.sınıflarda tasarım temelli fen eğitimi uygulamaları
Kiliç, Filiz (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-24)Günümüzde ülkeler arasında sürdürülen teknoloji ve mühendislik çalışmalarında üretim olarak geride kalmamak için eğitimde yaşam becerilerinin kazandırılmasına önem verilmektedir. Öğrencilere yaşam becerilerini kazandırma ... -
5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini kullanabilme yeterliliklerinin incelenmesi
Saban, Yakup (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde bilimsel süreç becerilerini kullanabilme yeterliliklerinin incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden odak grup görüşmesi, doküman incelemesi ... -
Afyon basınında harf inkılabının yansımaları
Metin, Bariş (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Osmanlı Devleti' nde yenileşme döneminde pek çok alanda olduğu gibi harfler konusunda da bir takım girişimler yapılmıştır. Özellikle Maarif Bakanı Münif Paşa'nın Arap harflerinde ıslahat yapılması gerektiğini ... -
Afyonkarahisar ilinde coğrafi faktörlerin örgün eğitime etkileri
Ay, Alpaslan (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı; Ege Bölgesi'nin İç Batı Anadolu Bölümü'nde yer alan Afyonkarahisar ilinde coğrafi faktörlerin örgün eğitim üzerine etkilerini belirlemektir. Belirtilen amaca uygun olarak çalışmada, ... -
Anadolu öğretmen liselerinde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile eğitim fakültelerinde okutulmakta olan öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin ilişki düzeyleri
Özpinar, Sare (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada Anadolu Öğretmen Liselerinde okutulan Öğretmenlik Meslek Bilgisidersleri ile Eğitim Fakültelerinde okutulmakta olan Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerininilişki düzeyleri incelenmiştir. lişki düzeyleri, Anadolu ... -
Anne-baba ve öğretmenlerin okul öncesi çocuk kitaplarını değerlendirmesi
Gündüz Sağlam, Ayşegül (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma, öğretmenlerin ve anne babaların okul öncesi çocuk kitaplarını nasıldeğerlendirdikleri ve bu kitaplarda hangi özellikleri dikkate almaları gerektiğikonusunda görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada ... -
Bazı öğretim materyalleri kullanımının ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin kelime servetine etkisi
Tuğyan, Özgür (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada İstanbul Ümraniye Türk Eğitim Vakfı Zahide Zehra GARRINGilköğretim okulu 2. sınıf öğrencilerinin (227 öğrenci) kelime servetlerinde, fihrist,sözlük ve metin defteri kullanımı ile kelime serveti ilişkisi ... -
Belgesel destekli tarih öğretiminin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi
Yazici, Sibel (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışma, tarih öğretiminde bir materyal olarak kabul edilen belgesellerin öğretmen adaylarının görüşlerinden hareket edilerek değerlendirilmesi amacı ile hazırlanmıştır. Araştırma öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesine ... -
Çivril ilçesinde eğitim coğrafya ilişkisi
Çorbacioğlu, Nuri (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin kalitesini yükseltmek ve eğitimde başarıyı artırmak istiyorsak öncelikleeğitim kriterlerinin belirlenmesi gerekir. Bu kriterlerin belirlenmesinde temel oluşturacak olandeğişken, coğrafyadır. Coğrafi faktörler ile ... -
Çocuk dergilerinin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından incelenmesi
Yeter, Faruk (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-04)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan 18 değere Türkiye'de yayınlanan çocuk dergilerinde ne oranda yer verildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman ... -
Demokrat Parti iktidarının halk eğitimi politikaları
Gezer, Melehat (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması ile birlikte, Türk toplumunun siyasi, sosyal, hukuki ve ekonomik yapısını değiştirecek olan inkılâp hareketleri içerisinde eğitim önemli bir yere sahiptir. Atatürk'ün önderliğinde, ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik öz yeterlik inançlarının belirlenmesi
Çetkin, Erhan (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-09)Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmenliği, sınıf öğretmenliği ve okul öncesi öğretmenliği adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik inanç düzeyleri incelenmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik inanç ... -
Eşme ilçesinde eğitim çevre ilişkileri
Yeşil, Songül (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı; Ege Bölgesi'nin, İç Batı Anadolu Bölümü'nde yer alan Uşak iline bağlı Eşme ilçesindeki eğitim-çevre ilişkilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda belge taraması ve gözlem yöntemi ... -
Etüt çalışmalarında web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutum, kaygı ve motivasyonlarına etkisi
Kuş Serin, Gülbahar (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum, kaygı ve motivasyonları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel ... -
Grup rehberliğinin sınav kaygısına etkisi üzerine öğrenci görüşleri
Uşakli, Hakan (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin sınav kaygısı düzeylerini ve öğrencilere uygulanan grup rehberliğinin sınav kaygısına etkileri ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma, Uşak il ...