Grup rehberliğinin sınav kaygısına etkisi üzerine öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin sınav kaygısı düzeylerini ve öğrencilere uygulanan grup rehberliğinin sınav kaygısına etkileri ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma, Uşak il merkezinde bulunan üç ilköğretim okulundaki sekizinci sınıfa devam eden toplam 1 52 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma kapsamındaki öğrencilere Öner tarafından 1990 yılında geliştirilen `Sınav Tutum Envanteri` uygulanmış ve öğrenciler altı grup içinde, sekiz oturum olarak düzenlenen grup rehberliğine katılmışlardır. Oturumların sonunda aynı envanter son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca uygulanan grup rehberliğini değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Grup Rehberliği Görüş Envanteri`nin cevaplandırılması istenmiştir. Grup rehberliğini oturumları her grup için yedi günde bir yapılmıştır. Oturumlarda öğrencilere, ders çalışma, sınava hazırlanma ve sınav alma becerilerine yönelik etkinlikler düzenlenmiştir.HI Elde edilen verilerin frekans ve yüzdelikleri hesaplanmış, karşılaştırmaların F ve t testi SPSS 8.0 ortamında yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: 1. Grup rehberliği öncesi öğrencilerin sınav kaygısı seviyeleri ortalama puanı 80 üzerinden 60 'dır. 2. Grup rehberliği öncesi kız öğrencilerin sınav kaygısı seviyeleri erkek öğrencilerin puanından ortalama 2 puan daha yüksektir. 3. Grup rehberliği sonunda öğrencilerin sınav kaygısı seviyeleri ortalama puanı 80 üzerinden 30'dur. 4. Grup rehberliği sonrası kız öğrencilerin sınav kaygısı seviyeleri erkek öğrencilerin puanından ortalama 0.5 puan daha` yüksektir. 5. Genel olarak öğrenciler grup rehberliğini ortalama 60 üzerinden 54 puan olarak değerlendirmişlerdir. Yapılan araştırmanın sonunda öğrencilerin görüşlerine dayanarak ilköğretim II. kademesinde yapılan grup rehberliğinin öğrencilerin sınav kaygısını azaltmada etkili olduğu söylenebilir. In this research, it is aimed to find out primary education second level students' test anxiety level and their opinions about the effects of group guidance. This research with the sample of 152 eighth grade students from three primary education schools, in the capital of Usak Province. After administred 'Test Anxiety Enventory` developed by Oner in 1990 to students, they participated eight sesions group guidance in six groups. After group guidance sessions, the same enventory adminestered as a post test. In addition to this enventory, students answered `Group Guidance Opinion Enventory` to evaluate group guidance sessions. This sessions were arranged one time in a week for all groups. There were activities in the sessions about study skills, preperation exam and taking exam. Frequency and percentages of data were calculated and the null hypotheses were tested by F and t test by using SPSS 8.0 computer softwere. The findings of this research can be summerized as the following: 1. Before group guidance the mean of students' test anxiety levels mean was 60 points over 80. 2. Before group guidance female students had 2 more mean points than male students. 3. After group guidance the mean of students' test anxiety levels mean was 30 points over 80. 4. After group guidance female students had 0.5 more mean points than male students. 5. Generally, the mean of students' opinions about group guidance was 54 as a total score of 60 points. In the result, according to students' opinions, it can be said that group guidance has effect to reduce students' test anxiety level in the second level of primary schools.
Collections