2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni ilköğretim matematik programında farklı ölçme ve değerlendirme araçlarındanbahsedilmektedir. Performans ödevleri, proje ödevleri, portfolyo, dereceli puanlamaölçekleri, öz değerlendirme, akran değerlendirme, matematik günlükleri, kontrol listeleri vekavram haritası bunlardan bazılarıdır. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerininyukarıda bahsedilen ölçme-değerlendirme araçlarını kullanım tercih sırasını belirlemek vebu ölçme araçları ile ilgili sahip oldukları bilgi düzeylerini incelemektir. Bu çalışmaAfyonkarahisar il örnekleminde 200 sınıf öğretmenin katılımıyla 2006-2007 öğretim yılındagerçekleştirilmiştir. Veri toplamada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve üç parçadanoluşan bir öğretmen ÖÖDT formu kullanılmıştır. Yeni matematik programında tümdeğerlendirme türlerinin yer aldığı bu form, sınıf öğretmenlerinin bahsedilen ölçme vedeğerlendirme araçları hakkında ne kadar bilgiye sahip oldukları ve bu araçları kullanımtercih sıralarını belirlemek amacı ile hazırlanmıştır. Ek olarak, amaçlı seçilmiş dört sınıföğretmeni ile yarı yapılandırılmış 30 dakikalık görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeyapmaktaki amaç, ankette elde edilen bilgilerin niteliksel olarak da desteklenmesidir.Anketten elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, betimsel istatistik yöntemlerikullanılmıştır. Nitel veriler üzerinde kodlamalar ve sınıflamalar yapılarak, nitel verileranaliz edilmiştir. Bu çalışmada bazı sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan sınıföğretmenlerinin büyük bir kısmının matematik programında yer alan ölçme vedeğerlendirme araçları hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. Bundandolayı, katılımcılar yeni programda yer alan bazı ölçme ve değerlendirme araçlarınımatematik derslerinde kullanamadıklarını ifade etmektedirler. Ek olarak, katılımcılarmatematik programındaki yeni ölçme ve değerlendirme araçları hakkında yeterli eğitimalmadıklarını ve kaynak yetersizliğinden dolayı bu ölçme araçlarının derste kullanımtercihlerini sınırlandırdıklarını ileri sürmektedirler. The purpose of this current study was to find out the preferences of in-serviceelementary school teachers in using the assessment tools, such as portfolyo, conceptmaps, projects, rubric, peer-assessment, self-assessment and so forth, and theirknowledge about these assessment tools in the new elementary school mathematicscurriculum. There were a total of 200 in-service elementary school teachers involved inthe study that took place in Afyonkarahisar during 2006-2007. The researcherdeveloped a questionnaire, ÖÖDT, consisting of three parts showing names of all sortsof the assessments tools on which the teachers order the tools by their preferences withregard to the use of them and having knowledge. Moreover, the researcher conducted30-minute semi-structured interviews with four in-service teachers chosen purposefullyin order to support the findings of the study. After the collection of the data, theresearcher used descriptive statistics in the analysis of the quantitative data andanalyzed the qualitative data by classifying and coding. The study showed that most ofthe in-service elementary school teachers did not have adequate knowledge about thenew assessment tools. Therefore, they stated that they were unable to use all assessmenttools in the new reform-based elementary school mathematics curriculum. Moreover,they claimed that they did not take sufficient training about the use of new assessmenttools in the new program and lack of resources limited their preferences in the selectionof the assessment tools.
Collections