Çivril ilçesinde eğitim coğrafya ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimin kalitesini yükseltmek ve eğitimde başarıyı artırmak istiyorsak öncelikleeğitim kriterlerinin belirlenmesi gerekir. Bu kriterlerin belirlenmesinde temel oluşturacak olandeğişken, coğrafyadır. Coğrafi faktörler ile eğitim seviyesi ve eğitimin dağılımı oldukçailişkili bir durumdur. Bu husus doğrultusunda araştırmanın amacı Çivril lçesi'nde eğitimcoğrafya ilişkisini saptamak ve geliştirici öneriler sunmaktır.Çalışma esnasında coğrafyanın dağılım, bağlantı ve nedensellik ilkeleri dikkatealınmıştırYapılan çalışmalar sonrasında coğrafya ile eğitim arasında anlamlı bir ilişki ortayakonulamamıştır. Yani elde edilen veriler değişken olduğundan, eğitim ile coğrafya ilişkisianlamında genel kanılar üretmenin güvenilir olmayacağı tespit edilmiştir.Elde edilen bütün veriler doğrultusunda coğrafyanın eğitim üzerinde kimi zamanolumlu, kimi zaman ise olumsuz sonuçlar ortaya çıkardığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Coğrafya, Eğitim, Çivril lçesi If we want to increase the education guality and the success of the education, we mustconsider the education criterias. The thing which considers the fundemantals of this criteria isvariety of geography.It is noticed in this work that dispersion of geography, connection and the disciphinesof reason-result theory.According to researches, we cannot find as a meaningful reartlenship betweengeography and education As a result of the difference of datas, we cannot be noticed that therelationship between geography and education is reiable.It is noticed according to gained dates; geography affects education sometimespasitively, sometimes negatively.Key Words : Çivril, the education, geography
Collections