Browsing TEZLER by Subject "Education and Training"
Now showing items 1-20 of 30
-
11. ve 12. sınıf temel düzey ders kitaplarındaki örnek ve soruların PISA matematik yeterlik düzeylerine göre incelenmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-01)Çağımızda yaşanan teknolojik ve bilimsel gelişmeler ekseninde eğitim-öğretim programlarında da yeni düzenlemelere gidilmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin eleştirel düşünebilme, araştırma-sorgulama yapabilme, matematiksel ... -
4. sınıf fen bilimleri dersi mikroskobik canlılar ve çevremiz ünitesinde robotik kodlama uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-18)Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilimleri dersi 4. Sınıf 'Mikroskobik Canlılar ve Çevremiz' ünitesinde robotik kodlama uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisinin ne yönde olacağını ölçebilmektir. Bahsi geçen ... -
7. sınıf fen bilimleri dersi elektrik devreleri ünitesinde STEM uygulamalarının akademik başarı, motivasyon ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-18)Araştırmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri dersi elektrik devreleri ünitesine entegre edilmiş STEM uygulamalarının 7. Sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki akademik başarılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyon ... -
Arduino ile programlamanın 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik tutum, başarı ve öz yeterliliklerine etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-25)Günümüz dünyasında bilgi sürekli değişim ve gelişim içindedir. Bu durum son iki yüz yılda dört endüstri devriminin gerçekleşmesi ile sonuçlanmıştır. Her bir endüstri devrimi ülkelerin ihtiyaç duyduğu birey niteliklerine ... -
Artırılmış gerçeklik uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi konusundaki akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Bu yüksek lisans tez çalışmasının amacı modellerle yapılan öğretim ile karşılaştırıldığında artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarıyla yapılan öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi konusundaki başarıları ve fen ... -
Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-16)Bu çalışmada, elektrik ünitesini içeren bilgisayar destekli ve laboratuar destekli öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik başarı ve tutum düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, bağımsız ... -
Dünya ve evren konu alanına yönelik sorgulama temelli öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-05)İnsanoğlunun bilim yolculuğu doğadaki düzenlilikleri fark etmesiyle başlamıştır. Bu yolculuğun en eski disiplinlerinden biri de astronomidir. Fen eğitiminde önemli bir yere sahip olan astronomiye, öğrencilerin fen konularını ... -
EBA destekli oran-orantı öğretiminin ders başarılarına ve üstbilişsel davranış algılarına etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Araştırmada ortaokul öğrencilerine EBA destekli matematik öğretiminin ders başarısına ve üstbilişsel davranış algılarına etkisini 7. sınıf düzeyinde oran - orantı konusunda incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi ... -
EBA destekli öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerinin eşitlik ve denklem konusundaki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-07)Bilim ve teknolojideki gelişmeler, eğitimde de yeniliklerin ortaya çıkmasına var olanların da yeni teknoloji araçları ile daha da gelişmesine katkı sağlamaktadır. Eğitim teknolojilerindeki bu değişimler, öğretim programlarına ... -
Fen bilgisi derslerinde kullanılan web tabanlı materyallerin kullanım amaçları ve etkinliğinin incelenmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-07)Fen okuryazarı bireyler yetiştirmek üzere tasarlan mevcut fen bilimleri öğretim programı, bu amaca ulaşmak ve fırsatları artırmak, öğrencilerin öğrenme ortamlarını zenginleştirmek ve bilginin kalıcılığını sağlamak amacı ... -
Fen bilgisi öğretmen adayları için mikroteknoloji ve nanoteknolojiye yönelik farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-26)Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının mikroteknoloji ve nanoteknoloji ile ilgili dünyadaki gelişmelerden ne kadar farkında olunduğunu, bu bilime ne kadar önem verildiğini sorgulayan bir farkındalık ölçeğinin ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının tükenmişlik ve kpss kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-09)Bu çalışmada, Fen Bilgisi öğretmen adaylarındaki tükenmişlik ve KPSS kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu değişkenler öğretmen adaylarının; cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, sınıf ... -
Fen Bilgisi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme süreçlerine dair inançlarının ve uygulamalarının fen bilimleri öğretim programı açısından değerlendirilmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-22)Mevcut Fen Bilimleri Öğretim Programı'nın amacı herkesin fen okuryazarı birey olarak yetişmesi şeklindedir. Fen okuryazarı bireyler, fen alan bilgilerinin yanı sıra bilimin doğası ve bilimsel süreçler konunda bilgi ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretim ile ilgili epistemolojik inançlarının ortaya konularak bu inançların sınıf içi uygulamalara etkisinin incelenmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Fen okuryazarı bireyler yetiştirmek üzere şekillenen fen bilimleri öğretim programında ifade edilen araştırma/sorgulamaya dayalı fen öğretim süreçlerine dair fen bilgisi öğretmenlerinin sahip oldukları epistemolojik ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin mühendislik, tasarım ve girişimcilik becerileri hakkındaki görüş ve uygulamaları
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-01)Fen Bilimleri Öğretim Programı'nın temel amacı; fen okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Genel amacı ise öğrencilere yaşam becerileri kazandırmaktır. 2018 yılında güncellenen Fen Bilimleri Öğretim Programı'nın ... -
Fen Bilimleri öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile pedagojik hoşnutsuzlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-10)Fen bilimleri eğitimi alanında son yıllardaki yenilenme çabalarının başarıya ulaşması için yapılan çalışmalarda öğretmenlerin yeniliklere adapte olabilme durumlarını etkileyen iki önemli değişken olarak öz yeterlik ve ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM uygulamaları ile ilgili görüşleri
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Bu çalışmanın amacı; Fen Bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli uygulamalara yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden `olgubilim` deseni kullanılan bu araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak'ın ... -
Fen öğretiminde analoji kullanımı: Ders kitaplarındaki analojilerin öğretimde yeniden ele alınması
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-10)Analojiler bilinmeyen bir kavram, olay sistem veya nesneyi bilinenin özelliklerini kullanarak tanımlayan ve benzerlikler ile karşılaştırma yapan, fen öğretiminde sıklıkla kullanılan öğretim tekniklerinden birisidir. ... -
Fen öğretiminde argümantasyon yönteminin kullanılmasının akademik başarı, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-06)Bu araştırmanın amacı, fen öğretiminde elektrik konusu üzerine argümantasyon yönteminin uygulanmasının ortaokul düzeyindeki öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. ... -
Fen öğretiminde eleştirel okuma uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-27)Bu çalışmada, eleştirel okuma uygulamalarının Fen Bilimleri dersinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı, fen performans düzeyi, yaratıcılık ve derse karşı olan tutumları üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır.Bu ...