Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM uygulamaları ile ilgili görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Fen Bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli uygulamalara yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden `olgubilim` deseni kullanılan bu araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde 4 farklı devlet ortaokulunda görev yapan 10 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan Fen Bilimleri öğretmenleri amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak STEM temelli uygulamalara ilişkin 10 adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Uygulama sürecinde STEM uygulamalarının öğretim programına entegre edilmesi ve öğretmenlerin STEM alanında eğitim alıp almadıkları, dersi anlatan öğretmende bulunması gereken donanımlar, derste yaşanabilecek olası zorluklar, kullanılan kaynaklar gibi birçok soru görüşme formunda yer almıştır. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Kodlar araştırmacı tarafından oluşturulduğu için nitel verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; 2012 yılı ve öncesi mezun öğretmen görüşlerinde STEM konusunda yeterli eğitim almadıkları ve hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca STEM temelli uygulamaların öğrencinin derse katılımını olumlu yönde etkilediği, dersin daha anlaşılır ve kalıcı olduğu şeklindeki öğretmen görüşleri de elde edilen diğer sonuçlar arasındadır. Purpose of the study; Science teachers STEM based application oriented the views reveal. Qualitative research methods `phenomenology` pattern used the research working group Zonguldak Ereğli in district 4 different state middle school serving 10 science teachers formed. Participating in the research science teachers purposeful sampling determined by. As a data collection tool STEM based applications related 10 pieces open ended formed question interview form used.Application process STEM applications teaching programs integrating and teachers in the STEM area whether they have received training, teacher lecturer must exist equipment, might be in class, used resources such as many question took part in the interview form. In case of data analysis content analysis method is used. Because the codes are generated by the research qualititive data analysis content analysis method was used.According to the results obtained from the research; 2012 and before gradvating teacher views STEM about they do not receive adequate training and in-service training is needed. Also STEM based applications student in the class participont, positively affected. The course is more understandable and permonent. Also teacher has apinions.
Collections