BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 661-680 of 840
-
Mühendislik fakültesi öğrencilerinin bilgisayar programlamaya ilişkin algılanan öğrenme düzeylerini yordayan faktörler
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Programlama başarısını etkileyen faktörler arasında programlamaya yönelik tutum, programlama öz yeterlik algısı, cinsiyet, bölüm ve programlama üzerine alınan ders sayısı bulunmaktadır. İlgili literatür incelendiğinde bu ... -
Türkiye`deki fen eğitimi konulu tezlerin konu yönelimi ve yöntemsel analizi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-15)Bu araştırmanın amacı, 1990-2017 yılları arasında Türkiye'de fen eğitimi alanında yapılmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerini; i) tez türü, tez yılı, tezin yapıldığı üniversite ve tez danışman unvanına göre ... -
Madde ayırıcılık indeksi kestiriminde kullanılacak yeni bir ölçüt puan önerisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-23)Bu araştırmanın genel amacı madde ayırıcılık indeksi kestirimine dayanak oluşturan yeni bir ölçüt puan ortaya koyarak, bu ölçüt puan ile toplam test puanı ölçütü ile karşılaştırmaktır. Araştırmada iki farklı ölçüt puan ... -
Öğrenme çevikliği, öğretmen kalitesi ve öğretmenin okulda kalma tutumuna ilişkin öğretmen görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-27)Araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğrenme çevikliğine, öğretmen kalitesine ve okulda kalma tutumlarına yönelik görüşlerini belirleyerek, öğrenme çevikliği ve öğretmen kalitesinin öğretmenlerin okulda kalma tutumlarına ... -
Dijital hikâye anlatımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları üzerindeki etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-25)Bu araştırmada, dijital hikâye anlatımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları üzerindeki etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerine göre coğrafya okuryazarlığı ve öğretimi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-08)Araştırmamızdaki amaç, öğrencilerimizin iyi birer coğrafya okuryazarı olabilmesinde büyük etken olan, Sosyal Bilgiler öğretmenlerimizin, algılarındaki coğrafya okuryazarlığı tanımını belirlemek ve öğrencilerimizi işlevsel ... -
Okul öncesi eğitim kurumları açık alan düzenlemelerinin incelenmesi (Zonguldak ili örneği)
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-08)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumları açık alan düzenlemelerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak il merkezi ve Devrek ilçe merkezindeki 3 anaokulu ve 17 anasınıfı oluşturmaktadır. 20 ... -
İlkokul öğrencilerinin annelerine yönelik hazırlanan cinsel gelişim eğitimi programının etkililiğinin sınanması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu araştırma ilkokul öğrenci annelerine yönelik hazırlanan cinsel gelişim eğitimi programının etkililiğini sınamak ve ilkokul öğrenci annelerinin cinsel gelişim eğitimine ilişkin görüş ve bilgi düzeylerini ortaya koymak ... -
Ortaokul öğrencilerinin sayı duyusu becerileri ve sayı duyusu özyeterlikleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-31)Araştırmanın amacı, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf seviyesindeki öğrencilerin sayı duyusu becerileri ile sayı duyusu özyeterliklerini düzeylerini incelemektir. Ayrıca öğrencilerin sayı duyusu becerileri ile sayı duyusu ... -
60-72 aylık çocuklarının öğrenme merkezlerini tercihleri ile geometri becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-09)Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocuklarının oyun zamanında tercih ettikleri öğrenme merkezleri ile geometri becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama ... -
Özel eğitim meslek okulu öğretmenlerinin özel eğitimde mesleki eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Zihin yetersizliği olan bireylerin bağımsız olarak yaşayabilmesi, toplumda üretici ve verimli bir role sahip olabilmesi için meslek sahibi olması gerekmektedir. Meslek sahibi olmak için ise akademik beceriler, toplumsal ... -
Zarar Verici Sosyal Davranışlar ölçeğinin puanlayıcılar arası güvenirliğinin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre karşılaştırılması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-12)Bu araştırmada Zarar Verici Sosyal Davranışlar (ZVSD) ölçeğinde puanlayıcılar arası güvenirlik Klasik Test Kuramı ve Genellenebilirlik Kuramı'na göre karşılaştırılarak kuramlardan hangisinin daha detaylı bilgi sunduğunun ... -
Bolu`daki özel okullarda müzik dersine yönelik veli beklentileri ve müzik öğretmeni görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-23)Bu araştırmanın amacı; özel eğitim kurumları çerçevesinde ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde işlenen müzik dersinin veli beklentileri ve müzik öğretmeni açısından değerlendirilmesi, ailenin yaş, cinsiyet, meslek ve ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (İstanbul ili örneği)
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-01)Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeyinin cinsiyet, mesleki kıdem, yaş ve görev yapılan okul türü açısından incelenmesi ve bunu yaparken de konu bilgisi, bilimsel bilgileri uygulama, ... -
4-6 yaş okul öncesi çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-26)Bu araştırma, 4-6 yaş okul öncesi çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulması için öncelikle ... -
540 saatlik özel eğitim sertifika programıyla alan değiştiren sınıf öğretmenlerinin özel eğitimde yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-16)Bu çalışma çerçevesinde alan değişikliği uygulaması ile özel eğitim okulları veya sınıflarında çalışan sınıf öğretmenlerinin MEB tarafından kendilerine verilen sertifika programı sonrasında yeterlilikleri hakkındaki görüşleri ... -
Ergenlerde psikolojik dayanıklılığın kişilik özellikleri ve algılanan sosyal desteğe göre yordanması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-01)Araştırmanın amacı, ergenlerde psikolojik dayanıklılık düzeyini kişilik özellikleri ve algılanan sosyal desteğin yordama gücünü belirlemektir. Araştırmada ilişkisel ve betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Etkinlik temelli algoritma eğitiminin 5-6 yaş çocuklarının problem çözme becerisine etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-26)Bu araştırma, Etkinlik Temelli Algoritma Eğitiminin 5-6 yaş çocuklarının Problem Çözme Becerisine Etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulması için öncelikle amaçlı ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı risk alma davranışlarının, üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve matematik başarısı ile ilişkisinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-14)Çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı risk alma davranışlarının, üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve matematik başarısı ile ilişkisini incelemektir.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ... -
Yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin ebeveyne, akrana ve okula bağlanma düzeylerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-15)Bu araştırmanın amacı, yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin ebeveyne, akrana ve okula bağlanma düzeylerinin demografik niteliklerine, yatılı ya da gündüzlü öğrenim görmelerine, yatılı öğrenim görme ile ...