Now showing items 921-940 of 2109

    • Seyircinin gösteri ögeleriyle ilişkisi (Damla Hacaloglu`nun `Gökkuşağı` adlı projesinde seyirci-oyun ögeleri ilişkisine dair bir iddianın gerçekleşmesine yönelik koreografi) 

      Yüksel, Şebnem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gökkuşağı Projesi, oyuncular ile seyircilerin karşılıklı etkileşiminin temel alındığı bir projedir. Farklı disiplinlerden gelen sanatçıların işbirliğiyle hazırlanan proje, dört ana bölüm ve iki ara bölümden oluşmaktadır.Projenin ...
    • Brahms ve piyano (üç evrede Brahms`ın piyanoya getirdikleri) 

      Gökşen, Gülden (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Robert Schumann, Frédéric Chopin ve Franz Liszt'ten sonra 19. yüzyıl piyano edebiyatı ve genel müzik tarihinin dördüncü büyük ismi Johannes Brahms'dır.Chopin ve Liszt'in devrimci, atılgan çizgilerinden ziyade, ...
    • Endüstri devriminden günümüze takı tasarımında biçime etki eden faktörler 

      Soytogay, Defne (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanoğlunun inanmak, güzelleşmek ve korunmak için taktığı takılar ilkçağlarda doğal malzemelerden yapılmıştır. Metallerin bulunmasıyla takı biçimleri değişmiş ve değerli takılar tanrılara adanmıştır. Her uygarlık inanışlarına ...
    • Paul Delvaux`nun sürrealizm akımı içindeki konumu 

      Erdi Es, Burçin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-26)
      İkinci dünya savaşının ardında bıraktığı izlerin, toplumsal karaktere yansımasıyla ortaya çıkan sanat akımları içinde sürrealizm, psikiyatri biliminin gelişmelerinden beslenen sanatçıları ile sanat tarihi içinde önemli bir ...
    • Balede temel bar hareketlerinin alt bedende anatomik olarak incelenmesi 

      Zeren, Fatma Ayfer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu yüksek lisans çalışması ?Balede temel bar hareketlerinin alt bedendeanatomik olarak incelenmesi? ba lı ını ta ımaktadır. Öncelikle alt bedeni, pelvis vealt ekstremitede bulunan kemik, eklem, kaslar ile bunların hareketlerini ...
    • Klasik bale eğitiminin ilk üç yılında küçük Allegro egzersizlerinin analizi ve kombinasyonlar 

      Kinoğlu, Ayşe Ahu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      viiiÖZET(KLAS K BALEDE ALLEGRO)Klasik balenin temel taşlarından birisi olan allegro, dansçıların hızlı, çevikolmalarını gerektiren zıplamalar olarak tanımlansa da aslında, yapılması son derecezor ve kontrol içerisinde ...
    • Metropol-nesne-anlam bağlamında ağaç 

      Üçer, Yeşim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IIIÖZETGeçmiş dönemlerde hemen her toplumun ve özellikle Türklerin inanışlarında yeralan ağaç kültünün devam eden uygulamaları ve kutsal bir simge olarak `HayatAğacı'nın İslamiyet'in etkisiyle Kuran'da da ...
    • Küreselleşme karşıtı hareketler ve savaş karşıtı sivil itaatsizlik 

      Aslan, Eylem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VÖZETElinizdeki çalışmada, 20.yüzyılın son çeyreğinden itibaren dünyada yaşanantoplumsal dönüşümler, ?Küreselleşme? ve ?İmparatorluk? tartışmaları bağlamındaele alınarak, bu dönüşümün bir boyutu olan küreselleşme karşıtı ...
    • Kuğu Gölü balesinin hazırlanışında sanatçıların geçirmekle yükümlü oldukları teknik ve artistik hazırlanış evreleri 

      Şadalak, Canan Phyllis (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IVÖZETKuğu Gölü Balesi herhalde dünya genelinden en çok bilinen ve tanınan baleeseridir. Seyirci bu balenin büyüsünü tekrar tekrar yaşayabilmek için salonlarıdoldurur ve her defasında daha fazla etkilenerek evlerine döner.Bu ...
    • Alman romantizminin kuramsal yaklaşımlarının toplumsal alana etkileri 

      Bürtek, Zeliha (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETKant'ın aklın bilme sistemini inşası, bilginin sınırlarını ve olanaklılığını araştırmasıonun insan, özne merkezli oluşuna olduğu kadar insan olmanın sorumluluğuna belki deinsan nedir sorusuna verilmiş bir yanıt ...
    • Resim sanatında 19. yüzyılın sonundan günümüze portre 

      Partanaz, Pinar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tür Resmi olarak Portre Avrupa'da 16. Yüzyılın ilk yarısında kısa bir süreiçinde büyük gelişme göstermiştir. Bu çalışmada öncelikle portrenin tanımına vebuna ek olarak portre ve otoporteye genel olarak değinilmiş, ...
    • Elektronik müzikte analog dönem ve Bülent Arel`in Stereo Electronic Music No: 1 adlı yapıtı 

      Boran, İlke (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Elektronik Müzikte Analog Dönem ve Bülent Arel'in Stereo ElectronicMusic No:1 Adlı Yapıtılke BoranÖZETElektronik müzik kavrayışı, birçok avangard kavrayış gibi, II. DünyaSavaşı sonrasında gelişim gösterdi. Başlangıçta ...
    • Gözetim toplumu ve toplumsal meşruiyet 

      Kesim Güven, Sevgi (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETÇalışmanın temel amacı, günümüz gözetiminin toplumsal meşruiyetinin nedenlerinedayanarak gözetime direnişin neden sınırlandığını irdelemektir. Gözetim toplumununincelenmesi, teknoloji ve toplum arasındaki etkileşime ...
    • Türkiye`de modernleşme ve kadın sağlığı politikaları 

      Özsan, Gül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Türkiye'de modernleşme sürecinde kadınların sağlığına ilişkin hizmet, uygulama ve politikaların ideolojik zeminini irdelemektedir. Kadınların, kadın sağlığının gündeme geldiği tarihsel arkaplanını ve kadın ...
    • Türk sinemasının yerli dizilere etkisi ve seyirci ilişkisi 

      Güngör, Arif Can (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IÖNSÖZBu tezde M.S.G.S.Ü. Sinema-TV Merkezi Arşivi'nde izlenilen filmlerden veProf. Sami Şekeroğlu tarafından gerçekleştirilmiş olan Türk Sinema TarihiBelgeseli'nden yararlanılmıştır. AGB Nielsen'den temin ...
    • Tarihimizde Reşadiye ve Sultan Osman-ı Evvel dretnotları 

      Ünlü, Rasim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkler dünya tarihinde çok derin izler bırakan birkaç milletten birisidir. Bu tarihselve kalıcı izlerin olusumu sırasında çok önemli olaylar yasanmıstır. Bu olaylar içerisindekendi adımıza ders çıkarılması gereken çok ...
    • Şerif Mardin düşüncesi ışığında Türk modernleşmesi açısından sivil toplum ve Osmanlı kaynakları 

      Yildirim, Yilmaz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Modernleşen Türkiye'nin tarihinin ulus-devlet kurma projesi olarakkavramsallaştırılması, toplumsal pratiklerin modernliğini ?organik ve homojenbir ulus?un taşıdığı özelliklere indirgemektedir. Bu durumda modernleşmeninsivil ...
    • Resimde yaratıcı kimlik ve öğrenme 

      Çeliktürk, Çiğdem Seçil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Resim sanatında, ?Yaratıcı Kimlik ve Ögrenme? baslıgı altında hazırlananmetin, egitimin tek basına yeterli olmadıgı, kisinin kendini yetistirmesigerektigi, özgüven ve yaratıcı kimlikle birlestirildiginde eserin nitelikli ...
    • Osmanlılar`da mimarlık kurumunun evrimi ve Tanzimat Dönemi mimarlık ortamı 

      Yazici, Nurcan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Uzun bir mimarlık geçmişine sahip olan Osmanlı Devleti, mimariüretimini bu alandaki mimarlık kurumunun varlığı ve işlerliğiyle ortayakoymuştur. XIX.yüzyılda, devletin diğer kurumlarındaki değişim mimarlıkkurumunda da ...
    • Sembolist resimde tenebrizm ve ölüm konusuna bakış 

      Kiriş, Huri (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      19. yy. Avrupası Sanayi Devrimi ve Fransız Devriminin düsünsel ve pratik yasamagetirdigi yeniliklerle gelenekten kopmus, bu olayların nedenleri ve sonuçları sebebiyleçalkantılı dönemler geçirmistir. Özellikle Fransız ...