Now showing items 901-920 of 2109

    • Maskede ifade: Dünya maske geleneklerine ifadeye katkıları açısından bir bakış 

      Güner, Yildiz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Maskeler yüzü örten nesnelerdir. Yeni yüz kazandırır ve kimlik değiştirir. İnsanın kendini dönüştürme eğilimine bağlı olarak tarihin her aşamasında bulunmuşlardır. Maskeler başlarda büyüsel, dinsel anlamlar taşırken zamanla ...
    • Türk mimarlığında Sanayi-i Nefise Mektebi/Güzel Sanatlar Akademisi`nin yeri ve restorasyon alanına katkıları (1883-1960) 

      Karakaya, Ebru (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sanâyi-i Nefûse Mektebi / 1928'den sonraki adıyla Güzel SanatlarAkademisi'nin 2 mart 1883 tarihinde açılması Türkiye için yeni bir dönemba latmı tı. lk zamanlar ço unlukla gayrimüslümlerin ra bet gösterdi i ...
    • 20. yüzyıldan günümüze kentsel yaşam-resim sanatı etkileşimi 

      Çimen, Elif (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      19. yüzyılın ikinci yarısında başlayan endüstri devrimi ile birliktekentleşme hareketi de hız kazanmış ve teknolojinin kent hayatına girmesiyledaha önce görülmemiş bir düzeyde dinamizm kazanan kent yaşamında ki bugelişmelerin, ...
    • Sergei Prokofiev: 3 sonat (op.14, op.28, op.83) 

      Arslan, Birce (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dokuz piyano sonatının gençlik dönemine ait İkinci ve Üçüncü sonatlarıyla, savaş döneminin yedinci sonatını incelediğimiz bu çalışmada Prokofiev'in iki görünümüne tanıklık ediyoruz:1- Anti-romantisizm ve yeniliğe ...
    • Orhan Kemal`in hayatı, eserleri ve Orhan Kemal uyarlamalarının Türk sinemasındaki yeri 

      Yildiz Eyigün, Rahşan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sinema ilk yılllarından itibaren edebiyatı kaynak olarak kullanmaya başlamıştır.Sinema dilinin kurallarının belirlenmesinden, sinemanın yavaş yavaş bir sanayi dalınadönüşmesinden sonra da, sinemacılar edebiyat uyarlamaları ...
    • 20. yüzyıl İtalyan taş heykeli 

      Turan, Tuğçe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tas heykelciligini önemli ölçüde belleginde barındıran talyan Sanatı,20.Yüzyıl'da da bu malzemeye iliskin sanatsal üretimine yogun olarak devametmistir.20.Yüzyıl Avrupa Plastik Sanatlarını etkileyen toplumsal, ekonomik, ...
    • Cahit Tanyol: Hayatı, eserleri ve Türk sosyoloji tarihine katkıları 

      Erkan, Ümmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'de sosyoloji Prens Sabahattin ve Ziya Gökalp'in katkıları ile gelişmiştir. Fransız sosyolojisinin ülkemizde etkisi, 1940'lardan itibaren Alman ve Amerikan sosyolojisi ile çeşitlenmiştir. Bu yıllarda ...
    • Chuck Palahniuk`ın romanlarında Amerikan tarzı sosyalliklerin eleştirisi 

      Akman, Mahmut Kubilay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Chuck Palahniuk, Amerika'nın sunduğu toplumsal modele ve sosyalliklere, bumodelin kültürel alandaki görünümlerine en köklü eleştirileri getiren Amerikalıedebiyatçılardan biridir. Onun romanlarında, 20. ve 21. yüzyıl ...
    • Klarnetin üçüncü oktavı üzerindeki seslerinde karşılaşılan çalma problemleri ve çözümleri 

      Eteke, Cemal Gürhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Türkiye`ye müzikli sahne sanatlarının girişi- Dikran Çuhacıyan öncesi ve sonrası 

      Karadağli, Özgecan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-04)
      `Türkiye'ye Müzikli Sahne Sanatlarının Girişi Dikran Çuhacıyan Öncesi veSonrası` konulu yüksek lisans tezinde öncelikle Tanzimat Döneminde başlayanBatılılaşma hareketlerinin toplumsal hayata etkileri incelenmiş buna ...
    • Çağdaş sanatta tekillikler problematiği ve bu bağlamda kentin algılanışı 

      Erol, Şeref (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu eser metni, tekilliklerin ortaya koydugu olasılıklardan, kent ve çagdas sanatiliskisine bir bakıstır. Kent mekânlarının baglamlarında ele alınan eserler, bumekânlarla tekrardan anlamlandırılmıstır.Tekillik, tikel ile ...
    • Türk resminde İstanbul 

      Büyükkahraman, Turan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      istan bul TUrk resim sanatmda onemli bir temadrr. Her dc nem yogurt bir sekilderesmedi lmistir. istanbul'un sanatcrlar actsmdan ta~l dJ gl bu deger yeni bir olgudegil dir. Bu btlytllu kent tarihin her doneminde her ...
    • 20.yy resminde figur soyutlamasi ve Burhan Uygur 

      Endirlik, Adeviye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      20. yüzyıl sonlarına kadar resim sanatında karsılastıgımız insan figürünün varlıgıtanımlanabilir haldeyken, yenidünyayla beraber insanlar figürü artık yasadıgı ortamlardançıkartıp ona diledigi formu ve rengi vererek ...
    • Leo Brouwer`in besteciliği ve ııı. gitar konçertosu 

      Sezener, Fuat Ozan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Concerto Elegiaco (Ağıtsal Konçerto), verilen bir sipariş sonucu, 1986 yılında tamamlanmıştır. Eser, ünlü İngiliz gitar ve lavta virtüözü Julian Bream'e ithaf edilmiştir. İlk seslendirilişi 30 Temmuz 1986'da ...
    • Sanat yapıtı olarak `yapıp etme`nin anlatısı 

      Toksoy, Yasemin Nur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, sanat üretimin sürecini ve bu sürecin yaşamla içiçe geçtiği durumları değerlendirmeyi amaçlar. Özellikle emeğe dayalı bir üretimin üzerinde durulurken, bu üretim şekillerinin sanat olarak tanımlanma nedenleri ...
    • Tezhib sanatında saz yolu 

      Garagaşov, Vüsal (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı Tezhib Sanatında yeni bir çığır açan Saz üslûbu, XVI. y.y. dan itibaren son dönemine kadar etkisini büyük ölçüde koruyabilmiştir.Serbest kompozisyon kurmaya elverişli olan bu sanat üslûbu, sanatçıya bu özgürlüğü ...
    • 1980 sonrası Türkiye`de gelişen sivil toplum: Arnavutköy semt girişimi 

      Özmelek, Nurten (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu cahsma istanbul Bogaz; kryrsmda yer alan Arnavutkoy semtinde yapilanbir alan arastrrmasma dayanmaktadir, 199.8 yihnda istanbul' un Asya ve Avrupayakasnu birlestiren bir koprunun Arnavutkoy..Vanikcy arasmda in~a ...
    • Türk yaşantısının Romen resim sanatına yansıması 

      Özbay, Dalila (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Türk Yasantısının Romen Resim Sanatına Yansıması? adlı çalısmamızda, XIVyüzyıldan itibaren Osmanlı mparatorlugu'nun Romanya'ya girisi ile varlıgını sürdürenOsmanlı Türklerinin yasantısının Romen resim sanatına ...
    • Türk resim sanatında fotograf - resim etkileşimi ve Atatürk portreleri 

      Kaya, Gülveli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fotografın bulunmasıyla birlikte baslayan fotograf-resim iliskisi,günümüze kadar çesitli etkilesimlerle süregelmistir. Bu etkilesimi süreç içerisinde birbütün olarak ele aldıgımızda ilginç bir sema ile karsılasılmaktadır. ...
    • Yirminci yüzyıl resim sanatında ifadecilik 

      Ünel, Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dışavurumcu sanat anlayışının kökeninde, evrensel güçlerin yol açtığı korku ve uygarlıkların gelişmesi ile ortaya çıkan makinelerin insanı köleleştirmesi sonucunda, insanın tinsel yönünün tehlikeye girmesi gerçeği ...