Klasik bale eğitiminin ilk üç yılında küçük Allegro egzersizlerinin analizi ve kombinasyonlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
viiiÖZET(KLAS K BALEDE ALLEGRO)Klasik balenin temel taşlarından birisi olan allegro, dansçıların hızlı, çevikolmalarını gerektiren zıplamalar olarak tanımlansa da aslında, yapılması son derecezor ve kontrol içerisinde oluşan sıçramaların tümüdür.Klasik bale eğitiminin ilk yıllarında, öğretilen bar hareketlerinin daha sonrayapılmaya başlanacak olan allegro egzersizleriyle tamamen bağlantılı olduklarıunutulmamalıdır. Ders içerisindeki çalışmalarda bu bağlar, bilimsel olarak doğrukurulmalı ve ilk üç yıl içerisindeki çalışma sırası ile adım adım öğretilmeyebaşlanmalıdır.Dansın tarihsel gelişim süreci içerisinde, aralarında küçük farklılıklar gösterençeşitli uluslararası teknikler oluşturulmuş ve uygulanmıştır. Bunların içerisindedünyada pek çok okulda ve toplulukta kullanılmakta olan Vaganova tekniği, aynızamanda birer koreograf olan August Bournounville'nin ve George Balanchine'ninteknikleri, klasik balede talyan stilini oluşturmuş olan Enricco Cecchetti'nin tekniğibulunmaktadır. Tüm bu isimler kendi stillerini oluşturmuş ve öğretilerini dünyayayaymışlardır. Varolan ufak farklara rağmen dansçılar, bunlara hakim olmakdurumundadırlar ve eğitimleri bu yönde olmalıdır.Eğitimin ilk üç yılında, aylara göre yapılan bir dağılım ile hazırlanan çalışmalar(müfredat programları), öğrencilerin bedenlerinin gelişimi de göz önündebulundurularak uygulanmalıdır. stenilen standartlarda bir sınıfa bakıldığında ve yılsonunda ortaya çıkan görsel bilgiler ışığında, bazı allegro kombinasyonlarıoluşturulabilmektedir.ANAHTAR KEL MELER: Egzersiz, teknik, stil, beden, kombinasyon. ixSUMMARY(ALLEGRO IN THE CLASSICAL BALLET)Although described as jumps that require the dancers to be quick and swift,Allegro, one of the milestones of the ballet, is actually whole of the jumps which arehard to make and achieved under control.It should be remembered that bar movements taught during early years of theclassical ballet training are definitely related to the allegro exercises to be performedin the subsequent years. These relations should be scientifically established incorrect manner during exercises in the class and taught step by step in order ofexercises during the first three years.Throughout the historical evolution of the dance, there emerged differentinternational techniques showing minor differences. Among them are Vaganovatechnique, the techniques of August Bournounville and George Balanchine, bothbeing choreographers at the same time, and technique of Enricco Cecchetti thatestablished Italian style in the classical ballet, all found widespread use in manyschools and companies worldwide. All these names have created their own stylesand disseminated their teachings over the world. Despite of minor differences, thedancers should have good command on them and their training should be in thisdirecction.In the first three years of training, the exercises scheduled by monthlydistribution (curriculums) should be applied by taking into consideration the physicaldevelopment of the students as well. Some allegro combinations may be formedwhen considering a class at desired standards and in light of the viual informationobtained at the end of the year.KEY WORDS: Exercise, tehnique, style, body, combination.
Collections