Now showing items 581-600 of 2109

    • Süleymaniye Kütüphanesi Halet Efendi 171 numaralı mesnevì`nin tezhip tasarımı 

      Genç, Sedef (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TÜRK-İSLAM SANATLARI ANA BİLİM DALI SANAT TARİHİ PROGRAMI `Süleymaniye Kütüphanesi Halet Efendi 171 Numaralı Mesnevi'nin Tezhip Tasarımı` ÖZET `Süleymaniye Kütüphanesi ...
    • 1960`dan günümüze sanat yapıtına dayanan sanat yapıları 

      Eyigör, Fevziye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET 1960'lardan günümüze sanat, 20. yy. ilk öncülerinin açtığı yoldan ilerlemiştir, sınırsız özgürlükler elde eden sanatçılar, insan bedeni dahil her türlü organik biçimi, teknolojinin kendisini teknoloji artığı ...
    • Türkiye`de tarih öncesinden bu yana oyun-sanat-oyuncak ilişkisi 

      Güner, Yildiz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      m ÖZET Oyun; özgürlük duygusu, amacının kendinden oluşu, alışılmış hayattan farklılığı, kurallarıyla, kültürün bir öğesi oluşuyla, sanatla benzerlik taşır. Oyunda estetik değerler bulunur. Estetik beğeni için kullanılan ...
    • Cumhuriyet Dönemi (1923 - 1950) kültür politikalarının Türk resim sanatı üzerindeki yansımaları 

      Öndin, Nilüfer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İmparatorluktan ulus-devlete geçiş süreci, yerel kongre iktidarlarının Sivas Kongresi'nde ulusal kongre iktidarına dönüştürülmesinden sonra başlatılan Ulusal Kurtuluş Savaşı'nın kazanılması ve Cumhuriyet rejiminin ...
    • Fatih Dönemi İstanbul mescitleri 

      Seçkin, Selçuk (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-20)
      Bizans'ın başkenti olan Konstantinopolis (İstanbul)in 1204-1261 yılları arasında yaşadığı Latin istilası ve sonrasında gelen ekonomik bunalımlar ile, 15. yüzyıla gelindiğinde, eski görkeminden çok uzakta olduğu görülür. ...
    • Madalyonlu Uşak halılarında kompozisyon özellikleri 

      Büyüktaş, Şengül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET (MADALYONLU UŞAK HALILARINDA KOMPOZİSYON ÖZELLİKLERİ) Uşak Halılarının kronolojik başlangıcı 16. yüzyıla dayanmakta ve özellikle geleneksel kırmıza ve mavi zeminli Madalyonlu Uşak halılar 18.yüzyılın sonlarına kadar ...
    • 20. yüzyıl resim sanatında soyutlama 

      Özkan, Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETHer ulus doğal yetilerine göre şu veya bu yönde yetilidir; ve sanatlarında soyutlama İhtiyacı egemen olan ulusların, neden bu yönde bir ihtiyaç duyduklarım araştırmak ilgi çekici bir ödevdir. Soyutlama, tarihsel süreçte, ...
    • 1945-1960 Paris soyut sanat ortamı ve Türk sanatçılar 

      Yüksel, Nilgün (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 1910, Dünya Sanat Tarihi'nde soyut sanatın başlangıç yılı olarak kabul edilmektedir. 20. yüzyıl başında soyut sanat bireysel araştırmalarla olduğu kadar akımlarla da gündeme gelmiştir. Süprematizm, Konstrüktivizm ...
    • Tevfik Fikret`in şiirlerinde renk belirten kelimelerin kullanılması üzerinde inceleme değerlendirme 

      Şahin, Seval (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      XV ÖZET Servet-i Fünûn edebiyatının öncülerinden biri de Tevfık Fikret'tir. O, şiirleriyle bu dönem üzerinde Cenab Şahabeddin ile birlikte en çok etkiyi yapan kişi olmuştur. Yazdığı şiirlerde sadece şairliği değil ...
    • Çocukların erken piyano eğitimi üzerine bir araştırma 

      Molla, Melin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      II ÖZET Erken piyano eğitimi, piyanoya başlayan beş - yedi yaş arasındaki daha okuma yazma bilmeyen ( ya da bilen ) çocuklar için düşünülmüştür. Bu eğitimin amacı, çocukları yaş ve kapasitelerine göre genel müzik eğitimi, ...
    • 18. yüzyılda Osmanlılarda eğitim ve sıbyan mektepleri üzerine bir inceleme (Ana metin ve Ekler) 2. CİLT 

      Kiliç, Nuray (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET (XVm. YÜZYILDA OSMANLILARDA EĞİTİM VE SIBYAN MEKTEPLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME) Osmanlı eğitim sisteminin ilk basamağını oluşturan sıbyan mektepleri, 5-6 yaşlarındaki kız ve erkek çocuklarının birlikte yada ayrı ayrı ...
    • Bizans dokuma sanatında desen anlayışı 

      Benian Tan, Cansel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Bizans Dokuma Sanatı'nda Desen Anlayışı adlı çalışmamızda Bizans'ın 330'da kuruluşundan 1453'te yıkılışına kadar ki dönem içindeki dokuma sanatım anahatlarıyla tanıtmaya ve seçme kumaş ve giysi ...
    • Ağaçlar-Ağacın konu ve teknik bağlamında, resim sanatı içerisinde yeri ve önemi 

      Germeç, Umut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-27)
      ÖZET Doğanın sanata yansıması bütün toplumlarda toplumsal yaşamın yönünü belirleyen gücün idealleri ile, çıkarlarıyla koşullanmıştır. Doğaya bütünsel bakan Doğu Felsefesi, çam ağacına saygıyla yaklaşırken, Batı'nın ...
    • Batı resminde yeni dışavurumcu akımın (new expressionism) 1980 sonrası Türk resim sanatına etkileri 

      Temel, Baybora (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 1980'li yılların en önemli sanat olaylarından bir tanesi de, Yeni Dışavurumcu akımın ortaya çıkışı olmuştur. Aynı yüzyılın başlarında, 1910'lardaki, ilk Dışavurumcu hareket, sanayileşmeyi tamamlamış ve savaş ...
    • Resimde derinlik yanılsaması (eser metni) 

      Kuş, Metin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-27)
      III ÖZET Antikite'de bir retorik İdeali olarak ortaya- çıkan- ve -başlangıç ifadesini Aristoteles'te bulabileceğimiz ve sonradan 'üç birlik' kuralı olarak adlandırılan tanımlama, yaratım ve kurgu ...
    • Sinema tarih ilişkileri ve Türk sinemasında tarihe bakış 

      Duruel, Senem Ayşe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Tarih, kendi kimliğimizi kavramamız, yaşadığımız günü anlamlandırmamız ve sağlam temeller üzerinde bir gelecek kurabilmemiz için başvurduğumuz ana kaynaklardan biridir. Çağımızın sanatı ve en büyük endüstrilerinden ...
    • Doğançay`ın Çınarları (tenor solo, koro ve orkestra için beste) ile Benjamin Britten`in Savaş Requiemi adlı yapıtı ve bu yapıt bağlamındaki besteciliği 

      Nemutlu, Mehmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Küçük Cüz Kazakları ile Çarlık Rusya arasındaki siyasi ilişkiler: 1730-1790 

      Yorulmaz, Osman (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kazak Hanlığı, Cungar Hanlığının (1635-1757/8) Kazak topraklarına yönelik yıkıcı saldırıları ve Tavke Han (1680-1 7 15)'ın son yıllarında başlayan iç mücadeleler neticesinde iyice zayıfladı. Bu sırada Başkurtlar, İdil ...
    • Johann Sebastian Bach (1685-1750) BWV 1014-1019 eşlikli sonatların yoruma yönelik çalışma yöntemleri 

      Karaduman, Nilay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-07)
      Evrensel müzik tarihinin en önemli ismi olan Alman bestecisi Johann Sebastian Bach(1 685-1 750)'ın BWV 1014-1019 Eşlikli Sonatları üzerine yapılan bu yazılı çalışma, bu eserleri yorumlayacak olan kemancıya çalışma ...
    • Varlık olarak insanı; İmge ve simge aracılığıyla anlamlandırma çabası 

      Yildiz, Başak Devrim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET İnsanın yaratıcılığında dile gelen sonsuzluğu ile ölümlülüğü arasında uzanan gerilim alanı, hep insandan yola çıkan, sonunda yine insana varan/varması gereken sanat ve edebiyat için her zaman kendine özgü bir ...