Now showing items 601-620 of 2109

    • Sanat yapıtının ayna işlevi (benzeşim ve temsil yönünden) 

      Noorazar Khoshknab, Seyed İsa (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özet Bu tez sanatın ayna işlevi üzerine yazılmıştır. 'Ayna' kavramı, burada, bir metafor olarak kullanılmıştır. Her şeyden önce iç ve dış yansıması üzerine durulmuştur. Ayna, bir obje olarak, bizim dış görüntümüzü, ...
    • Çok yönlü kişiliğiyle Pİerre Montani 

      Yazici, Nurcan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET XlX.yy.'da Osmanlı İmparatorluğu'nun batılılaşma yönelimlerinde, yabancı, gayrimüslim ve Levantenler etkilidir. Bununla birlikte, Türk kaynaklarında, 19.yy. İstanbul'unda, Batılı ve Levanten sanatçıların ...
    • İlköğretimde ses eğitimi 

      Otacioğlu, Serkan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `İlköğretimde Ses Eğitimi` isimli bu araştırma survey tekniği, deneysel, betimsel ve tarihsel yöntemler kullanılarak yapılmıştır. Bu araştırmanın bulgularına ve literatür bilgilerine göre öneriler getirilmiştir. ...
    • Tuvalet çeşitlerinin kültürel ve işlevsel yönden incelenmesi 

      Yakupoğlu, Ömer Faruk (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII ÖZET Geçmişte M.Ö. 3000 yıllarında başlayan tuvaletlerin serüveni 21. yüz yıla geldiğimizde teknolojinin tüm imkanlarıyla devam etmektedir. Bu serüvende, bir çok uygarlık kendi kültürlerine ve alışkanlıklarına göre ...
    • Eugene Ysaye-Solo sonatlarında kemanın teknik ve müzik açısından kullanılış özellikleri 

      Halkaci Akin, Pelin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      III ÖZET Öncelikle yapılan yazalı çalışmanın amacı, ne konuda olduğu ve hangi yöntemler izlenerek yapıldığı hakkında genel bilgi verilmiştir. Sonra Belçikalı besteci ve kemana Eugene Ysaye'nin (1858-1931) hayatı ve ...
    • Üsküdar taşınmaz kültür varlıklarındaki onarımların cami yapılarında saptanması 

      Bülbül, Ahmet Hamdi (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gerek jeopolitik konumu, gerekse tarihi miras içindeki kültür varlıklarıyla Üsküdar,önemli bir yerleşim yeridir. Dört yüz elli yıldan beri Türk hakimiyetinde olan bu kent, Osmanlı ile birlikte yoğun bir imar ve iskân ...
    • Mimar Sinan Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi interaktif multimedya CD-ROM tasarımı 

      Özmen Yüksel, Ayşegül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      III ÖZET İnteraktif multimedya, metin, ses, görüntü, animasyon ve video gibi farklı medya elemanlarının çok farklı biçimlerde biraraya gelmeleriyle oluşan, bilgisayar tabanlı yeni bir medyadır. İnteraktif multimedyanın ...
    • Sosyolojik açıdan Michel Foucault`da iktidar kavramı 

      Polat, Nusret (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Michel Foucault'ya göre aşağı yukarı, kapitalizmin ortaya çıktığı klasik çağla birlikte (17-18. yy.) batı toplumları yeni bir iktidar biçimiyle karşı karşıya kalmışlardır. Bu yeni iktidar biçimi, bir çok ...
    • İletişim estetiği (1960 ve sonrası) 

      Cesur, Şeyda (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV `İletişim Estetiği` adını taşıyan bu çalışma, medyanın ve sanatın birbiriyle olan ilişkilerini incelemektedir. 1 974-1 980 arasında Fred Forest tarafından sosyolojik sanat grubu adı altında bir etkinlik olarak ortaya ...
    • Günümüz sanatında beden 

      Kiziltaş, İlkiz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET İnsan bedeni, çağlar boyunca birçok bilim ve sanat daimin temel konusu olmuştur. Bu çalışmada amaç, düşünce ve sanat dünyasında çoğunluk tarafından kabul görmüş beden anlayışlarını, geçmişten bugüne bilim ve sanata ...
    • Çağdaş Türk resminde insan figürü 

      Yücebaş, Çinla (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      57 ÖZET Osmanlı Sarayı'nın kendilerine son derece yabancı olan yağlı boya resmi ile tanışmaları Fatih Sultan Mehmet'in saraya yabancı ressamlar davet etmesi ile olmuştur. 1863 yıllarında Batı karşısında yenilgilere ...
    • Sanat ve teknoloji bağlamında 20. yüzyılda gelişen yönelimler ve kişilik 

      Toksöz Şahinler, Hülya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V ÖZET Çalışmanın birinci bölümünde, sanat ve teknoloji ilişkisi bağlamında, ortaya çıkan yeni kavramlar belirginleştirilmeye ve yine bu süreçle doğrudan ilişkilenen sanat yapıtları ve sanatçıların estetik kaygılan ortaya ...
    • Tüketici olarak insan etkeninin endüstriyel seramik tasarımındaki belirleyiciliği 

      Üçer, Tahsin Temel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Seramiğin üretilişinin öncelikli nedeni, insanın yapay çevresinde bulunan bütün nesnel gerçeklikte olduğu gibi işlev gereksinimlerinin karşılanması içindir. İlerleyen süreçte, başta insan ve toplum olmak üzere, ...
    • J.S. Bach`ın `Eş-Düzenlenmiş Klavye` adlı eserinin ikinci cildinin incelenmesi (24 prelüd ve füg) 

      Hasanov, Olga (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET 1685-1750 yılları arasında yaşayan Johann - Sebastian Bach, yalnızca Barok Dönem' in en büyük bestecisi değil, aynı zamanda klasisizmin temellerini atıp, çok sesli müziğin günümüze kadar uzanan gelişme sürecini ...
    • Batı resminde figür soyutlamasının 1940 sonrasından günümüz Türk resim sanatına etkisi 

      Koçtürk, Yeliz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tez çalışmasında amaç, Batı resim sanatında soyut resmin oluşumunu ve gelişimini tanımak; resimde soyut figürasyon anlayışını temsil eden Türk sanatçılarım tanıtmak, yapıtları ile Türk resim sanatına katkılarım ...
    • XX. yüzyılda manzara anlayışı 

      Selen, Füsun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SUMMARY Ever since mankind existed on earth he has had an interest on every aspect of nature. Being part of nature; observation opened the doors of sensation to all artists. Improvements in agriculture made man rule the ...
    • Moda fotoğrafının gelişimi ve çağdaş yaklaşımlar 

      Demirci, Banu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      özet Portre geleneğinin ardından gelişen moda fotoğrafı, önceleri stüdyo da fotoğraf çektirme ritüelinin bir sonraki basamağı gibi görünsede; zaman içinde belirgin bir tür olarak ortaya çıkmıştır. Moda; ilk moda fotoğrafı ...
    • 20. yy. müzik eğitim yöntemleri ile müziğe başlangıçta bedenin kullanımı 

      Feyzioğlu, Ayşegül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Çocuklar duyarak, görerek, dokunarak tanırlar. Kavrama ardından gelir. Bu nedenle çocukların eğitimi müzik, öykü, resim, konuşma, hareket, dans bağlantılarım içermelidir. Küçük yaş kuşağında ve müziğe yeni başlayan ...
    • Aliye Berger ve sanatı 

      Noyan, Meltem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      When Aliye Berger who was known in Turkey as a engraving artist, received first prize in a painting competition held by Yapı Kredi Bank in conjunction with the International Art Critics Congress the art circles in Turkey ...
    • 1960`dan günümüze teknolojik gelişmelerin ve çağdaşlığın özgün baskı sanatına etkileri 

      İnan, Irmak (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-20)
      ÖZET`1960'dan Günümüze, Teknolojik Gelişmelerin ve Çağdaşlığın Özgün Baskı Sanatına Etkileri` başlıklı tez çalışmasında özgün baskı kavramı ve baskı sanatının tarihsel gelişimi kısaca özetledikten sonra, özgün baskı ...