Çocukların erken piyano eğitimi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Erken piyano eğitimi, piyanoya başlayan beş - yedi yaş arasındaki daha okuma yazma bilmeyen ( ya da bilen ) çocuklar için düşünülmüştür. Bu eğitimin amacı, çocukları yaş ve kapasitelerine göre genel müzik eğitimi, enstrüman bilgisi ve müzik sevgisi kazandırarak, ciddi bir piyano eğitimine hazırlamaktır. Bu eğitimin en önemli özelliği, tüm bilgileri çocuklara oyun şeklinde sunmaktır. Başlıca amaç oyunlarla bir şeyler öğretmek, enstrümanı ve onu çalacak elleri yakından tanıtmaktır. Çocuklar eğitime başlamadan önce küçük bir kulak yoklamasından geçirilir. Bu yoklamada öğretmen, edineceği izlenimler doğrultusunda çocuğun eğitimini belirleyecek yolları seçer ve uygular. Bu çalışmada önerilen erken piyano eğitiminin temaları, eğitimin ilk yılı içerisinde uygulanabilir. Öğretmen çocuğun gelişmesine göre bu yönteme devam eder, ya da içeriğini değiştirebilir. Bu eğitimi iki ana döneme ayırabiliriz. İlk dönemin temaları arasında ders odasını, piyano ve klavyeyi tanıma, el - parmak oyunları, notasyon, kulak eğitimi ve doğaçlama yer alırken, ikinci dönemde dahaçok parça repertuarı oluşturmak ve öğrenciyi `ders` havasına alıştırmak ağırlık kazanır. Erken piyano eğitiminde öğrencinin gelişmesi ve öğrenme hızını etkileme açısından öğretmenin önemli rolü bulunur. IV SUMMARY The early piano education is considered for five -seven years old children. This education goal is to give the children general musical, instrumental knowledge and experience, make them love the music and prepare them for the real piano education. The main characteristic of this education is that all the information is given by way of play. Before starting the children have to undergo a small ear examination. Upon impression and result of this ezamination the teacher selects the methods.determining the education of the child. The first term topics and lessons will be fulfilled in the first educational year and the teacher may decide to continue them or to choose completely different manner of teaching in accordance with the development of the child. The first lesson stage may be divided to two main terms. While the subject of the first term lessons are acknowledgement of lesson room, piano and keyboard, hand- finger plays, ear education and improvisation, the heart of the matter of the second term lessons is formation of musical pieces repertoire and make children familiar with the lesson's atmosphere.V The role and importance of the teacher of the first stage lessons are very big and have influence on child's development and enthusiasm to learn.
Collections