Now showing items 501-520 of 2109

    • 15. yüzyıl Karakoyunlu Türkmen minyatürleri (2 cilt) 

      Atilgan, Sevay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 15 yüzyıl, en büyük gelişme imkanını Iran ve çevresinde bulan İslam minyatür resminin en önemli safhalarından birini oluşturmaktadır. Sonraki dönemlerde klasik üslubun ölçütü olarak kabul edilen form ve biçimlerin ...
    • Abdallar: Toplumsal kültürel kimlik ve değişme 

      Dağ, Sibel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      m ÖZET Çalgıcılıkla geçimlerini sağlayan gruplar olarak Anadolu'nun çeşitli yerlerinde yaşayan Abdallar, müzikteki yetkinlikleriyle halk müziği geleneğinin temel taşıdırlar ve yöresel folklorun vazgeçilmez unsurudurlar. ...
    • Hitit Dönemi kulplu emzikli seramik biçimlerin günümüz formları ile karşılaştırılması 

      Kivrak, Abdullah (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII ÖZET Hitit dönemi yaşam ve üretim biçimleri ile diğer Anadolu uygarlıkları içinde farklı bir konuma sahiptir. Hitit döneminde üretilmiş olan nesneler o dönemdeki insanların yaşam tarzlarını, bulundukları ortamlarda ...
    • Kadın ressamlar Ortaçağdan günümüze 

      Sağlam, Nesrin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İlk bölümde Kadın ressamların tarih içindeki durumu dönemlere göre ele alındı. Bu dönemlerde yaşamış kadın ressamlardan örnekler verildi. İkinci bölümde Osmanlı'da batı anlamında resim yapılmaya başlanması ve Cumhuriyetten ...
    • Rahmaninov`un, Paganinni`nin bir teması üzerine Rapsodi adlı eseri üzerine bir çalışma 

      Büyükburçlu, Evren (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Rahmaninov `Paganini'nin Bir Teması Üzerine Rapsodi` adlı eserini 1934'te yazdı. Eser ilk kez aynı yıl Amerika'da seslendirildi ve kaydedildi. Fokin'in koreografisiyle Londra'da bale gösterisi ...
    • Dokuma kumaşların üretiminde bilgisayar destekli tasarım ve önemi 

      Altin, Tülay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      m ÖZET 2000 yılı milenyum etkileriyle yeni anlayışları getirmiş, trendlerin bakış açılarını dahi etkilemiştir. Geçmiş yüzyılda toplumda yerini alan bilgisayarlarda 2000 yılı ile birlikte yeni yüzyılın vazgeçilmez bir parçası ...
    • Postmodernizm ve resim sanatında neo-klasik eğilimler 

      Yaman, Sibel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • 20. yy.`ın ikinci yarısında ABD. ve Avrupa Birliği`ndeki yeni müzik akımlarına bir bakış -kavramlar, bağlam ve yönelişler- 

      İşler, Şegan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V ÖZET Bu tezde, 20. yy'ın ikinci yarısında A.B.D. ve Avrupa Birliği'ndeki yeni müzik akımları incelenecektir. 1900lerde `Batı müziği` denince, Viyanadan Londraya dek uzanan bir bölgenin müzik kültürü düşünülürdü; ...
    • M.Ö. 8000-2000 yılları arasında Anadolu`da yaşamış toplumlarda seramik ürünlerinde karşılaştırmalı form işlev ilişkisi 

      Sümer, Meral (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tez çalışmasında amaç; M.Ö. 8.000-2.000 yılları arasında Anadolu'da yaşayan toplumların seramik ürünlerindeki form işlev ilişkisini araştırmak ve bu araştırmaları kaynakçalar göstererek yazılı bir şekilde ...
    • Çağdaş resim sanatında simgenin kullanımı ve yapıt simge ilişkisi 

      Aral, Ömer Yiğit (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET (ÇAĞDAŞ RESİM SANATINDA SİMGENİN KULLANIMI VE YAPIT- SİMGE İLİŞKİSİ) Çağdaş resim sanatında simgenin kullanımı ve yapıt-simge ilişkisi üst başlığı ile hazırlamış olduğum bu sergi metinde öncelikle `sembol nedir?` ...
    • Panagia Muhliotissa Kilisesi 

      Habip, Nejdet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET Yaptığım araştırmaya göre Bizans dini mimarisinde görülen plan tiplerin dökümü şu şekildedir; Tek Nefli plan, Bazilikal plan, Kubbeli Bazilikal plan, Tek Mekanlı Merkezi plan, Rotondo plan, Dehlizli plan, Haçvari ...
    • 20. yüzyılda natürmort ve nesne 

      Alemdar, Melihat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 20.yy sanatının en önemli özelliği, çizilen ya da boyanan imgenin mutlaka gerçek dûnyadakine benzemesi gerekmediğidir. Fovizmde biçimde deformasyona gidilmiş, natürmortun konusunu oluşturan nesneler yüzey, kontur ve ...
    • Geleneksel Türk sanatlarımızda astar dekorlu seramikler 

      Tokaç, Özkan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      n ÖZET Toprak sanatlarında astar ile dekorlama en eski ve en yaygın süsleme yöntemlerinden biridir. Seramikte astar olarak bilinen madde kuru kil ve suyun eşit olarak kanştırılmasıyla elde edilen; yan sıvı, akıcı, ince ...
    • XVII. yüzyılda portre 

      Kiliçdoğan, Arzu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET 17. yüzyılda Avrupa, sanatsal, sosyal ve siyasal yaşam bakımından önceki dönemlere kadar dayanan bir dizi bunalımlarla doludur. Feodal İlişkilerin çözülmesi ve kapitalizmin hızla ilerlediği bir dönemde, bu süreç, ...
    • Günümüz Konya yöresi (merkez) geleneksel keçe yapımı 

      Kazar, Mustafa (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Keçe ve Keçecilik konar göçer toplulukların, dolayısıyla Türklerin en eski el sanatlarından birisi olmuş ve Türklerin elinde daha da geliştirilerek günümüze kadar getirilebilmiş, bugün ise yok olmak üzere olan Ata ...
    • Türkiye`de banknotun tarihsel süreç içinde gelişimi ve tasarımı 

      Tekbaş Tanyu, Nazan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      m ÖZET Banknot, ekonomik büyümenin bir sonucu olarak kullanımdaki para miktarının artmasıyla birlikte ilk olarak 18. yy'ın ikinci yansından itibaren batıda kullanılmaya başlanmıştır. Banknotun, Türkiye'deki ilk ...
    • Topkapı Sarayı`ndaki halı seccadelerden bir grubun incelenmesi 

      Kurtuluş, Tuba (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET ( TOPKAPI SARAYI'NDAKİ HALI SECCADELERDEN BİR GRUBUN İNCELENMESİ ) Bu çalışmada; orijinleri ve devirleri belirlenememiş otuz yedi adet olan Topkapı Sarayı halı seccadelerinden, kılaptansız dokunmuş on dört ...
    • Cengiz Tanç`ın müziği ve yenilikçi kimliğiyle çağdaş Türk müziğindeki yeri 

      Yurtseven, Gürsel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cengiz Tanç'ın yenilikçi kimliğiyle çağdaş Türk müziği içindeki yerini belirlemek için yapılan bu çalışmayla ailesi, öğrencileri ve yakın çalışma arkadaşlarından, personel özlük dosyasından ve hakkında yapılan yayınlardan ...
    • Bir alt kültürün dışlanma mekanı: Ülker Sokak 

      Selek, Pinar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Beyoğlu'nun Cihangir semtinde, travesti ve transeksüel alt kültürünün uzun bir süredir yaşadığı Ülker sokakta, Habitat toplantısı başlamadan hemen önce, medyaya olduğundan farklı yansıyan bir sosyal çatışma yaşandı ...
    • Sakarya Büyük Kaynarca (Topçu) köyü Şeyh Muslihuddin Camii ve haziresi 

      Sülüngür, Emine Tülay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Şeyh Muslihuddin Camisi ve Haziresi Sakarya iline bağlı Kaynarca ilçesinin Büyük Kaynarca Köyünde bulunmaktadır. Büyük Kaynarca Köyünün bulunduğu coğrafi bölge Sultan Orhan döneminde(1326) Türk topraklanna katılmıştır. ...