Now showing items 481-500 of 2109

    • Domenico Scarlatti`nin klavyeye yaptığı etkiler ve getirdiği yenilikler 

      Karaömeroğullari, Funda (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Domenico Scarlatti ( 1685 - 1757 ) klavsen ustası ve ünlü bir besteci olan Alessandro Scarlatti' nin oğludur. Küçük yaştan profesyonel yaşama başlamıştır. Daha sonra devrinin önemli müzik merkezlerinde ( İtalya, ...
    • Geleneksel Uşak halılarının tasarım açısından endüstri ürünlerine katkısı 

      Atukeren, Murat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Geleneksel Uşak halılarının tasarım açısından endüstri ürünlerine katkısı` adlı bu çalışmada Uşak halılarım tarihsel gelişim süreci içinde, teknik ve kom pozisyon özelliklerini incelemek ana hedefimiz olmuş, makine ...
    • Türk resminde kadın 

      Toker, Jale (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      70 ÖZET Türk kadının sanat ortamına doğrudan katılımı 19.Yüzyılın ikinci yansında Batılılaşma hareketleri ile başlamış, Cumhuriyetin getirdiği yasal haklarla gerçek yerini bulmuştur. Osmanlı toplum düzenine ait kapalı aile ...
    • 18. yüzyıl Osmanlı külliyelerindeki üslup değişiklikleri 

      Papila, Aytül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı İmparatorluğu'nun 18. yüzyılda başlayan Batılılaşma süreci, Klasik Osmanlı sanatının geleneksel biçimleri ve tasarım üslubunu değiştirmeye başlamıştır. Osmanlı toplumunun tarihsel, ekonomik ve toplumsal durumunun ...
    • Varoluşculuk bağlamında yalnızlık ve yabancılaşma 

      Hoş, Reyhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İlk bölümde 20.y.y.'ı etkisine alan Varoluşçuluk Felsefesi' nin, 'Yalnızlık', 'Nihilizm' (Hiçlik) ve ölüm temalarına yaklaşımını, Hegel, Nietzche ve Sartre'ın görüşleriyle açıklamaya ...
    • Çini ve seramik sanatında sgrafito tekniği 

      Bilir, Timur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Çanakkale seramiklerinde form ve dekor ilişkileri 

      Okumuş, Halide (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-14)
      17.yy. sonlan ile 20.yy.başlan arasında etkin olarak varlık gösteren Çanakkale seramikleri geleneksel seramik sanatında özgün form ve dekorlanyla diğer seramik merkezlerinden ayrılmaktadır. Kullanım amaçlı üretilmiş olan ...
    • Evde çalışan kadınlar arası dayanışma örgütlenme 

      Hattatoğlu Özbek, Zeynep Dilek (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII ÖZET Bu çalışma Türkiye'de eve iş alan kadınlar arasında dayanışma ve örgütlenme dinamiklerini ve kadının evde çalışmasıyla özgürleşmesi veya daha pragmatik bir dille, güçlenmesi arasındaki ilişkileri irdelemeyi ...
    • Kayıp Cennet 

      Akgün, Zeynep (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      2.ÖZET Sergi metin çalışmamda, Kayıp Cennet başlığından da anlaşılacağı gibi, insanlığın cennet anlayışları ve resim sanatındaki yansımaları araştırılmıştır. İlk bölümde, cennet deyince ilk akla gelen din olgusunun bu ...
    • Yüksek devre sınıflarda büyük adagio formu 

      Küçüküçerler (Kabalak), Ayşin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET `Yüksek Devre Sınıflarda Büyük Adagio Formu` başlıklı bu çalışmamda, klasik bale eğitim programının en önemli bölümlerinden birini oluşturan ve akademik dansa en yakın basamağı teşkil eden Büyük Adagio formu ...
    • Holbein tipi halıların aynı dönem ve karakterdeki diğer Türk halıları ile kompozisyon açısından karşılaştırılması 

      Şimşek, Elif (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET XV. yüzyıl ortalarından itibaren Avrupa resimlerinde, hayvan figürlü halılar, gittikçe azalmıştır. Bu halıların yerini, geometrik motifli ve stilize edilmiş, bitkisel motifli halılar almaya başlamıştır. Örnekler kare ...
    • İnsan bedeni ile resmin ilişkisi 

      Asil, Lolita (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Hücreyi oluşturan en küçük birimden insan bedenine; atomu meydana getiren moleküllerden evrene kadar, gözümüzle görebildiğimiz ya da göremediğimiz her yerde ve her şeyde aslmda var olan uyum, denge ve düzenli alışverişin, ...
    • Işığın Barok sanatın gelişim süreci içerisindeki yeri ve işlevi 

      Kuruüzümcü, Riza (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET (IŞIĞIN BAROK SANATIN GELİŞİM SÜRECİ İÇERSİNDEKİ YERİ VE İŞLEVİ) Metnin ilk bölümünde öncelikle ışığın fiziksel yapısı tanımlanmaya, bunun akabinde insan tarafından algılanma süreci, son olarak da bu algılama neticesinde ...
    • Sebep sonuç ilişkisi içerisinde modada anarşizm 

      İşbilen, Ayşe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sebep-sonuç ilişkisi içerisinde `Modada Anarşizm` başlığı altında yürütülen çalışmada; 19. yy. başlarında ilk örneklerini 20. yy.'dan itibaren de hakimiyetini hissettiren, son derece özgür alanlara yayılarak, ...
    • Saint-Seans ve Poulenc`in klarinet sonatlarının, Weber`in Duo Concertant`ının, Schumann`ın Fantasy Pieces`inin klarinet edebiyatındaki yeri 

      Sonakin, Ebru Mine (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET Bu metinde Saint-Seans ve Poulenc'in Klarinet Sonatlarının, Weber'in Grand duo Concertant'ının, Schumann'ın Fantasy-Pieces'inin klarinet edebiyatındaki yeri incelenirken aynı zamanda bu ...
    • 17 Ağustos 1999 Marmara depremi sonrasında sivil toplum kuruluşlarının rolü 

      Toksoy, Nisbet Gamze (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      m ÖZET 17 Ağustos Marmara Depremi'nden sonra deprem bölgesine acil yardım ve kurtarma amaçlı çok sayıda gönüllü ve sivil toplum kuruluşu gitmiştir. Sivil toplum kuruluşlarının deprem bölgesinde uzun süreli ve yoğun ...
    • Tanzimat Dönemi fikir ve düşünce hayatının mimari alana yansıması 

      Acar, Gevher (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tanzimat Dönemi Osmanlı İmparatorluğu'nda 18. yüzyıldan itibaren izlenen Batılılaşma çabalarının, olgunlaşarak ve aynı zamanda hem iç, hem dış etkenlerin şekillendirdiği günün şartlan tarafından zorlanarak somutlaşması ...
    • 7-11 yaş grubundaki çocukların viyolensel eğitiminde öncelikli hususlar 

      Tokay, Dilbağ (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tezin amacı, viyolonsel eğitimine 7-11 yaş arasında başlayan çocuklarda dikkat edilmesi gereken hususları çocuğun fiziksel gelişimini göz önünde bulundurarak irdelemektir, ilk önce, çocukların büyümesi boy, tartı ...
    • Türk zilleri 

      Başbuğ, Raife Pinar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özet Yeryüzünün her yanında Türk zilleri` adıyla anılan, çekiçle dövülmek suretiyle oldukça inceltilmiş bir tür tunç alaşımından yapılan bu idiyofon enstrümanları, neolitik çağdan bu yana, Avrasya'nın çeşitli kültürlerinde ...
    • Hattat Kamil Akdik`in hayatı ve eserleri 

      Behiri, Mohammed (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Ahmed Kâmil Efendi 26 Cemaziyelewel 1278 (29 Kasım1861)'de İstanbul'un Fındıklı semtinde doğdu. Tersane-i Amire Erzak Ambarı baş katibi Süleyman Efendinin oğludur. Evlerinin yanması sebebiyle Fatih semtine ...