Tekstil tasarımında renk ögesinin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Tekstil Tasarımında Renk öğesinin Kullanımı'' başlıklı bu çalışmanın amacı, tekstil tasarımında renk önermelerinin (kağıda boyama ve varyasyonları), dokuma ya da baskı kumaş halinde kullanıcıya ne şekilde yansıdığını etüt ederek, beğeniyi nasıl etkilediğini saptamaktadır. Bu bağlamda tezin birinci bölümünde, tasarımcı ve yaratma konusu ele alınarak tekstil tasarımında rengin kullanım yöntemleri açıklanmıştır. Ayrıca, bu bölümde renk biçim ilişkileri ile doku ve renk ilişkilerine yer verilmiştir. İkinci bölümde konunun fiziki, psikolojik ortamları üzerinde, örneğin, işlevine ya da, modaya göre rengin alacağı değerler ile rengi meydana getiren malzemelerin (suluboya, ekolin, guvaj, pastel ya da ekran) niteliklerine göre görünüş ve algılanış farklılıkları, bunların dokuma ya da baskı ile renklendirilmiş kumaşlardaki durumları örnekler ile ortaya konmaktadır. Yine bu bölümde, saptadığımız bulgular vurgulanarak, rengin tasarımlamadaki kullanışlarıyla üründeki uyumluluk ve farklılıklar ortaya konmakta, dokumada strüktürden yüzeye yansıyan rengin biçim, alan ve oran ilişkileriyle baskıda, yüzeyde, boyarmaddeyle oluşan rengin biçim, alan ve oran ilişkileri değerlendirilmektedir. Tasarımlama aşamasında kağıda veya ekrana verilmiş renk skalaları ile üründeki sonuçlarından söz edilerek kumaşın dokunsal algılanımı, dökümü, malzemesi, gramajı, parlaklık-matik, opaklık-şeffaflık nitelikleriyle birlikte rengin görsel olarak beğeniyi nasıl etkilediği vurgulanmaktadır. n SUGARY The goal of this work whose title is The Use of the Element of Color in Textile Design` is to study how the color techniques in textile design (paper dying and its variations) in the form of weawing and printed fabric effects the taste of consumer. In this context, by examining the subjects of designer and the creation the methods of color use in textile design is explained in the first chapter. Additionally, the color-form and the tissue-color relations are examined in this chapter. In the second chapter, the physical and the psychological environment of the topic such as the values of color that it would take according to its function or fashion; the appearance and perception differences in relation to the materials that form the color ( water-color, echoline, gouache, pastel or screen); their position in fabrics colored with weaving or print are stated with examples. Also in this chapter, by emphasizing our findings, the use of color in design with its harmony and differences in product is explained and the form, space and the proportion relations of color which is reflected from structure to surface in weaving and the form, space and the proportion relations of color in print, surface, dyingmaterial are evaluated. By pointing out the color scale given to the paper or to the screen and their results in the product, how the color visually effect the taste is emphasized in consideration of the feeling perception of the fabric, its cast, its material, its weight, its brightness-dullness, and its opaqueness-transparency. m
Collections