Now showing items 1-20 of 22

    • A Case study: Tat Konserve Sanayii A.Ş. in the fruit juice market 

      Sayar, Dilek (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz Tat Konserve Sanayii A.Ş.'nin Türkiye meyva suyu pazarındaki performansı vaka çalışması şeklinde düzenlenerek sunulmuştur. Bu analizinde şirketin meyva suyu sektöründeki düşük performansının sebepleri rakipleriyle ...
    • Algısal haritalar ve ürün konumlandırma: Türk otomobil pazarı için bir uygulama 

      Sak, Orkun (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Günümüzün iş dünyasında herhangi bir ürün kategorisi, pazar payı kapmak için kıyasıya yanşan birçok markayı içermektedir. Bir şirketin böylesine rekabetçi bir ortamda ayakta kalabilmesi için tüketicinin gereksinimlerini ...
    • AT&T GIS`in stratejik analizi 

      Yilmaz, H. Ercan (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Türkiye Bilişim Teknolojisi - BT - Pazarı dünyada gelişmekte olan beş pazardan birisi olarak değerlendirilmektedir. Bu pazarın çekiciliği bir çok yeni firmayı mevcut firmaların pazar payını tehdit eder hale getirecektir. ...
    • Competitive strategy for Ardem 

      Akcinar, Nezih (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Bu çalışma ile Türkiye'nin önde gelen beyaz eşya üreticilerinden olan Ardem kısaca incelenmekte ve hızla değişen iç ve dış pazarlara uyum sağlayacak bir strateji geliştirilmektedir. Kurulduğu 1977 yılından beri ...
    • Competitive strategy for Tofaş oto 

      Kadirbeyoğlu, Ozan (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ; Tofaş, Türk otomotiv pazarında lider konumunu sürdürmektedir. Gelişmekte olan pazar yeni imkanlar ile birlikte, yeni tehditler de içermektedir. Şirket endüstrideki başarısını koruyabilmek için tehditlere karşı dikkatli ...
    • Financial analysis of the agrocheicals sector and BA¦FAŞ 

      Topçu, Sedat (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Günümüzde Kimyasal Gübre ve Tarımsal îlaç Sektörü, özellikle Güneydoğu Anadolu Projesinin hayata geçirilmesinden sonra, gelecek vaadeden bir endüstri haline gelmiştir. Bu sanayi kolunda üretim yapan bir şirketlerin en ...
    • Financial statement analysis for Olmuksa A.Ş. 

      Saridal, Mehmet (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki kağıt sanayiini ve Olmuksa A.Ş.' nin sektör içindeki yerini incelemektir. Çalışmada kaynak olarak şirketlerin mali tablolarına, yıllık raporlarına, sektör raporlarına ve istanbul ...
    • Financial statement analysis for Turcas Petrolcülük A.Ş. 

      As, Serim (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Turcas Petrolcülük A.Ş.'nin performansı, petrol ürünleri sektörü göz önüne alınarak incelenmiştir. Şirketin finansal analizi, sektördeki lider firma olan POAŞ ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bu ...
    • Inchcape Retrans A.Ş.: Strateji incelemesi 

      Erdem, Aydin (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Türk ekonomisindeki büyüme ve dağıtım kanallarındaki gelişme yabancı sermayeyi Türkiye'de yatırıma teşvik etmiştir. Bu firmalardan biri olan Inchcape Retrans fiziksel dağıtım alanında faaliyet gösteren tek kuruluştur. ...
    • Strategic analysis for `Marks & Spencer 

      Günay, Can (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Tüketici nezdinde Marks & Spencer (M&S) özel alışveriş için gitmeye değecek ve ihtiyaçlarını karşılayacak uzun vadeli bir merkez olarak, Türkiye'de ilk akla gelecek mağaza olarak konumlandı. Bu merkez, ...
    • Strategic analysis for Aygaz A.Ş. 

      Korkmaz, Birol (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz Türk enerji endüstrisinde, önemli paya sahip olan sektörlerden biri de LPG (Likit Petrol Gazı) sektörüdür. Bu tez söz konusu sektörü ve önde gelen firmalarından biri olan Aygaz'ı incelemekte ve rekabetçi bir strateji ...
    • Strategic analysis for Deka Elektronik Ltd. 

      Erişgen, Yalçin (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz Deka Elektroteknik beyaz eşya sanayiinin devi Arçelik için elektrik komponentleri, kablo grupları ve ah montaj parçalan üreten bir yardımcı sanayi firmasıdır. Mühendislik ve İmalat Güvencesi ve Lojistik Deka'nm ...
    • Strategic analysis for Düzey Pazarlama 

      Sankur, Arif (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz Bu tez, önerilen strateji, yapı ve insan kaynaklan üçlüsü ile Düzey Pazarlama' nın değişmekte olan çevresine uyumunu hedeflemektedir. Şirketin mevcut rekabetçi avantajlarının güçlendirilmesi, ancak dengeli bir ...
    • Strategic analysis for Hewlett packard 

      Kilinç, Taner (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Hewlett Packard yada kısaltılmış ve yaygın bilinen adıyla HP, Türkiye ofisini 1989 yılında açarak yerel pazarda yerini aldı. HP Teknik Sistemler Satış Bölümü, geçen 7 yıllık süre zarfında, Türk Teknik Sistemler Pazarının ...
    • Strategic analysis for Tat Konserve A.Ş. 

      Güvenç, Ümit (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Tat Konserve Sanayii Anonim Şirketi 1968'den başlayarak Türkiye'de domates işleyen endüstri ile sözleşmeli tarımsal üretimi ilk gerçekleştiren ve bu endüstriyi sürekli olarak dünyadaki en modern teknolojilerle ...
    • Strategic analysis for Trakmak Traktör ve Ziraat Makineleri Ticaret A.Ş. 

      Eyuboğlu, Yağiz (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Türk-Fiat traktörlerinin satışı, pazarlaması, dağıtımı ve satış sonrası servisinden sorumlu olan Trakmak A.Ş., hükümet politikalarının yanısıra, ekolojik, demografik ve kültürel faktörlerin de yoğun şekilde etkilediği ...
    • Strategic analysis of Koçbank 

      Öbek, Fahri (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Bu araştırmada Türkiye'deki bankacılık sistemi incelenmekte ve yeni, küçük fakat güçlü ve büyüyen bir banka olan Koçbank'ın pazardaki mevcut durumu irdelenmekte ve uyguladığı stratejilerin analizi yapılmaktadır. ...
    • Strategic audit for Turk-Henkel/Teroson 

      Haleva, Lolita (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Kuruluşların başarısı, strateji, organizasyon yapısı ve yönetim felsefesi arasındaki uyum ile doğru orantılıdır. Otomotiv kimyasalları pazarının yalnız büyük kuruluşlar tarafindan paylaşılmasının beklendiği önümüzdeki ...
    • Stratejik analysis for Arçelik 

      Albayrak, Mehmet Cahit (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Dünya beyaz eşya pazarında son on yılda şirketlerin birleşmeleri sonucunda üreticilerin azalmasıyla rekabet daha da artmıştır. Halen Avrupa beyaz eşya pazarının % 5 5 'i dört uluslararası firma tarafından kontrol ...
    • Stratejik analysis for Arçelik 

      Balcioğlu, Ragip (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Bu tezin amacı Arçelik ve Arçelik'in içinde bulunduğu ortamın detaylı bir analizini yapıp Arçelik'in yerli ve dış pazarlarda rekabet gücünü arttırmak amacı ile gelecek 5 - 10 yılı kapsayan stratejiler önermektir. ...