Strategic analysis of Koçbank
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu araştırmada Türkiye'deki bankacılık sistemi incelenmekte ve yeni, küçük fakat güçlü ve büyüyen bir banka olan Koçbank'ın pazardaki mevcut durumu irdelenmekte ve uyguladığı stratejilerin analizi yapılmaktadır. Bu tezin hazırlanma sürecindeki araştırmalarımız sırasında bankanın üst ve orta düzey yöneticileri ile bir dizi görüşmeler yapılmış, bankanın son üç yıla ait yıllık raporları ve yıl sonu finansal tabloları incelenmiş ve sonuçlar diğer bankaların tabloları ile karşılaştırılmıştır. Araştırmalarımız sırasında banka müşterilerinin bankalardan ana beklentilerinin müşterilere verilen hizmetin sürati, kalitesi, fiyatlandırılması, çeşitliliği ve mevcudiyeti üzerinde yoğunlaştığı ve bankanın güvenilirliği ve müşteriler üzerinde yarattığı imajın da rekabette önemli faktörler olduğu görülmüştür. Bu nedenle, mevcut rekabeti yakalayabilmenin yolu bankanın üst yönetiminin, banka elemanlarının ve güvenilir ve hızlı bilgi işlem sisteminin kalitesinden geçmektedir. Koçbank'ın üst yönetimi ve hissedarları kendilerini tamamen bankanın başarısına adamışlardır. Bankanın yapısında bir takım önemli değişiklikler yapılmış ve halen de yapılmaya devam edilmektedir. Banka, müşterilerine daha hızlı, daha kaliteli ve daha doğru hizmet verebilmek amacı ile bilgisayarlaşma ve otomasyon alanlarında oldukça büyük yatırımlar yapmaya başlamıştır. Daha da önemlisi, personelin eğitimine ve bir şirket kültürü oluşturulmasına hiç bugünkü kadar önem verilmemişti. Ayrıca, Hollanda'da tamamı Koçbank sermayesi ile Koçbank NV. adında bir banka kurulmuştur ki bu banka Koçbank'ın Avrupa pazarlarına erişimini sağlayacak ve Gümrük Birliğinin oluşmasından sonra artması beklenen Avrupa Topluluğu ile yapılan dış ticarette Koçbank'ın Avrupa'daki ortağı rolünü üstlenecektir. Koçbank'ın gerçekleştirdiği bu stratejik değişikliklerle Türkiye ve dünya bankacılık sektöründe başarılı olmaması için hic bir neden yoktur. IV ABSTRACT This paper takes a brief look at the banking sector in Turkey, evaluates the current situation of Koçbank, a new, small, but strong and growing bank, in the market and analyzes its strategies. During the research work in preparation of this paper, a number of conversations were done with the top and middle level management of the bank, the financial figures and annual reports of the bank for the last 3 years were investigated and the results were compared with other banks figures gathered from Corporate Finance Division of Koçbank. During the research it was seen that the main demand of customers from banks is on the speed, quality, pricing, variety, and availability of banking services to the potential customers and the reputation and reliability of the bank itself are also important factors of competition. Therefore, the ways to assess the competency on banking sector mainly lies on the quality of its top management, its staff and its reliable and speedy information processing systems. Top management of Koçbank and the shareholders are very much dedicated to the success of the bank. A series of changes occured in the structure of the bank and these changes are still continuing. The bank has started to invest a lot of money in computerization and automation which would allow it to give quick, qualified and accurate service to its customers. More importantly, the importance given to the education of the staff and creating a company culture has never been at the level of today. Also, a new subsidiary bank is created in Netherlands, Koçbank NV., which will allow access to European markets and which will be the partner of Koçbank Turkey in foreign trade to European Union countries that is expected to have a huge increase after the settlement of Customs Union. With these strategical changes Koçbank has no reason not to be a successful competitor in banking sector in Turkey and in the world. in
Collections