A Case study: Tat Konserve Sanayii A.Ş. in the fruit juice market
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz Tat Konserve Sanayii A.Ş.'nin Türkiye meyva suyu pazarındaki performansı vaka çalışması şeklinde düzenlenerek sunulmuştur. Bu analizinde şirketin meyva suyu sektöründeki düşük performansının sebepleri rakipleriyle karşılaştırmalı olarak araştırılmıştır. Hali hazırdaki şirket stratejisine eleştirel bir gözle bakılarak, şirketin pazar payım arttırıp, rakiplerine nazaran durumunu güçlendirecek olası çözümler önerilmiştir. Çalışmaların sonucunda pazarlama aktivitelerinin yetersizliği ve ürün kalitesinin düşük oluşu önemli iki sorun olarak belirlenmiştir. Fakat esas sorun olarak şirketin hem yönetim, hem de kaynaklar açısından meyva suyu üretimine yeterli derecede ilgi göstermediği ortaya çıkarılmıştır. Şirketin meyva suyu pazarındaki yerinin güçlendirilebilmesi için hem kaynakların hem de yönetimin ilgisinin bu projeye adanması öncelikli şart olarak görülmektedir. IV ABSTRACT The current market position of Tat Konserve Sanayii A. Ş. fruit juice product line is studied primarily within the context of a case study. The case study is intended to emphasize the underlying reasons behind the weak position of Tat fruit juices in the market. The recommendations, conducted to improve the brand position, are in line with the highlighted short-comings of the current strategy. Recommendations include marketing mix strategies developed in order to provide solutions to the short-comings of the current marketing mix strategies. Besides the insufficient marketing activities and the low quality of the product, the main problem is defined to be the low firm commitment to the fruit juice business. m
Collections