Now showing items 261-280 of 365

    • Balık çiftliklerinin makrozoobentos üzerine etkileri 

      Mantikci, Asim Mustafa (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, Ordu-Perşembe ve İzmir-Gerence Körfezi'nde yer alan balık çiftliklerinin makrozoobentik topluluklara etkileri araştırılmıştır. Balık çiftliği aktivitelerinin etkisini görebilmek için Temmuz 2007-Temmuz ...
    • Gökova özel çevre koruma bölgesi denizel alanındaki biyoçeşitlilik veritabanına göre koruma bölgelerinin oluşturulması 

      Ekinci, Burhan (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez Gökova özel çevre koruma bölgesi biyolojik çeşitlilik veri tabanını ve koruma bölgelerini içerir. Gökova özel çevre koruma bölgesi, Gökova körfezi ve onun çevresinden oluşmaktadır. Gökova Özel Çevre Koruma bölgesi ...
    • Zonguldak ve Bartın bölgesi kıyı kullanımı ve Bartın ili sürdürülebilir kıyı alanları yönetimi 

      Günebakan, Hilmi Tamer (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanoğlunun günümüze kadar gelmiş olan yaşam sürecinde en önemli yeri teşkil etmiş kıyılarımızın, günümüzde de ekonomik ve sosyal kullanım açısından aynı değeri taşımakta olduğunu görmekteyiz.Zonguldak ve Bartın İlleri ...
    • Liman yeri seçiminde fizibilite etüdü 

      Karaca, Fatih (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ulaştırma, diğer bütün sektörlerle doğrudan etkileşim içinde olan bir sektördür. Bu yönüyle diğer sektörlerdeki gelişmeleri hızlandıran, yavaşlatan veya engelleyen sektör olma özelliğine de sahiptir. Ulaştırma sektörünün ...
    • Marmara Denizi yüzey sedimentlerinde ekstrakte edilebilen organik madde fonksiyonel grupların belirlenmesi 

      Işkin, Birol (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Marmara Denizi'nde yüzey sedimanda bulunan, ekstrakte edilebilen organik maddelerin içerdiği fonksiyonel grupların IR/FTIR tekniği ile belirlenmesine çalışılacaktır. Bu amaçla Marmara şevlinden alınan ...
    • Türkiye`de denizcilikle ilgili kurulmuş olan vakıfların denizcilik sektörüne katkıları 

      Uslu, Birol (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'de geçmişte olduğu gibi bugünde Vakıflar, toplumsal, ekonomik ve kültürel hayattaki rolü geniş alanlara yayılmış ve fonksiyonları itibarıyla insan ve sosyal hayatın bütün cephelerini kuşatmıştır. Günümüzde ...
    • Dar suyollarında gemi ve çevresel kayıpların önlenmesinde iletişim faktörü 

      Ertaş, Alaaddin Yildiray (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dar suyolları yoğun deniz trafiği, coğrafi koşullar, güçlü akıntı ve rüzgarlar gibi nedenlerden dolayı seyir açısından risk barındıran bölgelerdir. Bu özellikleri yüzünden gemi kazalarının sıkça yaşandığı dar suyollarında ...
    • Karadeniz kıyılarımızda yumuşak substratumda bulunan makrozoobenthosun derinliğe bağlı dağılımı ve etkileyen ekolojik faktörler 

      Gülhan, Emine (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalısmada Nisan 2006 tarihinde Türkiye Karadeniz kıyılarında bulunanmakrozoobentosun derinliğe bağlı dağılımı ve bunu etkileyen bazı ekolojik faktörlerincelenmistir.Çalısma alanında 15'i 20 m, 14'ü 50 m ve ...
    • Marmara Denizi İstanbul kıyılarında PAH ve organokörlü pestisidlerin HPLC ile tayini ve sediment jeokimyası 

      Taşkin, Ömer Suat (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Marmara Denizi İstanbul kıyı bölgeleri atık su deşarjları, nüfus artışı ve yoğun gemi trafiğinden güçlü bir şekilde etkilenmektedir. İstanbul Boğazı'nın oşinografik özellikleri yoğun bir şekilde çalışılmış olmakla ...
    • Deniz koruma alanlarının etkili yönetimi: Datça-Bozburun özel çevre koruma bölgesi örneği 

      Oruç, Ayşe (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Denizlerdeki milli parklar olarak tanımlanabilen Deniz Koruma Alanları (DKA), tüm dünyada sualtı ve kıyı değerlerinin korunması için önemli bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu alanlar, yerel ihtiyaçlara cevap verebilecek ...
    • Marmara Denizi`nin kuzeydoğusunda fitoplankton tür kompozisyonunun incelenmesi (2001) 

      Özel, Duyşen (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, Marmara Denizi'nin kuzeydoğusunda 2001 yılı boyunca fitoplankton dağılımını ve bu dağılıma etki eden ekolojik etkenleri kapsamaktadır. İSKİ Su Kalitesi İzleme Projesi kapsamında belirlenen 9 istasyonda ...
    • Karadeniz gravite verilerinin irdelenmesi 

      Kaymaz, Alper (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yapılan çalışma kapsamında, gravite verilerinden yararlanarak Karadeniz'in jeolojik yapısı ve bu yapıların fiziksel özelliklerini belirlemek amacı ile bir dizi çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, var ...
    • Türk liman işletmelerinde vergi istisna uygulamaları üzerine bir inceleme 

      Canbek, Mahmut Meftun (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Vergi ve gümrük kanunlarında yer alan istisna ve muafiyet düzenlemeleri arasında denizcilik sektörüne istisna ve muafiyet tanıyan düzenlemeler daha fazladır. Denizcilik sektörüne ilişkin hukuk düzeni ile açıklanması gereken ...
    • Kuzeydoğu Marmara Denizi`nde sarıkuyruk istavrit balığının (Trachurus mediterraneus (Steindachner, 1868)) üreme biyolojisi 

      Demirel, Nazli (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sarıkuyruk istavrit balığı, Trachurus mediterraneus, hamsi ile birlikte Marmara Denizi balıkçılığı açısından oldukça önemli balık türüdür. Bu doktora çalışması Kuzeydoğu Marmara Denizi'nde bulunan sarıkuyruk istavrit ...
    • Bütünleşik kıyı alanları yönetiminde yerel yönetimlerin rolü 

      Kaya, Hakan (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye üç tarafı denizlerle çevrili olan adeta bir deniz ülkesidir. Ayrıca Marmara Denizi gibi büyük bir iç denize sahiptir. Türkiye nüfusunun büyük bölümü de bu deniz kıyılarında yerleşmiştir. Ancak hızla artan nüfus ...
    • Karadeniz kıyılarımız boyunca hidrografik değişimler 

      Gürbüz, Osman (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez kapsamında, 2004-2009 yılları arasında Karadeniz kıyılarımızda yapılan on bir ayrı seferde, istasyonlardan elde edilen sıcaklık, tuzluluk ve yoğunluğunun zamana ve mekana göre değişimleri incelenmiş ayrıca yüzey ve ...
    • Meriç Nehri ile Saros Körfezine taşınan sediment, tatlı su ve ağır metaller 

      Erbay, Yücel (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışmasında Saros Körfezi'ne (Kuzey Ege Denizi) Meriç Nehri ve kolları ile karadan taşınan girdiler, Elektrik İşleri Etüd İdaresi (EİE) ve Devlet Su İşleri (DSİ) ölçüm istasyonlarından elde edilen verilerin ...
    • Türk boğazlarında fenerler ve sis işaretlerinin elektronik seyir`e entegrasyonunun incelenmesi 

      Usluer, Hasan Bora (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Üç tarafı denizlerle çevrilmiş olan, Asya ile Avrupa arasında köprü görevi yapan Türk Boğazları'nın kontrolüne sahip ülkemizde, denizciliğin gelişimini yakından takip etmek, bu gelişime katkıda bulunmak için artan bir ...
    • Güney Karadeniz şelfi`nde biotada ultra trace (Eser) elementler 

      Hiçsönmez, Hakan (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Güney Karadeniz Şelfi'nde canlı organizmada toksik elementler, eser elementler ve ultra eser elementlerin analizi ile Güney Karadeniz Şelfi'nin kirlenme yükünün tespiti hedeflenmiştir. Bu amaçla 2009 ...
    • Marmara Denizi ve Çanakkale Boğazı deniz trafik düzeninde kaza kara noktaları analizi 

      Silivri, M.Alp (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çanakkale Boğazı ve Marmara Denizi Karadeniz'i Ege'ye bağlamakta olup Deniz Trafik Düzeni içerisinde dar bir suyoludur. Çanakkale Boğazı'nın ve Deniz Trafik Düzeninde Marmara Denizinin dar olması akıntı kötü ...