Browsing TEZLER by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-11 of 11
-
6. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde akıllı tahta kullanımının; 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini belirlenmek amaçlanmıştır.Araştırma ... -
Beyin temelli fen öğretiminin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına, eleştirel düşünmelerine ve tutumlarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap verebilecek beyin temelli öğrenme yaklaşımını temel alan farklılaştırılmış Fen ve Teknoloji programının geliştirmesi, uygulanması ... -
Bilimsel yaratıcılığı temel alan farklılaştırılmış fen ve teknoloji öğretiminin üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin başarı, tutum ve yaratıcılığına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, yetenek gelişimleri ve eğitimleri son dönemde üzerinde titizlikle çalışılan konular olmuşlardır. Bununla birlikte üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin potansiyellerine, ... -
Farklılaştırılmış sosyal bilgiler öğretiminin üstün zekalı öğrencilerin akademik başarı, tutum, eleştirel düşünme ve yaratıcılıklarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Düşünme potansiyeline sahip bir insan olarak doğmak yeterli değildir. Önemli olan bu potansiyelin gerçekleşmesi için gereken çabadır. Bireylerin kendi potansiyellerini gerçekleştirmeleri adına düşünme becerilerinin ... -
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve tutumlarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu çalışmanın amacı Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) uygulamalarının ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini ortaya çıkarmaktır.Bu çalışma karma yöntem araştırma ... -
Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisi incelenmektedir. Bu ... -
Ortaokul öğrencilerinin kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde robotik modüllerin etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-26)Bu araştırmanın amacı, Ortaokul 6.sınıf Fen Bilimleri Dersi `Kuvvet ve Hareket` ünitesine yönelik olarak geliştirilen robotik modül etkinliklerinin; öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimlerine yönelik tutum ve ... -
Psikolojik ve akademik değişkenlerin temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınav başarısına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık, akademik öz-yeterlik, başarı yönelimi ve kaygı düzeyleri ile TEOG sınav başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma 2016-2017 ... -
Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisini incelemek amacıyla ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende ... -
Üstün zekâlı öğrencilerde Türkçe koşut eğitim programının başarıya, eleştirel düşünmeye ve yaratıcılığa etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-14)Bu araştırmanın temel amacı, üstün zekalı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap veren bir Türkçe programının geliştirilmesini, uygulanmasını ve bu programın etkiliğinin sınanarak, sonuçlarının ortaya konmasını ... -
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerde derinlik ve karmaşıklığa göre farklılaştırılmış fen öğretiminin başarı, bilimsel süreç becerileri ve tutuma etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için sunulan eğitim hizmetleri, temelde zenginleştirme ve hızlandırma olmak üzere iki anlayış üzerine kurulmuştur. Türkiye'nin merkezi eğitim politikaları dikkate alındığında, üstün ...