Search
Now showing items 1-10 of 13
The relationship between vocabulary learning strategies and vocabulary proficiency
(2018-08-06)
Kelime bilgisi ve bu bilgi ile ilişkili olan değişkenler yabancı dil öğretimi alanında birçok çalışmanın odak noktasını oluşturmuştur. Bu değişkenler içinde Kelime Öğrenme Stratejilerine (KÖS) araştırmacılar tarafından ...
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Iraklı öğrencilerin algı düzeyindeki kelime bilgileri açısından kelime öğrenme stratejileri ve kelime dağarcıkları arasındaki ilişki
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri (KÖS) ve kelime düzeyleri (KD) arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmanın katılımcıları Solaymaniyah Üniversitesi'nde Temel Eğitim- İngilizce Bölümü'nde ...
A study on oral corrective feedback preferences and learning styles of Turkish efl learners
(2018-08-06)
Bu tezin temel amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sözel düzeltme geribildirimlerine ilişkin tercihlerini, öğrenme stilleri ile karşılaştırmalı olarak incelemek ve dil öğrenme sürecinin bu iki boyutu ...
An analysis of the effect of peer and teacher feedback on EFL learners` oral performances and speaking self-efficacy levels
(2020-11-09)
Bu çalışma, konuşma öz-yeterlik ve geri bildirimlerin konuşma performansı üzerine etkisini inceleyen yarı deneysel bir çalışmadır. Bu çalışma, Yabancı Dil Olarak İngilizce öğrenenlerin konuşma öz-yeterlik düzeylerini ...
The relationship between intercultural sensitivity and English language achievement
(2019-09-12)
Küreselleşen dünyada, farklı kültürel özelliklerle karşılaşmak ve farklı kültürel geçmişlerden gelen insanlarla etkileşim kurmak kaçınılmazdır. Günümüzde, kültürün dil öğrenimi ve dil öğretiminin temellerinden biri olduğuna ...
The relationship between learner motivation and vocabulary size: The case of Iraqi efl classrooms
(2018-08-06)
Bu çalışmanın temel amacı Duhok üniversitesindeki İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Iraklı öğrencilerin motivasyonları ile kelime dağarcıkları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Katılımcılar İngilizce bölümünde öğrenim ...
An Analysis of the relationship between the use of grammar learning strategies and student achievement at English Preparatory School at the University of Gaziantep (A case study of the Gaziantep University)
(2018-08-06)
oz HAZIRLIK BİRİMİ ÖĞRENCİLERİNİN DİLBİLGİSİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ KULLANIMI VE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE HAZIRLIK BİRİMİNDE İNCELENMESİ (İNGİLİZCE HAZIRLIK BİRİMİ ÖRNEĞİ) Erol YALÇIN ...
An Experiment with pair work technique in foreign language learning in large classes at Atatürk High School in Gaziantep
(2018-08-06)
öz GAZİANTEP ATATÜRK LİSESİNDE, KALABALIK SINIFLARDA YABANCI DÎL Ö?RENİMİNDE ÎKfLÎ ÇALIŞMA TEKNİ?İ İLE YAPILAN BİR DENEY (DÜNDAR) BA?ÇECİ, Birsen Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Yener ...
An analysis of the relationship between EFL students` perception of emotional and instrumental support and their motivational and emotional responses: The case of Gaziantep University
(2018-08-06)
Duygusal ve araçsal destek, etkili dil öğrenme sürecinde önemli bir rol oynar, çünkü bu destekler öğrencilerin, motivasyon ve duygusal açıdan başarılı tepkiler verebilmelerine yardımcı olur. Duygusal ve araçsal destek, ...
Integration of lean method in English language teaching and learning: A new perspective for elt methodology
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, yalın öğrenme yöntemini tanımlamak, yöntemin İngilizce öğrenme ve öğretme süreçlerine ne kadar uyarlanabileceğini ve eğitsel süreçler üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Öğretmenler yalın öğrenme ...