İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Iraklı öğrencilerin algı düzeyindeki kelime bilgileri açısından kelime öğrenme stratejileri ve kelime dağarcıkları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri (KÖS) ve kelime düzeyleri (KD) arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmanın katılımcıları Solaymaniyah Üniversitesi'nde Temel Eğitim- İngilizce Bölümü'nde okuyan ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 118 Iraklı öğrencidir. Çalışmada veri toplamak için iki araç kullanılmıştır: Schmitt (1997) tarafından geliştirilmiş olan sözcük dağarcığı stratejilerinin kullanım aralığını ve sıklığını tanımlamak üzere kullanılan KÖS anketi ve öğrencilerin algı düzeyindeki kelime dağarcığını ölçmek için Schmitt ve diğerleri (2001) tarafından geliştirilen dört seviyeli KDBT (2000, 3000, 5000 ve akademik kelime listesi).Katılımcıların KÖS sonuçları, öğrencilerin, yeni kelimenin sesletimini incelemek, İngiliz TV kanallarını izleyerek kelime bilgilerini geliştirmeye çalışmak, yeni kelimeyi defalarca tekrar ederek ve yeni kelimenin yazım kurallarını incelemek gibi pekiştirme stratejilerini, kelimenin anlamını çıkarma konusunda yardımcı olabilsin diye kelimenin türünü belirlemek ve tek dilli bir sözlük kullanmak gibi keşfetme stratejilerinden daha sık kullandıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca, diğer tür stratejilerle kıyaslandığında, her iki strateji de katılımcıların en sık kullandıkları KÖS olarak ortaya çıkmıştır. Toplam KÖS değerlerine bakıldığında, sonuçlar, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Iraklı öğrencilerin geniş bir aralıkta KÖS kullandığını ve dahası, orta düzeyde KÖS kullanıcıları olarak kabul edilebileceğini gösterdi (M = 3.003). Son olarak çoklu regresyon, R değerinin 0.284 olduğunu ortaya çıkardı. Bu yordayıcı değişkenin, öğrencilerin kelime düzeyleri değişkeninin %28'ini, açıklayabileceği anlamına gelmektedir. This study investigates the relationship between Iraqi EFL learners' vocabulary learning strategies (VLS) and vocabulary size (VS). Participants included 118 EFL learners at Sulaymaniyah University, all of whom were studying in the School of Basic-Education English Department. Two instruments were employed to collect data: a VLS questionnaire designed by Schmitt (1997) was administered in order to determine the range and frequency of VLS use, and a four-level (2000, 3000, 5000 and academic word list) vocabulary learning test (VLT) designed by Schmitt, et al. (2001) was used to measure learners' receptive vocabulary size. In terms of participants' VLS, results demonstrated that they utilize consolidation strategies such as studying the sound of the new word, trying to develop vocabulary knowledge by watching English TV channels, repeating the new word over and over and studying the spelling of the new word more frequently than discovery strategies such as identifying the part of speech of the new word to help learners know its meaning and using a monolingual dictionary. Moreover, these strategies were found to have been utilized most frequently by participants when compared with other types of strategies. In terms of total VLS, results indicated that Iraqi EFL learners employ a wide range of strategies; moreover, they can be considered as moderate VLS users (M= 3.003). The results of correlation revealed that there exist positive, negative and sometimes no relationships between the VLS utilized by Iraqi EFL learners and their vocabulary size. Finally, the findings of multiple regression analysis concluded that the value of R Square is (0.284). That is to say, the predicted variables were able to account for 28.4% of the variance participants' levels of receptive vocabulary size.
Collections