An Analysis of the relationship between the use of grammar learning strategies and student achievement at English Preparatory School at the University of Gaziantep (A case study of the Gaziantep University)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz HAZIRLIK BİRİMİ ÖĞRENCİLERİNİN DİLBİLGİSİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ KULLANIMI VE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE HAZIRLIK BİRİMİNDE İNCELENMESİ (İNGİLİZCE HAZIRLIK BİRİMİ ÖRNEĞİ) Erol YALÇIN Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Filiz YALÇIN TILFARLIOĞLU Temmuz, 2003 137 sayfa Bu çalışma dilbilgisi öğrenme stratejileri kullanma ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Gaziantep Üniversitesi İngilizce Hazırlık Birimine devam eden 425 hazırlık öğrencisi bu araştırmaya katılmıştır. Dilbilgisi öğrenme stratejileri kullanımını belirlemede 43 sorudan oluşan bir anket hazırlık öğrencilerine uygulanmıştır. Öğrencilerin başarısı hakkında veri toplamak için dört aylık sınav, 22 quiz ve bir final sınavından oluşan öğrenci başarı notlan, İngilizce Hazırlık Biriminden elde edilmiştir. Anketteki her soru için sıklık ve yüzdelikler değerlendirilmiştir. Veriler sıklık, yüzdelik, ortalama, t-testi ve one way ANOVA kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin dilbilgisi öğrenirken strateji kullanımı hakkındaki cevaplannın(verilerinin), öğrencinin başarı notuyla ilişkisini görmek için bir karşılaştırma yapılmıştır. Çalışma bulguları, Gaziantep Üniversitesi İngilizce Hazırlık Birimi' öğrencilerinin dilbilgisi öğrenme stratejileri kullandığını göstermektedir. Yapılan araştırma sonucuna göre öğrencilerin geliştirmesi gereken stratejiler: -DilbilgisiVI kurallarını hatırlamak için kafiye kullanımı, -İngilizce notlar alma, mesajlar, mektuplar veya raporlar yazma, (yazma becerilerinin geliştirme), -programlarını sadece sınav için değil, İngilizce çalışmak ve pratik yapmak için düzenlemek ve - kendilerini yeni öğretilecek konular için hazırlamak. Bulgular, dilbilgisi öğrenme stratejilerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin istatistiksel olarak anlamlı bir. düzeyde ilişkisi olmadığını ortaya çıkarmıştır. Hem başarılı hem de başarısız öğrenciler dilbilgisi öğrenme stratejilerini hemen hemen aynı oranda kullanmaktadırlar. Ill ABSTRACT AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE USE OF GRAMMAR LEARNING STRATEGIES AND STUDENT ACHIEVEMENT AT ENGLISH PREPARATORY SCHOOL AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP ( A CASE STUDY ) Erol YALÇIN M.A. in English Language Teaching Supervisor: Assist. Prof. Dr. Filiz YALÇIN TILFARLIO?LU July, 2003 137 pages This study investigated the relationship between the use of grammar learning strategies and student achievement. 425 English preparatory school students from University of Gaziantep participated in this study. In testing the use of grammar learning strategies, a 43 -item questionnaire was administered to English preparatory school students at the University of Gaziantep. Achievement grades, which consists of four midterm exams, 22 quizzes and one final exam, were obtained from the prep-school in order to collect data on student success. For each item in the questionnaire, frequencies and percentages were analyzed. The data was analyzed by using frequencies, percentages, means, t-test and one-way ANOVA. A comparison was made to see whether the self-reported data about the strategy use is consistent with the student's achievement grades. Findings of the study suggest that preparatory school students at the University of Gaziantep use grammar learning strategies. According to the results of the study, the strategies that the students need to develop are: -The use of rhymes toIV remember grammatical rules,- write notes, messages, letters, or reports in English, - arranging their schedule to study and practice English regularly, not for an exam, and -preparing themselves for the new language lessons. Findings of the study indicate that the effect of using grammar learning strategies on student achievement does not indicate a statistically significant relationship. Both successful and unsuccessful students use grammar-learning strategies equally.
Collections