Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırma kapsamında 85 öğretmene ulaşılmış olup, araştırmaya 72 öğretmen dahil edilmiştir.Bu araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır.Araştırmaya ilişkin şu sonuçlara ulaşılmıştır:?Öğretmenlerin, okul öncesi eğitimde öncelikli olarak saygı, sevgi ve paylaşım değerlerinin çocuklara verilmesi gerektiği düşüncesinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.?Okul öncesi öğretmenlerine göre okul öncesi eğitim programında yer alan değerler eğitiminin öğretmen inisiyatifi dahilinde verildiği ve yetersiz bulunduğu ortaya çıkmıştır.?Okul öncesi öğretmenlerinin, öğrencilerin programdaki değerleri kazanıp kazanmadığını serbest zaman etkinliği, drama etkinliği, gözlem yoluyla ve aile katılımı yoluyla belirledikleri sonucuna ulaşılmıştır.?Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimde; öğrenci sayılarının fazlalığı, ailelerin yeterli bilinçte olmamaları, değerler öğretiminin sadece öğretmene bırakılması gibi sebeplerden dolayı güçlük çektikleri saptanmıştır.?Okul öncesi öğretmenleri, kitle iletişim araçlarının okulda verilen değerler eğitimini olumsuz etkilediği düşüncesinde oldukları sonucuna varılmıştır.Araştırmanın sonuçları doğrultusunda okul öncesi eğitim programında değerler eğitimi boyutu daha kapsamlı olarak yeniden düzenlenmeli, öğrenci sayıları azaltılmalı, programdaki değerler somut yaşantılar ile verilmeli ve ailede değerlerin pekiştirilmesi gibi öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Eğitim Programı, Değerler Eğitimi, The purpose of this study was to evaluate the opinions of pre-school education teachers about the values education in pre-school education programme. The sample of this study consists of pre-school teachers who work in central disctict of Diyarbakır in 2011-2012 Education year. In this study, 85 teachers were interviewed and 72 teachers were included.Qualitative research methods were used in this study. Semi-structured interview technique which is one of the qualitative data collection techniques; is used in this research. Content analysis is the method used for the assessment of information which was gained in the interviews.At the end of this research the findings are such :?It was concluded that teachers are primarily in the opinion of that the children should be taught values such as sharing, respect and love?According to the pre-school teachers, it is found that the education values that are aimed in pre-school education programme are in the grip of teachers? initative and it is not enough.?It was concluded that pre-school teachers identify whether the students gain values in programme with free-time activities, drama, observation and family involvement.?In pre-school education, the pre-school teachers have difficulty about the excessive number of the students, unconsciousness of the families, giving all the responsibilities only to the teachers.?It was concluded the pre-school teachers are in the opinion that mass media has a negative effect on the values education that is given at school.In accordance with the results of the study, values education should be replanned more comprehensively in pre-school education programme, the number of the students in a class should be reduced, the values in programme should be given with concrete experiences and family values should be reinforced.Key Words: Pre-school Education, Pre-school Education Programme, Values Education
Collections