Okuma stratejilerinin İngilizce okuduğunu anlamaya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okuma stratejilerinin okuduğunu anlama ve bu stratejilerin katılımcıların sınav notları üzerine etkisini incelemektir. Çalışma 15 haftalık bir eylem araştırması olup katılımcıları İngilizceyi akademik amaçlar için yabancı dil olarak çalışan 9 ziraat mühendisinden oluşmaktadır. Veri toplama araçları arasında araştırmacı tarafından günlük olarak tutulmuş notlar, kritik olay anketi, görüşme ve ÖSYM tarafından yapılmış KPDS testleri bulunmaktadır. İlk üç veri toplama aracı içerik analizi ile değerlendirilmiş olup KPDS sınavlarının sonuçları Friedmann Test'i ile karşılaştırılmıştır. Tüm veri toplama araçlarının bulgularıyla okuduğunu anlama düzeyinin anlamlı bir şekilde arttığı belirlenmiştir.Araştırmanın sonucu okuma-stratejileri ile okumanın okuduğunu anlama düzeyini ve katılımcıların sınav notlarını olumlu etkilediğini ve çalışma süreci içerisinde üzerinde çalışılan yedi stratejiden summarizing (özetleme) ve answering questions (soru-cevap) stratejilerinin daha etkili olduğunu, daha olumlu sonuçlar verip okuma motivasyonu sağladığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Okuma Stratejileri, Okuduğunu Anlama, Eylem Araştırması,ÖSYM Standart Testleri, İçerik Analizi The aim of this study is to examine the effect of reading strategies on reading comprehension and how these strategies affect the scores of the participants at SSPC.The study was a 15-week action research, whose participants were 9 agricultural engineers, learning English as a foreign language and for academic purposes. Data were collected through daily notes kept by the researcher, perception questionnaires, interviews were audio-taped, and SSPC standard exams were applied at the end of the study. The first three data collection instruments were assessed via content analysis, and the statistical values of the SSPC standard exams were assessed through Friedmann Test. The increasing comprehension level was found to be significant. The findings of all the instruments support one another.Results of the study indicate that while reading through the using of reading-strategies affects the comprehension level and the scores of the participants positively. In the course of the effects of seven reading strategies were studied and among them summarizing and ask-and-answer questions strategies were found to be more effective, provided more positive results and motivation.Key Words: Reading Strategies, Reading Comprehension, Action Research, SSPCStandard Exams, Content Analysis
Collections