EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 361-380 of 462
-
İlköğretim kurumları ikinci kademe müzik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci görüşleri(Adana ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-24)Günümüz dünyasında her alanda etkili olan teknoloji, eğitim sektöründe de kendine yer bulmaktadır. Bugün ekonomi, sanayi, ticaret, sağlık, iletişim gibi daha pek çok iş ve meslek sektörü eğitim kurumlarından teknolojiyi ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı`nın kullanımına ilişkin görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Sosyal bilgiler dersi ortaokul dönemindeki öğrenciler için toplumsal kaynaşma, vatandaşlık bilinci, haklar, ulusal değerler gibi kazanımların aktarıldığı önemli bir disiplinler arası çalışma alanıdır. Bu nedenle bu alanda ... -
Fehmi Gür`ün seçilmiş şiirlerinde değerler eğitimi ve söz varlığı
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-28)Edebiyat, estetik haz uyandıran bir sanattır. Estetik haz uyandırırken aynı zamanda insanları eğitmeyi ve güzele yönlendirmeyi amaçlar. Bu yönlendirmeyi yaparken de eğitim değerleri unsurlarını göz önünde bulundurur. Halk ... -
Bekir Yıldız`ın çocuk kitaplarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Bu araştırmada Bekir Yıldız'ın çocuk kitapları değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Bekir Yıldız'ın çocuk kitaplarının değerler eğitimi açısından ne düzeyde olduklarını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
İlkokul yöneticilerinin yılmazlık, duygusal zeka ve yönetsel etkililik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-15)Bu araştırmada, ilkokul yöneticilerinin yılmazlık ve duygusal zeka özellikleri ile yönetsel etkililikleri arasındaki ilişkinin varlığı ile bu ilişkinin çeşitli demografik özellikler açısından farkını tespit etmek; bunların ... -
Bağlama eğitiminde kullanılan notasyonların öğrencilerin deşifre başarısına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-10)Bu araştırmanın amacı, uzun sap bağlama eğitiminde kullanılan parmak numarası notasyonu ve pozisyon notasyonunun öğrencilerin deşifre başarısına etkisini ölçmektir. Araştırmanın çalışma gurubunu Kafkas Üniversitesi Devlet ... -
Üniversitelerin kalkınmadaki rolüne ilişkin akademsiyenlerin algıları
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-14)İnsanın toplum dışında, birey olarak tek başına yaşaması düşünülemez ve dünya var olduğundan beri insanlar barınma, beslenme, güvenlik gibi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kendilerinden başka insanlarla yaşama gereksinimi ... -
4.sınıf öğrencilerinin okul kültürü algılarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-28)Bu araştırmanın amacı, 4. sınıf öğrencilerinin okullarının kültürleri ile ilgili algılarını tespit etmek ve öğrencilerin okul kültürü algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli ... -
Okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-28)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu karma yöntem kullanılmıştır. ... -
Öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile pozitif psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-29)Araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile pozitif psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı ve iş tatmini düzeylerinin incelenmesi (Malatya ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-09)Günümüzde teknoloji ve teknolojik bilginin öğretimi en önemli konular arasında yer almaktadır. Çünkü teknolojik bilginin eksikliği, yeni neslin günümüz koşullarına uyum sağlaması noktasında birçok soruna neden olmaktadır. ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme beceri düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı durumları arasındaki ilişki
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-29)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme beceri düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu nedenle araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Ters yüz öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-26)Çalışmanın amacı ters-yüz öğrenmenin 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarısına etkisini araştırmaktır. Ters yüz öğrenme kısaca okulda yapılan öğretim ve evde yapılan ödev etkinliklerinin yer ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algı düzeyleri ile geometri konusunda akıl yürütme beceri ve performans düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algıları, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerileri ve geometri performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini, ... -
Argümantasyon yöntemine dayalı laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi, mantıksal düşünme becerileri ve akademik başarılarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu çalışmanın amacı Argümantasyon Yöntemine Dayalı Laboratuvar EtkinliklerininFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimi, Mantıksal DüşünmeBecerileri ve Akademik Başarılarına Etkisini incelemektir. Bu çalışma ... -
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde öğreterek öğrenme yönteminin uygulanmasına ilişkin görüşler (Durum çalışması)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-27)Öğreterek öğrenme yöntemi, Almanya'da Fransız dili ve edebiyatı profesörü olan Jean-Paul Martin tarafından, 1985 yılında Fransızca öğretimi için ortaya atılmış bir yöntemdir. Başlarda yabancı dil öğretimi için ortaya ... -
1901-1902 tarihli maârif sal-nâmesine göre Selanik vilâyetinde eğitim-öğretim
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Türk eğitim tarihinin önemli bir safhasını oluşturan Osmanlı eğitim tarihi devletin kuruluşuyla beraber sağlam temellere dayandırılmış, bıraktığı eserler ve kurumlarla genç Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasında rol ... -
Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme strateji kullanımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-21)Bu araştırmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri kullanım düzeylerini cinsiyet, mezun olunan lise türü, fakülte, İngilizce seviyesi (kur), ders dışında İngilizce'ye ayrılan ... -
Matematik dersinde basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarı, problem çözme ve tutumlarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Bu çalışmanın amacı, Matematik dersi 6. Sınıf Geometrik Cisimler Öğrenme Alanının öğretiminde Basamaklı Öğretim Yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, problem çözme becerisine ve matematik dersine yönelik tutumuna ... -
Değerler eğitimi ve söz varlığı açısından Bektaşi fıkraları
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Bu araştırmanın amacı, Bektaşi fıkralarını değerler eğitimi ve söz varlığı açısından inceleyerek fıkraların Türkçe öğretiminde söz varlığını aktarmada ve değerlerin aktarımında kullanılabilir olup olmadığını ortaya koymaktır. ...