Matematik dersinde basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarı, problem çözme ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Matematik dersi 6. Sınıf Geometrik Cisimler Öğrenme Alanının öğretiminde Basamaklı Öğretim Yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, problem çözme becerisine ve matematik dersine yönelik tutumuna etkisini araştırmaktır.Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada deneysel işlem süresince deney grubunda Basamaklı Öğretim Programı uygulanmış, kontrol grubunda ise Matematik Dersi Öğretim Programına göre dersler işlenmiştir. Her iki gruba da araştırmacı tarafından hazırlanan Geometrik Cisimler Başarı Testi, Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri deneysel işlemden önce ön-test, deneysel işlemden sonra da son-test olarak uygulanmıştır. Deneysel işlemin bitmesinden 18 gün sonra Geometrik Cisimler Başarı Testi deney ve kontrol grubuna kalıcılığı ölçmek için kalıcılık testi olarak uygulanmıştır.Araştırma verilerinin analizinde bağımlı örneklemler t-testi ve bağımsız örneklemler t-testi, Mann-Whitney U testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve ANCOVA testinden yararlanılmıştır. Ayrıca öğretim uygulamasının sonunda deney grubu öğrencileriyle Basamaklı Öğretim Programı hakkındaki görüşlerini almak için gönüllü öğrenciler ile görüşme yapılmıştır ve yine deney grubundaki öğrencilerden deneysel işlem süresince günlük tutmaları istenmiştir.Araştırma bulgularına göre Basamaklı Öğretim Yöntemi matematik öğretim programında önerilen öğretim yöntemlerine göre akademik başarıyı daha fazla arttırdığı görülmüştür. Ayrıca deney ve kontrol grubunda zaman geçtikçe öğrenilenlerin kalıcılığını yitirdiği, kalıcılık açısından deney ve kontrol grubu arasında bir fark olmadığı tespit edilmiştir.Araştırmada Basamaklı Öğretim Programının etkisinin incelendiği diğer bir bağımlı değişken problem çözme becerisindeki değişmedir. Bu araştırmaya yönelik Basamaklı Öğretim Programının, matematik öğretim programındaki yöntemlere göre problem çözme becerisini olumlu yönde etkilediğine yönelik bir bulgu tespit edilmiştir.Matematik dersine yönelik tutum açısından yapılan değerlendirmede, deney grubunda anlamlı derecede artış olduğu, diğer taraftan kontrol grubunda ise anlamlı bir artış olmadığı tespit edilmiştir. Matematik dersine yönelik tutumu geliştirme konusunda Basamaklı Öğretim Programının kontrol grubunda uygulanan yöntemden daha etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.Deney grubundaki öğrenciler yapılan görüşmeler sonucunda Basamaklı Öğretim Programına yönelik olumlu görüşler bildirmişlerdir. Öğrencilere göre Basamaklı Öğretim Programı bireysel hıza göre ilerlenen, başarılı olma bilincini geliştiren, kavramsal öğrenmeyi sağlayan, problem çözme becerisi kazandıran, problem çözmeye, matematik dersine yönelik olumlu tutum geliştiren bir yöntemdir. Ayrıca öğrenciler Basamaklı Öğretim Programının, grup çalışmalarıyla sınıf içi iklimin olumlu etkilendiğini fakat, sınıf içinde disiplinsizliğe yol açtığını düşünmektedirler.Elde edilen bulgulara göre Geometrik Cisimler öğrenme alanının akademik başarının ve problem çözme becerisinin artması ve matematik dersine olumlu tutum geliştirilmesi açısından matematik öğretim programındaki mevcut yöntemler yerine Basamaklı Öğretim Programı tercih edilebilir. Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamak için ise farklı yöntemlerle beraber Basamaklı Öğretim Programı kullanılabilir. Öğrencilerin Basamaklı Öğretim Programı ile ilgili belirttikleri görüşlerden yola çıkarak özellikle bireysel farklılıkların fazla olduğu sınıflarda programın her tür yeteneğe, öğrenme stiline ve öğrenci seviyesine hitap etmesinden dolayı her sınıf düzeyinde Basamaklı Öğretim Programının uygulanabileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Basamaklı Öğretim Programı, Matematik Öğretimi, Problem Çözme, Problem Çözme Becerisi, Matematik Dersine Yönelik Tutum, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi, Yetişek Zinciri The objective of this study is to research the effect of the layered curriculum method on students' achievement, problem solving capacity and their attitude towards the math course in teaching geometric objects to the sixth grade students.This research was implemented with mixed method. The layered curriculum was implemented for the students of the experimental group while the typical mathematic lessons contained in the curriculum was taught to students of the control group. For both groups, the geometric objects achievement test, attitude scale for math lesson and problem solving inventory, all of which had been prepared by the researcher, were applied to the both groups as pre-test. These were applied to them as post-test following the experimental procedure. 18 days after the completion of this experimental procedure, the geometric objects achievement test were implemented as the retention test to the experimental and control group in order to measure the permanency.In order to analysis the research data, one sample t-test, paired student t-test and independent t-test, Mann Whitney U test, Wilcoxon signed rank test, and ANCOVA were used. Besides, at the end of the teaching process, some voluntary students among the experimental group were asked to express their opinions on layered curriculum program. The students of experimental group were asked to keep a diary during the experimental process, too.According to the findings of this research, it is concluded that layered curriculum increases the academic achievement more than other suggested teaching methods in math education. Furthermore, it is confirmed that the subjects learnt loses their permanence at the experimental and control group as time passes by, and there is no any difference between them in terms of permanency.When the attitude of the students towards math is assessed, it is found that a significant increase emerged in the experimental group. No significant increase was observed at the control group, however. Therefore, it is concluded that layered curriculum program is more effective to improve the attitude of the students towards math than the method implemented for the control group.In this study, another dependent variable assessed to understand the effect of layered curriculum is the change in problem solving skill. According to a finding acquired in this research, layered program positively affects the problem solving skill of the students as compared with other methods applied in math courses.The experimental group students interviewed delivered positive opinions regarding layered curriculum. These students think that layered curriculum is a method in which they may develop themselves according to their individual speed, and improves their awareness to be successful, ensures the cognitive learning, enable them to have problem solving ability and develop a positive attitude towards problem solving and math lesson. In addition, the students believe that the classroom environment is positively affected by layered curriculum through the group works though this sparks off indiscipline.Our findings suggest that layered curriculum, instead of other methods used in math learning, may be given preference in teaching the geometric objects in order to increase academic achievement, develop a positive attitude towards math and problem solving. The layered curriculum may be used along with different methods to ensure the permanency of the lessons learnt. Based on the opinions expressed by the students regarding the layered curriculum, it is suggested that this program may be applied at each level of the classroom as it particularly appeals to all talents and students' level in the classrooms where the individual differences are more.Keywords: Layered Curriculum, Math Teaching, Problem Solving Skill, Problem Solving, Attitude towards Math, Revised Bloom Taxonomy, Aligned Curriculum.
Collections