İlköğretim kurumları ikinci kademe müzik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci görüşleri(Adana ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında her alanda etkili olan teknoloji, eğitim sektöründe de kendine yer bulmaktadır. Bugün ekonomi, sanayi, ticaret, sağlık, iletişim gibi daha pek çok iş ve meslek sektörü eğitim kurumlarından teknolojiyi kullanabilecek nitelikte bireyler yetiştirmesini talep etmektedir. Çağdaş eğitim kurumlarından beklenen sadece teknoloji kullanımını öğretmesi olmayıp, öğretim etkinliklerinde bizatihi teknolojiden de yararlanmasıdır. Zira akıllı telefonların, tabletlerin, internet ve sosyal medyanın hayatımızda edindiği yer azımsanamayacak bir konumdadır. Eğitim ve öğretimin kalitesini artırmada bu faktörlerin göz ardı edilemeyeceği hususu ülkemizde bazı projeleri beraberinde getirmiştir. Eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğinin sağlanması, okullardaki teknolojinin iyileştirilmesi ve öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap ederek etkili ve kalıcı öğrenmenin sağlanması amacıyla gerçekleştirilen ve dünyanın sayılı projelerinden biri olan FATİH Projesi bunlardan biridir. Çok büyük yatırımlarla yürütülen bu projenin başarılı olabilmesi için okullardaki öğretmen ve öğrencilere büyük sorumluluklar düşmektedir.Bu araştırmanın amacı, FATİH Projesi'nin en önemli öğesi olan akıllı tahtanın müzik öğretiminde kullanımına ilişkin, projenin direkt muhatabı olan öğrencilerin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Adana ili merkez ve İlçelerindeki Ortaokullarda 5. 6. ve 7. 8. Sınıflarında okuyan tüm öğrenciler, araştırmanın örneklemini ise Adana ilinin merkez ve ilçelerinde belirlenmiş olan 10 okulun 10 sınıfında öğrenim gören 258 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket, benzer araştırma ve proje çalışmalarından yararlanılarak geliştirilmiş ve uzman görüşleri doğrultusunda geliştirilen anketin araştırmada kullanılmasına karar verilmiştir. Öğrenci görüşlerine yer verilen anket formunda nicel ve nitel analiz adımları uygulanmıştır. Ankette yer alan nicel veriler SPSS 17.0 paket programı ile bilgisayar ortamına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel ve nitel verilerinin analizinden, müzik öğretiminde akıllı tahta kullanımıyla öğrencilerin dersi daha iyi anladıkları, derse olan ilgilerinin arttığı, işitsel ve görsel öğelerle dersin zenginleştiği, çoklu duyulara hitap ettiği, dersin daha eğlenceli ve kalıcı hale geldiği, öğrencilerin müzikal bütün etkinliklerin, nota öğrenimindeki soyut kavramların daha hızlı somutlaştığını ve Akıllı tahtanın birçok özelliği içinde barındıran kendine has özelliğiyle gerek öğrencilerin ve öğretmenlerin motivasyonunu arttırmada, gerekse öğrenmelerin kalıcılığını sağlamada başarılı olduğu sonucuna varılmıştır ayrıca zamandan tasarruf sağlandığı, derslerin daha planlı ve düzenli işlendiği, temiz bir sınıf ortamının oluştuğu tespit edilmiştir The technology, which is effective in every field in today's world, finds its place in the education sector as well. Today, many business and professional sectors, such as economics, industry, commerce, health, communication, demand that education institutions raise individuals who can use technology. It is not only teaching the use of technology that is expected from contemporary educational institutions, but also benefiting from the technology in teaching activities. Because the place where smart phones, tablets, internet and social media have gained in our lives is in a position not to be underestimated. The fact that these factors cannot be ignored in improving the quality of education and training has brought some projects in our country. One of the most important projects of the world is the FATİH Project, which aims at ensuring equality of opportunity in education and training, improving technology in schools and providing effective and permanent learning by addressing more sensory organs in the learning-teaching process. In order to be successful in this project, which is carried out with very large investments, teachers and students in schools have great responsibilities.The aim of this study is to reveal the opinions of the students who are the direct correspondents of the project on the use of smart board, which is the most important element of FATİH Project, in music education. The population of the study consisted of all students studying in the 6th and 7th Grade Grades in the city center and districts of Adana in the 2018-2019 academic year and the sample of the study consisted of 258 students studying in 10 classes of 10 schools determined in the center and districts of Adana province. The screening model was used in the study. As a data collection tool, the questionnaire was developed by using similar research and project studies and it was decided to use the questionnaire developed in line with the expert opinions.The quantitative and qualitative analysis steps were applied to the questionnaire in which students' opinions were given. Quantitative data in the questionnaire were analyzed and analyzed by using SPSS 18.0 software. From the analysis of the quantitative and qualitative data of the research, using the smart board in music education, the students understand the lesson better, increase their interest in the course, enrich the course with auditory and visual elements, address multiple senses, become more entertaining and permanent, all the musical activities of students It has been determined that abstract concepts can be concretized more rapidly and with the unique feature of smart board, it has been successful in increasing the motivation of students and teachers and to ensure the continuity of learning.
Collections