4.sınıf öğrencilerinin okul kültürü algılarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 4. sınıf öğrencilerinin okullarının kültürleri ile ilgili algılarını tespit etmek ve öğrencilerin okul kültürü algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Malatya İli Merkez (Yeşilyurt ve Battalgazi) İlçelerinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 4. sınıfta eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden oranlı örneklem yöntemi seçilerek belirlenen 783 ilkokul 4.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada üç bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracının birinci bölümünde `Yönerge`, ikinci bölümünde `Kişisel Bilgi Formu`, üçüncü bölümünde ise araştırmacı tarafından geliştirilen `Okul Kültürü Ölçeği` yer almaktadır. Araştırmacı tarafından veri toplama araçları vasıtasıyla toplanan veriler SPSS paket programına işlenmiş ve bu program kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verileri normal dağılım göstermediğinden non-parametrik testler olan Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci algılarının ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda 4. sınıf öğrencilerinin okul kültürü algı düzeyinin ( = 2,56 ) ortalama ile evet düzeyinde olduğu saptanmıştır. Öğrenci algılarının `Aidiyet` alt boyutunda en yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet, ailenin gelir durumu, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, sosyal tabaka ve okulun büyüklüğü değişkenlerine göre öğrencilerin okul kültürü algısında anlamlı farklılaşmalar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak okulda öğrenci ile etkileşim halinde olan ve öğrencilerin okul kültürüne etki edebilen okul yöneticilerine, velilere, okulun diğer çalışanlarına okul kültürüne yönelik seminerler verilmesi gerektiği tavsiye edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Okul kültürü, öğrenci, okula aidiyet, değer. The aim of the research is to determine primary school 4th grade students' school culture perception and to examine students' school culture perceptions in terms of some variables.Reational survey model was used in the study. Research universe of the study was students attending schools in Yeşilyurt and Battalgazi counties of Malatya province in 2016-2017 school year. Research sample was 783 students selected from the universe.In this research, data collecting tool consisting of three parts was used. School culture scale used in this study was developed by the researcher. The data collected through the data collection tool were analyzed by SPSS program. When the data was obtained, primarily descriptive statistics were determined. Due to the abnormal distribution of the research data, Mann-whitney U and KruskalWallis tests were used.According to the research results, students' school culture perceptions were reaveled to be at good level with ( = 2,56 ) average. It was determined that students' school culture perceptions was the highest in belonging subscale. With respect to gender, family income, education level of mother, education level of father, social layer and school size variables, significant differences were determined in students' school culture perceptions. Based on the findings obtained in the study, it is recommended that seminars about the school culture sould be held for parents, school administrators and school staff who affect the school culture perceptions of the students.Key Words: School culture, student, school belonging, value.
Collections