EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 341-360 of 462
-
Etkili birey yetiştirmede ailenin rolüne ilişkin öğretmen adaylarının algıları
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-14)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının etkili birey yetiştirmede ailenin rolüne ilişkin algılarını belirlemek ve etkili birey yetiştirmede ailenin rolünü saptamaktır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma ile birlikte ... -
Eğitim fakültesi ve hukuk fakültesi 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin çocuk haklarına yönelik tutumları
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-27)Çocuklar toplumların geleceğini oluşturmaktadır. Çocukluk dönemine özel bir ilgi gösterilmesi toplumların ihtiyacı haline gelmiştir. Çocukların istismara açık ve kendilerini koruma, geliştirme konusundaki yetersizlikleri ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde kültürel varlıklara ilişkin öğrencilerde farkındalık bilinci oluşturmada müze eğitiminin etkisi (Malatya ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-16)Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretiminde kültürel varlıklara ilişkin öğrencilerde farkındalık bilinci oluşturmada müze eğitiminin etkisini incelemek amaçlanmıştır.Araştırma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz ... -
Erzincan ili müzik yetenek haritasının belirlenmesine yönelik bir inceleme
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Eğitim programları bireye genel kültür, sosyal davranışlar ve meslek beceriler kazandırmayı hedefler. Buradaki amaç hem eğitimde, hem de yaşantısında kişinin mutlu olmasını sağlamaktır. Bunu da her bireyi kendi yeteneğine ... -
Aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin viyola öğrencilerinin performans başarıları, motivasyon düzeyleri ve derse yönelik görüşlerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-05)Bu araştırmada, aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin viyola öğrencilerinin performans başarıları, motivasyon düzeyleri ve derse yönelik görüşlerine etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada hem nitel hem de nicel ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin algıları doğrultusunda destekleme ve yetiştirme kurslarının değerlendirilmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Sosyal bilgiler dersi ortaokul dönemindeki öğrenciler için toplumsal kaynaşma, vatandaşlık bilinci, haklar, ulusal değerler gibi kazanımların aktarıldığı önemli bir disiplinler arası çalışma alanıdır. Bu nedenle bu alanda ... -
Okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ailelerin destek eğitim sürecindeki gereksinimlerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-17)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ailelerin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde aldıkları destek eğitim sürecindeki gereksinimlerinin `cinsiyet, yaş, çocuk sayısı, eğitim durum ve gelir düzeyi` ... -
Kulaktan şarkı öğrenme yönteminin müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin ezberleme ve deşifre becerileri üzerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-23)Bu araştırmanın amacı, kulaktan şarkı öğrenme yönteminin farklı tonlarda uygulanmasının müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin ezberleme ve deşifre becerisi üzerindeki etkisini tespit etmek ve bu eğitimin öğrencilerin ... -
Kavram haritalarının akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Kavram haritaları; eleştirel düşünme becerilerini geliştirme, hiyerarşik ilişkileri vurgulama, ezberden uzaklaşma, yansıtıcı düşünmeyi ortaya çıkarma, bilgiyi yeni durumlarda kullanma, öğrenci başarısını arttırma, eksiklikleri ... -
Solfej eğitiminde görsel ve işitsel uygulamaların müziksel okuma becerisine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-10)Bu araştırma, Müziksel İşitme Eğitimi alan öğrencilere, solfej okumanın öğretilmesi bağlamında `Görsel ve İşitsel` uygulamalama ile ezgi seslerinin İnici-çıkıcı olarak bilgisayar destekli programlar aracılığıyla doğruluğunu ... -
Etkili vatandaş yetiştirmede sosyal bilgiler dersinin rolü
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-14)Vatandaşlık kavramına ilişkin kesin bir tanım yapılmamıştır. Çünkü vatandaşlık konusu itibariyle, birçok bilimin ilgilendiği bir alan olup, her bilim bu kavramı kendi alanı çerçevesinde açıklamıştır. Ancak vatandaşlık ... -
Ortaöğretim kademesinde örgün eğitim dışına çıkma durumunun çeşitli değişkenler açısından analizi (Malatya ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Bu çalışmada, ortaöğretimde; örgün eğitim dışına çıkmış öğrencilerin mevcut durumlarının ve okuldan ayrılma nedenlerinin bazı değişkenler açısından tespit edilmesi ile lise eğitiminin örgün eğitim yerine açıköğretimde ... -
Öğretim üyelerinin akademik unvanlarına yönelik algıları ile iş stresi arasındaki ilişkinin analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-21)Bu araştırmada öğretim üyelerinin akademik unvanlarına yönelik algıları ile iş stresleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretim üyelerinin unvanlarına yönelik algılarını etkileyen ... -
Müzikal etkinliklere dönüştürülmüş sosyal öykü uygulamalarının gelişimsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkililiği
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada, müzikal etkinliklere dönüştürülmüş sosyal öykü uygulamalarının gelişimsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde ne derecede etkili olduğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan ... -
Uygurca öyküleyici metinlerde (Çatik) yer alan değerlerin Türkçe öğretim programına göre incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-26)Bu araştırmada, Uygurca öyküleyici (çatik) metinlerde tespit edilen değerler 2018 Türkçe Öğretim Programı'na göre incelenmiştir. Araştırmanın amacı, seçilen (Aç Pars Öyküsü, Çaştani Bey Öyküsü ile İyi ve Kötü Prens ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygısı düzeyleri ve nedenlerinin belirlenmesi (Elazığ örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-14)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yazma kaygısı düzeylerini ve nedenlerini belirlemek ve kaygının cinsiyet, sınıf, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve kitap okuma sıklığına göre farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
Resmi ve özel ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin proaktif davranış sergileme düzeyleri ile özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Bu araştırmanın amacı, resmi ve özel ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin proaktif davranış sergileme düzeyleri ile öğretmenlerin özyeterlik algıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersindeki etkinliklerin bilgi işlemsel düşünme ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-11)Bu çalışmanın amacı; ülkemizde zorunlu olarak Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersini alan 5. sınıf düzeyindeki öğrencilerin, dersin öğretmen rehber kitabındaki etkinliklerin yapılması sonucunda bilgi işlemsel düşünme ... -
11. sınıf dönüşümler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımlarının öğretmen ve öğrenci merkezli kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-21)Bu araştırmanın amacı, 11. sınıf matematik dersi dönüşümler konusunun öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımı olan (DGY)'lerin öğretmen merkezli ve öğrenci merkezli kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve ... -
Necmettin Tozlu`nun eğitim felsefesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)Tarih boyunca medeniyetler varlıklarını sürdürmek ve gelecek nesillere kültürel miraslarını aktarmak adına dikkate değer bir uğraş vermişlerdir. Böylesine elzem bir öneme sahip olan varlığını sürdürme mücadelesi gerek sözel ...