Kulaktan şarkı öğrenme yönteminin müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin ezberleme ve deşifre becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, kulaktan şarkı öğrenme yönteminin farklı tonlarda uygulanmasının müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin ezberleme ve deşifre becerisi üzerindeki etkisini tespit etmek ve bu eğitimin öğrencilerin söz konusu bağımsız değişkene (kulaktan şarkı öğrenme yöntemi) yönelik tutumu üzerindeki etkisini öğrenmektir. Çalışma grubu (N=60), Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programında 2016-2017 bahar dönemi itibarı ile 2. Ve 3. Sınıfta öğrenimine devam eden 60 öğrenciden meydana gelmekte olup deney ve kontrol grupları öğrencilerin özel yetenek sınavı puanlarına göre düzeylerine göre gruplandırılması ve deney ve kontrol gruplarına eşit olarak dağıtılmasıyla oluşturulmuştur(n=60). Karma araştırma niteliğinde olan araştırmada nicel verilerin elde edilmesinde yarı deneysel ön test - son test kontrol gruplu desenden, nitel verilerin elde edilmesinde ise yarı yapılandırılmış görüşme sorularından yaralanılmıştır. Uygulama sekiz hafta boyunca, haftada bir otuz dakika süresince gerçekleştirilmiş, bu süre zarfında deney grubundaki öğrenciler La majör, Re majör, ve Do minör ve Sol minör tonlarında kulaktan şarkı öğrenme yöntemiyle solfej parçaları öğrenirken; kontrol grubu ise herhangi bir uygulamaya tabi olmayıp kulak eğitimi derslerindeki klasik notaya dayalı yöntem dışında herhangi bir eğitim almamıştır. Araştırmanın sonunda deney ve kontrol grubu arasında söz konusu değişkenler açısından anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Elde edilen bulgular ışığında kulaktan şarkı öğrenme yönteminin deşifre ve ezberleme becerilerini geliştirmede notaya dayalı klasik yöntemle eşit düzeyde etkili olduğu fakat bu becerilerin edinilmesinde fazladan bir yarar sağlamadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Kulak eğitimi, Kulaktan Şarkı Öğrenme, Deşifre, İçsel Duyumlama, Ezberleme. The main purpose of the study was to examine the effects of learning songs by ear in multiple keys on memorization and sight-reading skills of undergraduate music education students andto explore the effects of the instruction on student attitudes. Participants of the study were second and third year undergraduate music education students in 2016-2017 spring semester from Erzincan University, Faculty of Education, Department of Music Education (N = 60) .Participants were placed in one of two instructional groups according to their entrance examinaton scores and assigned to the experimental and control groups equally.. As a mixed type research ,the study used the quasi experimental pre-test post –test design with a control group to obtain the quantitave data and semi-structured interview to take the qualitative approach. Time for instruction was one 30-minute lesson per week for eight weeks. During the treatment, students in the experimental group learned solfeggio pieces by ear in the keys of A major, D major, and C minor and G minor while students in the contact-control group had no other special treatment than the traditional notation based practise in ear training classes. At the end of the study no significant difference was found between the experimental and control group (P=0,05). Results of the study showed that learning songs by ear can be equally as effective as the traditional notation based approach but may not provide an extra benefit in developing their sight reading and memorization skills.Keywords: Ear Training, Learning Songs By Ear, Sight Singing, Audiation, Memorization.
Collections