Coğrafya ders kitaplarının değerler eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi ve coğrafya öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2005 ve 2017 coğrafya öğretim programlarına göre hazırlanmış coğrafya ders kitaplarında yer alan etkinliklerin, hangi değer eğitimi yaklaşımlarını kullandığını tespit etmek ve coğrafya öğretmenlerinin değer eğitimi konusunda görüşlerini, değer kazandırmada kullandıkları yöntem ve teknikleri ve değer eğitiminde karşılaşılan sorunları ortaya koymak olarak sıralanabilir.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Çalışmada 2005 Coğrafya Dersi Öğretim Programları ile hazırlanmış her sınıf seviyesindeki coğrafya ders kitaplarında yer alan etkinlikler ve 2017 Coğrafya Dersi Öğretim Programları ile hazırlanmış her sınıf seviyesindeki coğrafya ders kitaplarında yer alan etkinlikler doküman analizi ile incelenmiştir. Çalışmada 8 adet coğrafya ders kitabı incelenmiştir. Öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla, 9 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve 2016-2017 eğitim öğretim yılı ile 2018-2019 eğitim öğretim yıllarında, Şanlıurfa ili merkez ve diğer ilçelerinde orta öğretim kurumlarında görev yapan 30 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular tablolaştırılmıştır. The aim of this study is to determine which value education approaches the activities used in the geography coursebooks prepared according to the 2005 and 2017 geography education programs and to reveal the views of geography teachers about value education, the methods and techniques they use to add value and the problems encountered in value education.In the research, document analysis and semi-structured interview which is one of the qualitative research methods have been used. In this study, the activities in the geography textbooks of each grade level prepared with the 2005 Geography Course Teaching Programs and the activities in the geography coursebooks of each grade level prepared with the 2017 Geography Course Teaching Programs have been examined with document analysis. In this study, 8 geography coursebooks have been examined. In order to determine teacher views, two semi-structured interview forms consisting of 9 open-ended questions were prepared and these forms have been applied to 30 geography teachers working in secondary education institutions in the central and other districts of Şanlıurfa in the 2016-2017 academic year and 2018-2019 academic year. Findings obtained from the study have been tabulated.
Collections