Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre Fetemm öğretimi yönelimlerinin ve Fetemm farkındalıklarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerini ve FeTeMM farkındalıklarını belirlemektir. Bu çalışma 2018 - 2019 öğretim yılında devlet üniversitelerinin fen bilgisi bölümünde öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya toplam olarak 337 öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çevik (2017) aracılığıyla geliştirilen `FeTeMM Farkındalık Ölçeği` ve Lin ve Williams (2015) tarafından geliştirilen Hacıömeroğlu ve Bulut (2016) tarafından Türkçeye adapte edilen `Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimleri ve FeTeMM farkındalıkları bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının ve FeTeMM öğretimi yönelimlerinin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı değiştiğini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, (STEM), farkındalık The aim of the present study was to investigate pre-service science teachers' STEM intentions level and their awareness toward STEM. This study was carried out with pre-service science teachers studying in science department of public universities in 2018 - 2019academic year. A total of 337 pre-service teachers participated in the study.In this study, descriptive survey model was used. The `STEM Awareness Scale` developed by Çevik (2017) and `Integrative STEM Teaching Intention Questionnaire` developed by Lin and Williams (2015) and adapted to Turkish by Hacıömeroğlu and Bulut (2016) were used as data collection tools. Independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) was used to assess pre-service science teachers' STEM intention levels and STEM awareness. The results showed that pre-service teachers' STEM intention levels and awareness of STEM changed statistically significant according to their gender and grade levels.Key Words: Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM), Awareness.
Collections