Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim süreçlerinin işleyişinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim süreçlerinin (planlama, karar alma, örgütleme, eşgüdüm, iletişim, etki ve değerlendirme) işleyişini bu kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine başvurarak değerlendirmesini yapmaktır.Çalışmanın evrenini, 2014-2015 eğitim - öğretim yılı Çanakkale ilindeki okul öncesi eğitim kurumlarında (bağımsız anaokulu, bünyesinde anasınıfı bulunduran ilkokul ve ortaokul) görev yapan yönetici ve okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini oluşturan 100 yönetici ve 205 okul öncesi öğretmeni evrenden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Yönetim Süreçlerinin İşleyişini Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Belirleme Ölçeği (OKYÖSÖ)` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından, betimsel istatistik yöntemleri (frekans ve %, aritmetik ve standart sapma), anlamlı farklılıkların incelenmesinde parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U ve Kruskall Wallis-H testinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen ve yöneticiler açısından okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim süreçlerinin işleyişi başarılı ve sağlıklı bir şekilde yürütülmektedir. Bağımsız anaokulu yöneticileri ile bünyesinde anasınıfı bulunduran ilkokul ve ortaokul yöneticileri iletişim süreci hariç yönetim sürecinin diğer boyutlarının işleyiş düzeyleri konusunda olumlu görüş bildirmektedirler. Anaokullarında görev yapan öğretmenler, anasınıflarında görev yapanlara göre yönetim süreçlerinin işleyişini daha olumlu düzeyde algılamaktadırlar. Bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler yönetim süreçlerinin olumlu düzeyde yürütüldüğünü belirtmektedirler. Bünyesinde anasınıfı bulunduran okul yöneticileri, öğretmenlere göre yönetim süreçlerinin işleyişinin daha olumlu düzeyde yürütüldüğü konusunda görüş belirtmektedirler. The aim of this study is to evaluate the progress of the management processes (planning, decision making, organizing, coordination, communication, influence and evaluation) in pre-school educational institutions by focusing on the views of managers and teachers serving in these institutions.The population of the study consists of the managers and pre-school teachers serving in pre-school institutions (independent kindergarten, primary and secondary school including kindergarten) in the academic year of 2014-2015 in the city of Çanakkale. 100 managers and 205 pre-school teachers forming study sampling were chosen by random sampling method among the population.Data collection has been used as a tool developed by the researchers `Preschool Education Institutions Management Processes according to Individual managers and Teachers in their view Scale` .In the analysis of the data, SPSS program, descriptive statistic methods (frequency and %, arithmetic and standard deviation); in the analysis of the significant differences, nonparametric Mann Whitney U and Kruskall Wallis-H tests were utilized.According to the results, the progress of the management processes in pre-school educational institutions is carried out successfully and properly in terms of teachers and managers. The managers of independent kindergarten and primary and secondary school with kindergartens reported positive views in regard to the progressive levels of other dimensions of the management process except for the communication progress. The teachers in kindergartens perceive the progress of management processes in a more positive level than the teachers in pre-schools. The teachers and managers in independent kindergartens stated that the management processes are conducted in positive level. The managers of the schools with pre-schools evaluate the progress of management processes more positively than the teachers.
Collections