Özel ve devlet ilkokullarındaki birinci sınıf kaynaştırma öğrencilerinin akademik başarılarına ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; özel ve devlet ilkokullarındaki birinci sınıf kaynaştırma eğitimine tabi olan öğrencilerin eğitimleri ile ilgili olarak ders başarısına yönelik yapılan çalışmalarda, uygulayıcı durumunda bulunan sınıf öğretmenlerinin görüşlerine başvurarak, var olan durumu ve sorunları tespit etmek ve çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Bu temel amaç doğrultusunda, öğretmenlerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin bilgi düzeyleri, eğitim durumları, yaşları, sosyo-politik durumları, cinsiyetleri ve kıdem durumlarının kaynaştırma eğitimi üzerindeki etkileri de belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca kaynaştırma öğrencisi velilerinin, kaynaştırmaya ilişkin görüşleri alınmış ve kaynaştırma öğrencilerinin sınıf içi durumları gözlemlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yapılmış ve verilerin analizinde betimsel veri analizi kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul ili özel ve devlet ilkokullarındaki on altı tane birinci sınıf öğretmeni, dört tane birinci sınıf kaynaştırma öğrencisi ve bu öğrencilerin velileri ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak; öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerini tespit etmek için yarı yapılandırılmış görüşme soruları, öğrenciler ve veliler için ise yapılandırılmamış görüşme soruları, öğretmen ve ebeveynlerin kişisel bilgilerini öğrenmek için ise `kişisel bilgi formu` kullanılmıştır. Ayrıca araştırmanın temel amacı olan kaynaştırma öğrencilerinin sınıf içindeki durumlarını görmek amacı ile yapılandırılmamış gözlem uygulanmış, video kayıtları yapılmış, sınıf içi öğrenci durumları ile ilgili bilgi sahibi olmak ve yorum yapabilmek amacı ile araştırmacı günlüğü aracılığıyla da veriler toplanmıştır. Betimsel veri analizi yapılarak, ortaya nitel bir çalışma konmuştur. Bulgular özellikle deneyimli öğretmenlerin, kaynaştırma eğitimi konusunda olumsuz görüşe sahip olduklarını, deneyimsiz öğretmenlerin ise kaynaştırma eğitimi konusunda çok daha olumlu görüşe sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Sınıf öğretmenleri kaynaştırma uygulamaları, kaynak oda, hizmet içi eğitim ve uzman desteği konularında yetersiz olduklarını ve velilerin çocuklarının farklı olduğunu kabul etmemelerinin kaynaştırma uygulamasındaki en büyük sorunlardan birisi olduğunu, gereken desteğin sağlanması durumunda ise kaynaştırma eğitimi uygulamalarında da çok daha başarılı olacaklarını belirtmektedir. The aim of this research is to take the views of the implementing primary school teachers the development, implementation, monitoring and evaluation of the individualized education program regarding the education of the students that are subject to coalescence education in grades first of private and public primary school education; course success to determine the existing state and the problems and to bring the suggestions for a solution. This research show private and public primary schools in the central province of Istanbul 16 class teacher, 4 students and one first grade mainstreaming with parents of these students. In this research, data collection tools; teacher of semi-structured interviews to determine whether the differences in their views and opinions on the subject, the non-structured interview questions used to students and parents. Also, the basic aim of the research applied to which is non-structured observation with mainstreamed students in the classroom in order to see the video records made, class students to have knowledge about the situation and make comments on the objective of which is collected through log data with researchers. Descriptive performing data analysis, qualitative research are set forth.Results characteristics of experienced teachers, they have negative views about inclusive education, while a much more positive view of inexperienced teachers in mainstream education it reveals that they are more and more successful. Primary school teachers could not be adequately equipped in mainstream applications, resource room, in-service training and professional support that is inadequate. Parents do not accept that children are different states which is the biggest problem in mainstreaming. Primary school teachers, have the adequate equipment and when they receive the support needed to say they would be more successful in mainstream education, so in-service training and absolute individual training program suggest the preparation.
Collections