TEZLER: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 485
-
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim 7.sınıfta Sosyal Bilgiler dersini yürüten öğretmenlerin, 7.sınıf Sosyal Bilgiler öğretim programındaki değerlerle ilgili, öğrencilerin bu değerleri kazanmışlık düzeyine ilişkin görüşlerini belirlemek ... -
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyini veli boyutunda tespit etmek amacıyla Kastamonu'da yapılmıştır.Araştırmaya Kastamonu ili merkez ilçesindeki 248, 7. ... -
İlköğretim 6. ve 7, sınıf sosyal bilgiler derslerinde yapılan proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kastamonu ili örneği)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada İlköğretim 6.ve 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Derslerinde Yapılan Proje Çalışmalarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda geliştirilmiş olan ölçme aracı öğretmen ve ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin eğitime ve eğitimin amaçlarına ilişkin görüşleri
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda eğitim kavramını çözümlemek ve bundan yola çıkarak okul yöneticilerinin okuldaki uygulamalarında temel aldıkları eğitim anlayışını ortaya ... -
Okul yöneticilerinin örgütsel adanmışlık düzeyleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, örgüt kavramı ve örgütsel adanmışlık düzeyi, problem kavramıve problem çözme becerileri konularında bilgiler verilmiş, örgütsel adanmışlık veproblem çözme konuları ele alınmıştır.İlişkisel tarama modelinin ... -
Bir Osmanlı Binbaşısı Osman Nuri Kökkılıç`ın günlüğü (1913-1917)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günlükler, tarih araştırmalarında başvurulabilecek önemli yazılı kaynaklar arasında yer almaktadır. Özellikle önemli tarihî olaylara şahitlik yapmış ya da tarihe yön vermiş kişilerin elinden çıkmışsa, bu durum günlüğün ... -
Ortaöğretim okullarında aile katılımı: Ölçek uyarlaması
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Epstein, Connors ve Salinas (1993) tarafından geliştirilen ve özgün adı ?High School and Family Partnerships Teacher Parent Students Survey? olan ?Ortaöğretimde Aile Katılımı Ölçeği: Öğretmen, Öğrenci, ... -
Ailelerin ilköğretim düzeyinde yapmış oldukları hanehalkı eğitim harcamaları
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İlköğretimin bireylere sağladığı özel yararların yanı sıra, toplumasağladığı dışsal yararlara da sahip olması, onun tüm yurttaşlara zorunlu ve parasız olarak sunulmasını gerektirmektedir. Alanyazındaki araştırmalar, kamunun ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algıları
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf yönetimine ilişkin algılarının ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim denetmenlerinin teftiş ve rehberlik etkinlilerine yönelik görüşlerinin değişkenler açısından incelenmesi (Kastamonu ili örneği)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda okulların sayısının hızla artması bu okullar arasındaki eş güdümü zorunlu kılmıştır. Eğitim Bilimlerinin öğretmenlere sunduğu bilgi, yöntem ve tekniklerin çoğalması, bunların iş başında öğrenilmesini gerektirmiştir. ... -
Yöneticilerinin liderlik tarzları ile şüphecilik/paranoid düşünceleri arasındaki ilişki
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, kamu kurumlarında görev yapan yöneticiler tarafından uygulanan liderlik tarzı ile yöneticilerde bulunan şüphecilik/paranoid düşünce düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarabilmektir. ... -
Başbakanlık Osmanlı arşiv belgelerine göre 19. yüzyılın ikinci yarısında Küre-i Nühas madeni
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küre denildiğinde akla şüphesiz bakır madeni gelmektedir. Küre'nin Türktarihindeki bilinen adı Küre-i Nühâs'tır. Küre-i Nühâs eski Türkçede Bakır Ocağıanlamındadır. Küre tarihin ilk çağlarından günümüze kadar ... -
4553 numaralı Kastamonu Şer`iyye Sicil defterinin transkripsiyonu ve belge özetleri (H.1309-1311)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı tarihinin kaynaklarından birisi olan şer'iyye sicilleri kadıların devletmerkezi ile yaptıkları resmî yazışmaları, halkın şikâyet ve dileklerini, mahalliidarelere ait hukukî düzenlemeler olarak kabul edilen ... -
Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Kastamonu ili örneği)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Kastamonu il merkezinde, ilçe merkezlerinde, belde ya da köylerinde bulunan ortaokullarda görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları tespit ... -
İlk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişki
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve performansları arasındaki ilişkiyi ve sınıf yönetimi beceri algıları ile performans algılarının cinsiyet, branş, mesleki kıdem, yaş, çalıştığı ... -
Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre eğitimsel risk algısı
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Risk her canlının hayata adım attığı andan bu hayatın sona erdiği sürece kadar, kesintisiz olarak karşılaştığı bir olgudur. Bazen boyutları büyür bazen ise gerçekten matematiksel olarak imkânsıza yakındır fakat daima vardır. ... -
I. Dünya Savaşı`ndan sonra Kastamonu ve çevresinin asayiş durumu (1918-1923)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kastamonu ve çevresinde asayişin genel durumu ve asayiş sorunlarının değerlendirilmesidir. Bu çalışmada asayiş sorunlarının hangi nedenlerden kaynaklandığını ve bu sorunların toplum üzerindeki etkisini ve bu sorunların ... -
Yeni kurulan üniversitelerin şehir halkı tarafından algılanması (Kastamonu ili örneği)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz dünyasında çok yönlü bir kavram olarak gelişme fiziki, ekonomik ve sosyo-kültürel değişimleri içinde barındıran bir süreci ifade etmektedir. Bu noktada eğitim gelişen bir toplumun tüm unsurları üzerinde rol oynayan ... -
41 numaralı Kastamonu Şer`iyye Sicilinin( H. 1160/ M. 1747-1748) transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kent tarihi araştırmalarında büyük bir öneme sahip olan şer'iyye sicillerinden yararlanılmadan, bir kentin tarihini tamamen ortaya çıkarmak mümkün değildir. Bu sebeple yerel tarih araştırmalarında şer'iyye sicilleri ... -
KÜLTÜREL DEĞERLERİ KORUMAYA YÖNELİK OKUL ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Kastamonu'da 2012-2013 eğitim öğretim yılında kültürel değerleri korumaya yönelik okul ortamına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Kastamonu ili merkez ...