İlköğretim 6. ve 7, sınıf sosyal bilgiler derslerinde yapılan proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kastamonu ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İlköğretim 6.ve 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Derslerinde Yapılan Proje Çalışmalarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda geliştirilmiş olan ölçme aracı öğretmen ve öğrencilere uygulanmıştır.Araştırma, öğretmen ve öğrenci grubuna yönelik iki farklı gruba uygulanacağından dolayı iki farklı anket oluşturulmuştur. Ancak araştırma konusu her iki grupla ilgili olduğundan sorulan sorular birbirine paralellik arz etmektedir. Öğretmen ve öğrencilere uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır. Öğretmenlere uygulanan anketin ilk bölümünde cinsiyeti, mezun olduğu fakülte, mesleki kıdem, bulundukları okulda çalışma süresi, katılınan hizmetiçi eğitim seminerleri ve daha önceki iş deneyimleri; ikinci bölümünde ise proje çalışmalarına yönelik 30 adet soru bulunmaktadır. Öğrencilere uygun anketin ilk bölümünde cinsiyeti, okudukları sınıf düzeyi, anne-baba eğitim durumları; ikinci bölümde ise proje çalışmalarıyla ilgili 30 adet soru bulunmaktadır. Öğretmen anketinin güvenirlik katsayısı 0.90, öğrenci anketinin güvenirlik katsayısı 0.92 olarak belirlenmiştir. Anketin geçerliliğini sağlamak amacıyla Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinin görüşleri alınmıştır.Araştırmanın örneklemini Kastamonu ili Merkez ilçesinde bulunan 22 ilköğretim okulunun 6.ve 7.sınıflardan alınan birer sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Hazırlanan anketler 25 Sosyal Bilgiler öğretmenine ve 6.ve 7.sınıfta okuyan 880 ilköğretim öğrencisine uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, ilköğretim 6.ve 7.sınıf öğrencilerinin ankete verdikleri cevaplar toplu bir şekilde incelendiğinde; 5.madde ``Proje çalışmaları öncesinde projelerin yapılış amaçları belirlenmelidir.'' ifadesi %46.9 oranında kesinlikle katılıyorum şeklinde en fazla görüş alan madde olmuştur. 19.madde ``Proje tabanlı öğrenme çalışmalarına öğrenciler etkin bir şekilde katılmalıdır.'' konusunda %6.7 katılmıyorum cevabı en az görüş alan madde olmuştur. Öğretmenlerin görüşleri incelendiğinde en yüksek görüş alan maddeler %60 oranında kısmen katılıyorum şeklinde görüş bildirilen 8.madde, ``Öğrenciler proje çalışmalarına başlamadan önce projenin maliyeti ile ilgili hesaplamaların yapılması gerekir.''ve 24.madde ``Proje tabanlı öğrenme çalışmaları sırasında velilere sorumlulukları hakkında bilgi verilmelidir.''ifadeleri ile 16.madde ``Proje tabanlı öğrenme yönteminin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için Sosyal Bilgiler dersinin saatleri artırılmalıdır.''ifadesi kesinlikle katılıyorum cevabıdır. Öğretmenlerin en az görüş belirttikleri maddeler ise %4 oranındadır.Araştırmanın alt problemlere ait bulgulara göre, proje çalışmalarına yönelik görüşlerin öğretmenlerin katılıyorum, öğrencilerin kısmen katılıyorum düzeyinde olduğu; öğrencilerin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık bulunduğu; öğrencilerin sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği; baba eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği, ancak anne eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği; öğretmenlerin cinsiyetlerinin etkisinin olmadığı; eğitim fakültesinden mezun olan öğretmenlerin daha olumlu görüşlere sahip olduğu; öğretmenlerin mesleki kıdeminin etkisinin olmadığı ve hizmetiçi eğitimlerin öğretmenler üzerinde etkisinin olmadığını ortaya çıkarmıştır. In this research Primary Education 6. and 7. grade at Social Science Lessons project works'evaluation is targetted according to the views of teacher and student.Measurement tool which has been developed in this context is applied to teachers and students.The research on teacher and student group created in two different polls are due will be implemented in two groups.However,research subject is related to both groups that questions are asked parallel to each other.The survey is consist of two parts which is applied to teachers and students.In the first part of the questionnaire applied to teachers there is sexuality,faculty of graduation,professional seniority in which the school working hours,attended in-service training seminars and previous work experience;in the second part there are 30 pieces of questions about project work.In the first part of the questionnaire there is sexuality,studying grade level,educational status of parents and in the second section there are 30 pieces of questions about project work.It is determined for the teacher questionnaire reliability coefficient is 0.90,for the student questionnaire reliability coefficient is determined as 0.92.It has been taken of views from members of Kastamonu University Faculty of Education and Sinop University Faculty of Education,Nevşehir University Faculty of Education in order to ensure the validity of the questionnaire.The sample of questionnaire located in the central district of Kastamonu province consists of 22 primary schools 6. and 7. grades are taken a class and Social Science teachers.Prepared surveys are applied to 25 Social Science teachers and primary school students who are studying at 6. and 7. grades.According to the result of the questionnaire,when responses examined that primary school 6. and 7. grade students give in a way that collective;the fifth item `Purpose of construction project should be determined before the project work.`expression by % 46.9 which has been the most taken item like that certainly I agree.19. item is about `Students must join to the project-based works effectively.` that has been the least view which is taken % 6.7 I disagree.When the teacher's views are examined the items that get the highest view.8. item that is estimated partially I agree by % 60,`Before the students start to the project working it must be made about calculation of the project price.` and 24.item ` During the Project-Based Learning works the nowledge must be given to the parents about their responsibilities.` expression and 16. item `To be used of Project-Based Learning method effectively the Social Science lesson's hours must be increased.` expression is the response to the certainly I agree.The rate is about % 4 that the teachers state the least view about items.According to the beneath problems belong to the finding,the views about the project works come into being that on the level of teachers I agree,students' partially I agree;there has been meaningful difference according to students' sexuality;it is not estimated a meaningful difference according to students'level of class;it is stated a meaningful difference according to their father's education level,however it is not estimated that a meaningful difference according to mother education level;there is not an effect of teachers' sexuality;the teachers graduated from education faculty have the positive views much more;there is not an effect of professional seniority of teachers and there is not an effect of in-service education on teachers.
Collections