Browsing by Author "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 31
-
Afganistanlı öğrencilerin Türkçe çatı yapılarını öğrenirken karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri
Samadbek, Feada Mohammad (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-07-23)Afganistan'da Türkoloji, Özbek dili ve edebiyatı bölümlerinde eğitim alan öğrenciler Türkçe çatı yapılarını öğrenirken zorluk yaşadıkları bilinmektedir. Türkçe sınıflarını Farsça, Peştuca ve Özbekçe dillerinde konuşan ... -
Arapça konuşurlara Türkçe isim-fiillerin öğretimi hakkında bir araştırma
Abu Hannoud, Sawsan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancılara Türkçe öğretimi ile ilgili yapılan araştırmalar gün geçtikçe artmaktadır. Bu araştırmalardan biri yabancılara dil bilgisi öğretimidir. Dil bilgisi öğretimi bu alanda tartışmalı konulardan biri sayılmaktadır. ... -
B1 düzeyinde Türkçe öğrenen yabancıların yazılı anlatımlarının bağdaşıklık düzeyleri (Gazi Tömer örneği)
Yildirim, Sezgi (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada B1 düzeyinde Türkçe öğrenen 81 dil kullanıcısının yazılı anlatımlarında bağdaşıklık araçlarını kullanma düzeyleri değerlendirilmiştir. Bağdaşıklık metni oluşturan kelime ve cümle yapılarının birbirleriyle ... -
Bosna Hersek`te Türkçe öğretiminin tarihi ve uygulanan metotların incelenmesi
Tursunovic, Merisa (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-13)Son zamanlarda dünyada Türkçe öğretiminin yayınlaştığının farkındayız. Dünyanın neredeyse her kıtasında Türkçe öğretilmektedir. Osmanlı Devleti, Balkan ülkelerinde özellikle Bosna Hersek'te çok büyük etki bırakmıştır. ... -
Bulgaristan`da Türkçe öğretimi ve ilköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarının incelenmesi
Aydoğdu, Esin (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Bulgaristan'da Türkçe öğretimini tarihsel ve yöntemsel süreçleriyle ele alarak Bulgaristan'da ilköğretim ikinci kademede okutulan Türkçe ders kitaplarını değerlendirmektir. Bu bağlamda, ... -
Çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çocuk yazını metinlerinin kullanımına yönelik uygulamalı bir yaklaşım
Başkaya, Kübra (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-23)Bu çalışmada, ilkokul çağındaki çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğretilirken çocuk yazınından nasıl faydalanılabileceği araştırılmıştır. Bu bağlamda çocuk yazınından nasıl faydalanılabileceği konusuna açıklık getirebilmek ... -
Çoklu zeka kuramının yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarında incelenmesi ve değerlendirilmesi
Çökmez, Nurhan (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-01)Her birey biriciktir. Bu nedenle öğrenme ihtiyaçları ve öğrenme türleri çeşitlilik göstermektedir. Howard Gardner'in Çoklu Zekâ Kuramı da tam bu nedenle ortaya atıldığı günden beri ilgi görmüştür. Yabancı dil öğretiminde ... -
Jandarma mesleğine yönelik sıklık sözlüğü
Alkol, Nurullah (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, jandarma mesleğinde kullanılan terimlerin sıklığını ortaya koymaktır. İlgili terimler Jandarma Okullar Komutanlığı'nda basılan 21 adet ders kitabı, Jandarma Dergisi'nin dört farklı sayısı, ... -
Somut olmayan kültürel miras ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı
Akcaoğlu, Can (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi her geçen gün gelişimini sürdüren bir alan haline gelmiştir. Bunun sonucu olarak çeşitli öğretim setleri, malzemeler ve tezler üretilmektedir. Bu çalışmalarla dil becerilerini iyileştirmek ... -
Türkçenin belirteç tümceciklerinin yabancı dil olarak öğretimi
Güven, Esra (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019-10-14)Uzun yıllardan beri Türkiye'ye gerek üniversite eğitimi almak için gerekse iş ve eş durumundan dolayı pek çok yabancı gelmekte ve Türkiye'de yaşamaktadır. Bu yabancıların Türkçe gereksinimlerini karşılamak üzere ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde metin seçimi
Gök, Burcu (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-22)Dil, iletişim kurabilmek ve sosyal hayata uyum sağlayabilmek açısından gündelik hayatın önemli bir parçasıdır. Dil öğreniminin gerçekleşmesinin dile bir boyutu da bir yapılandırma sürecinden oluşan okuma becerisi ile ... -
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dinleme kaygılarının incelenmesi
Kilinç, Nuran (NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-30)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinleme kaygılarının ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Tarama modelinde desenlenen bu çalışmanın evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Türkiye'deki ... -
Türkiye`de yabancı dil öğretmenlerinin özyeterlilik algılarındaki farklılıklar
Ariş, Baran (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-09)Toplumu şu an ve gelecekte şekillendiren, yaşantılarımıza yön veren ve bizi birey olarak etkileyen en önemli etkenlerden birisi eğitimdir. Eğitim süreçlerinin başarılı olması öğrenciye ve öğrencinin sahip olduğu kişisel ... -
Yabancı dil olarak İngilizce ve Türkçe öğretimi a1 ve a2 seviyesindeki ders kitaplarının söz varlığı bakımından karşılaştırılması
Mustafaoğlu, Rauf (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-30)Dil öğrenmenin temel amaçlarından biri iletişimdir, etkili ve sağlıklı bir iletişim kurmak için ise kişinin sahip olduğu sözcük hazinesi çok önemlidir. Kişi etkili iletişim kurabilmek veya iletişimin kalitesini artırabilmek ... -
Yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kültürlerarası iletişim yetisi kazandırma amaçlı karikatür kullanımı
Aytekin Özkan, Pinar (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)?Yabancı Dil Olarak Türkçe Sınıflarında Kültürlerarası İletişim Yetisi Kazandırma Amaçlı Karikatür Kullanımı? adlı bu tez çalışmasının amacı, kültürlerarası iletişim yetisinin yabancı dil öğretimindeki öneminden ve karikatürün ... -
Yabancı dil olarak türkçe öğrencilerinin kalıp söz kullanımlarının incelenmesi: İstanbul Üniversitesi örneği
Koç, Emine Kübra (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-02)Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarında yer alan kalıp sözleri belirleyerek bu kalıp sözlerin öğretimine ilişkin etkinliklerin özelliklerini incelemek ve öğrencilerin kalıp sözleri kullanabilme ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dilsel metaforları işlemleme süreci
Özkan, Sümeyra (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-04)Dilin önemli söz varlıklarından olan dilsel metaforlara ilgi eski çağlardan beri vardır. Ancak belli bir zamana kadar metaforları, sadece, edebî kaygıyla üretilmiş dilsel ürünler olarak gören anlayış, Kavramsal Metafor ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi açısından Türkçe ve Ukraynaca dil yapılarının karşılaştırılması
Palii, Olena (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ulusların kültürünü ve yaşamlarını en iyi gösterenlerin başında dil gelmektedir. Bu açıdan dil bir toplum ve kültürün temel taşıyıcısıdır. Geçmişi zengin olan Türk dili günümüzde birçok ülkede ve geniş bir coğrafyada ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde A1 ve A2 düzeyleri için önerilen iletişimsel konuşma etkinlikleri
Tanju, Buket (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-03)Yabancı dil öğrenmek, hedef dilde sadece dilbilgisi alıştırmaları yapmak ya da kelime ezberlemek değildir. Aynı zamanda, hedef dilde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini de geliştirmektir. Bu dört beceriden konuşma ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde a2 düzeyinde konuşma sınavı geliştirme
Ocak, Burcu (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-14)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisi için uluslar arası geçerliği olan sınavlar ile Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzey tanımlamalarını baz alarakA2 düzeyinde bir başarı ...