Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde A1 ve A2 düzeyleri için önerilen iletişimsel konuşma etkinlikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğrenmek, hedef dilde sadece dilbilgisi alıştırmaları yapmak ya da kelime ezberlemek değildir. Aynı zamanda, hedef dilde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini de geliştirmektir. Bu dört beceriden konuşma becerisi, geliştirilmesi en zor olduğu düşünülen beceridir. Yabancı dil edinimini gerçekleştiren bir bireyden, hedef dili iletişimsel olarak kullanabilmesi ve içinde bulunduğu duruma göre kendini sözlü olarak ifade edebilmesi beklenmektedir. Bu sebeple, yabancı dil olarak Türkçe sınıflarında, öğrencileri bu hedefe ulaştırmak için iletişimsel konuşma etkinliklerine yer verilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılan İstanbul ve Yedi İklim A1 ve A2 düzeyi ders kitapları, konuşma etkinliklerinin bulunma sıklığı ve iletişimsel olup olmadığı açısından incelenmiştir. Bu inceleme sonunda Yabancı Dil Olarak Türkçe derslerinde İletişimsel Dil Öğretimi prensipleriyle hazırlanmış konuşma etkinliklerinin yetersiz olduğu görüşüne varılmıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanmak amacıyla, A1 ve A2 düzeyleri için iletişimsel konuşma etkinlikleri önermektir. Alanda eksik olduğu düşünülen bu materyaller aracılığıyla, öğrenenlerin eğlenerek öğrenmesi, gerçek hayata yakın durumları tecrübe etmesi, konuşma kaygılarının üstesinden gelmesi ve hedef dilde kendilerini sözlü olarak ifade edebilmeleri hedeflenmektedir. Learning a foreign language means not only doing grammar exercises or memorizing words in the target language but also developing reading, writing, listening and speaking skills simultaneously. Of all four skills, speaking is believed to be developed the hardest. An individual who accomplishes the acquisition of a foreign language is expected to use the target language communicatively and be able to express himself/herself orally in different contexts. Accordingly, communicative speaking activities should be incorporated in the classes where Turkish is taught as a foreign language to help students attain this goal. In this regard, İstanbul and Yedi İklim A1 and A2 level course books which are used in Turkish as a foreign language classes have been reviewed in terms of the number of communicative activities they have and how communicative they are. As a result of the review of these books, it has been observed that the number of communicative activities embracing the principles of Communicative Language Teaching has been insufficient. This study attempts to suggest communicative speaking activities for A1 and A2 level classes in teaching Turkish as a foreign language. It is aimed that learners have fun while learning, experience real-life situations, overcome their speaking anxiety and be able to express themselves orally in the target language through these materials which are thought to be missing in the field.
Collections