Browsing by Author "Yabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 65
-
10-11 yaş grubuna yönelik yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde etkinliklerin çocuklara uygunluk bağlamında incelenmesi
Yildiz, Işil Gamze (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğretiminin yeniden yapılanmasının önemli boyutlarından biri de bu araştırmanın da çıkış noktasını oluşturan erken yaşta yabancı dil öğretimidir. Araştırmada erken yaşta yabancı dil öğretimi sürecinde ders ... -
A comparative study of the two Turkish versions of ?The old man and the sea?
Taşbaş, Zehra (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Ernest Hemingway'in ?The Old Man and The Sea? adlı eserinin Türkçe iki çevirisi arasındaki farklılıkları göstermektir. Original hikaye ve Özburun&Şimşek'e, diğeri ise Azizoğlu'na ait ... -
A comparative study on students` intercultural communicative competence at state and private universities
Wujiabudula, Aihemaituoheti (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans tezinin amacı İngilizce öğrenenlerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini kapsamlı bir şekilde araştırmaktır. Öncelikle, tezin ilk amacı devlet ve özel üniversite öğrencilerinin ... -
A critical analysis of the activities in `English today-8` in the light of communicativeness and multiple intelligences theory and suggested supplementary activities
Sevi, Ebru (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, dil öğrenme sürecinde doğru kitap kullanımının ve son yıllarda dil öğrenimi araştırmaları sonucunda ortaya çıkmış olan yaklaşım ve metotlar ışığında ders kitaplarının incelenerek seçilmesinin ... -
A descriptive and comparative study of the practicum component in efl teacher training programs at different universities in Turkey
Ünal, Esra (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın amacı Türkiye'deki Eğitim Fakültelerinin İngilizce Öğretmenliğibölümlerinde eğitim gören öğrencilerin staj deneyimlerini yansıtmak ve ayrıcaöğretmenlik anlayıslarına paralel olarak, teorikte öğrendiklerini ... -
A qualitative analysis of the teacher variables on the amount of participation and speech production of upper-intermediate students
Çevik, Nergis (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretmen Değişkenlerinin Orta Seviyenin Üzerindeki Öğrencilerin Derse Katılımı veKonuşma Miktarlarına Etkisi Üzerine Nitel bir Çalışma? adı ile yapılan Yüksek LisansTezi, öğretmenlerin farklı özelliklerinin öğrencilerin ... -
A study on the effectiveness of a program for ımproving the pre-service English language teachers` ıntercultural competence
Erdem Mete, Saliha Defne (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının, kültürlerarası yetinin davranışsal beceriler boyutunda gelişmelerinde, kültürlerarası eğitim içeren bir Sözlü İletişim Becerileri dersinin ne derece etkili olduğunu araştırmaktadır. ... -
A study on the perceptions of the students and instructors towards the implementation of the blended e-learning at Ankara University Preparatory School EFL program: A case study, a suggestive constructivist perspective
Deniz, Şenol (UFUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışması ile Ankara Üniversitesi Hazırlık Okulu Öğretmen ve Öğrencilerinin, web-tabanlı harmanlanmış Öğretimin Uygulanmasına yönelik algı ve görüşleri analiz edilmiştir. Öğrencilerin, harmanlanmış öğrenime yönelik ... -
A suggested syllabus for the course `introduction to British literature 1` at ELT departments
Gündüz, Nazli (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Edebiyat, yazar ile okur arasında bir bağ kurarak ikisi arasında dünya görüşü, sosyal ve kültürel değer taşır. Bir edebiyat dersi, öğrencilerin okuduklarına yaratıcı bir şekilde cevap vermeleri ve onları iyice kavramaları ... -
A Suggested textbook for the students and the teachers of ELT departments of the faculties of educational for approaches in ELT course
Şenel, Müfit (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-11)Bu çalışma üniversitelerin Eğitim Fakültelerinin İngiliz Dili Eğitimi Bölümlerinde okutulmakta olan Yabancı Dil Eğitimde Yaklaşımlar dersine yönelik bir ders kitabı özelliğ indedir. Çalışma, sonuç bölümü dışında yedi ... -
Adaptation problems and solutions of novice teachers of English
Bekdemir, Nurgül (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-23)Bu çalışma mesleğe yeni başlayan İngilizce öğretmenlerinin mesleğin ilk yıllarında yaşadıkları uyum sürecini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları uyum sorunlarını, olası çözümleri ve ... -
An Analysis of students English needs in the English Language and Literature Department of Selçuk University
Gündüz, Nazli (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-06)Selçuk Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin İngilizce Gereksinimlerinin Çözümlenmesiİngilizce artık uluslararası bir dil haline geldi ve farklı ülkelerden pek çok sayıda insan ya eğitim amaçlı, ya ... -
An analysis of the intonation patterns of if-clauses in Turkish English majors
Topal, İbrahim Halil (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öncelikli olarak hizmet öncesi Türk İngilizce öğretmenlerinin İngilizce şart cümlelerindeki tonlama örüntülerini algılama ve kullanmalarındaki yeterlilik seviyelerini incelemeyi amaçlamıştır. Bununla beraber, ... -
An applied case of semantic mapping technique in vocabulary learning process for preparatory classes at school of foreign languages of Selcuk University
Dilek, Yeşim (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu deneysel çalışma, İngilizce öğretimi sürecinde anlamsal haritalama tekniği ile geleneksel yöntemleri karşılaştırarak, anlamsal haritalama tekniğinin sözcük öğretimine etkisini araştırmak için tasarlanmıştır. Çalışma ... -
Arapça ve Türkçede cümle yapısı, yabancılara Arapça cümle öğretimi -karşıtsal çözümleme-
Aydin, Tahirhan (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Arapça ve Türkçede cümle dil özellikleri ve çeşitleri açısından ele alındı, benzer ve farklı yönleri karşıtsal çözümleme bakış açısıyla ortaya konuldu, ortak ve farklı yönlerin cümle öğretimindeki yeri ve ... -
Attitudes of students and teachers towards the use of interactive whiteboards in efl classrooms
Elaziz, M. Fatih (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğrencilerin, öğretmenlerin, ve kurum yöneticilerinin akıllı tahtaların İngilizce öğretiminde kullanımına yönelik tutumları ve İnglizce derslerinde akıllı tahtaların öğrenciler ve öğretmenler tarafından nasıl ... -
Behavioral classroom management manoeuvres of pre-service English language teachers in teaching young learners
Karadağ, Orçin (MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmanın amacı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2013-2014 yılı üçüncü sınıf öğrencilerinin sınıf davranış yönetimi becerilerini toplanan veri seti sayesinde incelemektir. Bu çalışma ... -
Comparaison des programmes d`apprentissage des langues vivantes 2 en France et en Turquie en 2000-2007
Tan, Kadir (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı, « İkinci yabancı dil öğretimi konusunda Türkiye ve Fransa arasında bir fark var mıdır ? » sorusuna cevap aramaktır.Avrupa Konseyi üyesi olan Türkiye ve Fransa, öğrencilerine lise son sınıfa kadar iki yabancı ... -
Comparing peer and self observation conducted by preparatory school efl teachers
Şen, Öykü (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'deki bir üniversitenin hazırlık sınıflarında görev yapan Türk yabancı dil öğretmenleri tarafından gerçekleştirilen akran gözlemi ve kişinin kendi kendini gözlemlemesi tarafından sağlanan bilgi ... -
Contribution of L2 morphological awareness to passage-level l2 reading comprehension above and beyond vocabulary knowledge, grammar knowledge and reading strategy use among intermediate-level adult Turkish EFL learners
Aksoy, Fatma (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın öncelikli amacı İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce'deki belli başlı son eklerin sözcüksel ve dilbigisel görevlerinin ne kadar farkında olduklarını ...