An applied case of semantic mapping technique in vocabulary learning process for preparatory classes at school of foreign languages of Selcuk University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel çalışma, İngilizce öğretimi sürecinde anlamsal haritalama tekniği ile geleneksel yöntemleri karşılaştırarak, anlamsal haritalama tekniğinin sözcük öğretimine etkisini araştırmak için tasarlanmıştır. Çalışma Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Programında kayıtlı olan orta düzeydeki birbirine denk iki gruptan oluşan 30 öğrenciye uygulanmıştır.Bu çalışmada şu araştırma soruları araştırılmıştır: 1) Anlamsal haritalama tekniği ile öğretimin yapıldığı deney grubu ile geleneksel yaklaşımlarla öğretim yapılan kontrol grubu son test sonuçlarında anlamlı bir fark var mıdır? 2) Anlamsal haritalama tekniği ön ve son okuma aktivitesi açısından etkili bir yöntem midir? 3) Geçmiş bilgiyi ve kategori yetisini içeren anlamsal haritalama tekniği kelime yapılandırması açısından geleneksel yaklaşımlardan daha etkili midir?Bu araştırmada, bir sınıf deney grubu diğer sınıf ise kontrol grubu olarak kullanılmıştır. Deney grubu anlamsal haritalama tekniğini kullanırken, kontrol grubu geleneksel yöntemlere sınırlı bırakılmıştır. Uygulama 6 hafta sürmüştür ve her iki grup da aynı materyali aynı şartlar altında kullanmışlardır. Her gruba ön test ve son test uygulanmıştır. İstatistiksel sonuçlar T-test ile değerlendirilmiştir. Ön test ve son test sonuçları karşılaştırılmıştır.Bu çalışmanın sonucu, deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Bu bağlamda bu çalışma, anlamsal haritalama tekniği uygulanan deney grubu kontrol grubundan kelime öğrenimi açısından daha iyi olduğunu göstermektedir This experimental study is designed to investigate the effects of semantic mapping technique on vocabulary learning in comparison to traditional techniques in ELT. The study was conducted at Selcuk University Schools of Foreign Languages. The subjects were 30 pre-intermediate level students in two intact preparatory classes of English.In this study, the following research questions were investigated: 1) Is there a significant difference between experimental group and the control group on post-test of vocabulary items presented during the teaching process? 2) Is semantic mapping technique as a pre and post reading activity an effective strategy for vocabulary acquisition? 3) Is the semantic mapping strategy which draws on prior knowledge and capitalizes on categorical conceptual frameworks more effective than the traditional approaches for vocabulary building?To answer the research questions, one class was used as the experimental group and one as the control group. The experimental group used semantic mapping while the control group used traditional approaches. The treatment lasted 6 weeks. Both groups used the same materials under the same conditions. Each group was given pre-tests and post-tests. Statistical analysis of the scores was evaluated with T-test. Pre-test and Post-test scores were compared to measure the effect of treatment.The result showed a significant difference in favor of the experimental group. The positive findings have suggested that semantic mapping is more effective than traditional approaches for vocabulary learning in English
Collections